Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7213-7239)

2013-10-10 / nr. 7221

2 Renașterea bănățeană Actualitate Unitățile de învățământ, în vizorul inspectorilor școlari Unitățile de învățământ care au avut rezultate slabe la examenul de bacalaureat și la cel de evaluare națională, care nu și-au realizat planul de școlarizare, precum și cele care au probleme cu absenteismul vor fi verificate de inspectorii școlari începând din data de 21 octombrie. Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Timiș au precizat că în primul semestru al acestui an școlar sunt prevăzute a avea loc 12 inspecții generale. Primele trei inspecții generale se vor desfășura în luna octombrie, iar ca celelalte să aibă loc pe parcursul semestrului I, în zilele următoare, inspectoratul școlar va decide care școli vor fi vizate. "în ceea ce privește rolul inspecțiilor, acestea își propun să constate ce nereguli sunt în unitatea de învățământ, să ofere îndrumare colegilor, după care vor urma alte inspecții, de revenire, pentru a se vedea dacă problemele au fost remediate", a precizat Aurelian Sima, inspector general-adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, în paralel cu desfășurarea inspecțiilor generale, vor avea loc și inspecții tematice, care vor analiza doar un anumit aspect, inspecții curente, de specialitate, precum și cele pentru obținerea gradelor didactice. SIMONA VASI Vine ploaia, bine-mi pare... Zi caldă, dar mohorâtă de toamnă cu adverse slabe de ploaie, asta ar spune meteorologii despre ziua de ieri. Angajații Horticultura, însă, nu au mai ținut cont nici de prognoza meteorologică, nici de condițiile atmosferice ci s-au apucat să ude de zot florile din centrul orașului. Probabil asta era planificat, indiferent că oamenii circulau cu umbrele și se mirau de acțiunea dră căptui a angajaților. (A.T.) Efecte de sezon Spitalul Județean Timișoara a trecut printr-o amplă lucrare de reabilitare exterioară. Anveloparea clădirii se va finaliza în 1 decembrie, lucrările fiind în grafic, după cum a declarat Iulius Jugănaru, managerul spitalului. Efectele acestei lucrări încep să se revadă deja în costurile energetice ale unității sanitare. Acestea au scăzut cu 40 la sută și este de așteptat ca și în vara anului viitor să fie mai mici, întrucât nu se vor mai folosi aparate de aer condiționat la aceeași capacitate. Jugănaru spune că vor urma și alte amenajări menite să sporească confortul pacienților. De anul viitor, se va începe reamenajarea totală a unor secții și există mai multe proiecte în discuție, pentru care încă se caută finanțare. SILVIU FLORESCU Program mai scurt în Parcul Copiilor și la Zoo Având în vedere apropierea sezonului rece, precum și începutul noului an școlar, care au dus la scăderea numărului de vizitatori, Parcul Copiilor "Ion Creangă" își va scurta programul de vizitare. Astfel, noul orar va fi între orele 9-20, iar funcționarea unor echipamente de joacă (trenuleț, circuit canoe) va fi sistată. Ziua de luni a fiecărei săptămâni va fi o zi în care se vor face intervențiile cu lucrări de reparații curente, dar și întreținerea zonelor verzi gazonate și a vegetației. Din primăvara anului 2014, o dată cu reîncălzirea vremii, se va reveni la actualul program de funcționare, respectiv 9-24. De asemenea, și Grădina Zoologică Timișoara va funcționa după un nou orar. Programul de iarnă (în perioada octombrie 2013 - aprilie 2014) va fi de marți până duminică, între orele 10-17. Ziua de luni a fiecărei săptămâni va fi o zi în care se vor face intervențiile cu lucrări de reparații curente, în funcție de necesități la habitate și la zonele adiacente acestora. (D.D.) i joi\ 10 octombrie 2013 S-au abonat și au câștigat Sejururi la Buziaș pentru doi cititori fideli ai cotidianului "Renașterea bănățeană" încă doi cititori ai cotidianului "Renașterea bănățeană" vor petrece câteva zile de relaxare în stațiunea Buziaș, la Hotel Parc, unde vor beneficia de cazare, trei mese pe zi și de serviciile oferite de hotel, spa, saună sau masaj. Vichente Moisoni, din Boldur, a câștigat un weekend în această stațiune. "Sunt abonat din 1997 și nu am câștigat niciodată nimic. Acum vreau să îi fac o surpriză nepotului meu și o să îl iau cu mine", spune câștigătorul. Vasile Fluș, din Sânnicolau Mare va petrece o săptămână de relaxare la Buziaș, alături de soția sa. Cei doi câștigători se consideră norocoși și spun că aveau nevoie de câteva zile de odihnă. ANCA TOMA Vasile Fluș a câștigat o săptămână de relaxare în celebra stațiune timișeană vichente Moisoni va petrece un weekend la Buziaș Bicicletele trec la Numărătoarea de Toamnă De cinci ani încoace, Timișoara a devenit mult mai verde... pentru biciclete, fie și numai pentru că în 2008 existau în oraș aproximativ șase kilometri de piste rezervate pedalatului, în timp ce acum, o spun chiar împătimiții deplasării pe două roți, sunt de aproximativ zece ori mai mulți. Nu întâmplător, ultimul cincinal se suprapune cu existența organizației "Verde pentru Biciclete", o perioadă în care s-a reușit crearea unei comunități de bicicliști puternică și bine conturată, formată din mii de oameni care au integrat bicicleta în viața lor de zi cu zi și care se face simțită din plin pe străzile orașului. Despre cât de mulți simpatizanți are organizația vorbește de la sine faptul că la Pedalarea de Primăvară, inclusă în seria de activități VIB, numărul participanților a trecut de 3.000 de persoane. Câți dintre aceștia nu se sperie de ploaie, vânt și temperaturile mai scăzute se va vedea duminică, atunci când organizația trece la Numărătoarea de Toamnă. Prilej de a sărbători cei cinci ani de activitate, întâlnirea bicicliștilor va avea loc la ora 10, la Casa Verde pentru Biciclete (Platforma Timco - Str. Circumvalațiunii nr. 8-12). De la ora 11 se va parcurge următorul traseu: Str. Circumvalațiunii - str. Gheorghe Lazăr - Bulevardul Cetății - Strada Miresei - Calea Aradului - Calea Alexandru Ioan Cuza - strada Oituz - bulevardul Take Ionescu - strada Simion Bărnuțiu - Calea Dorobanților - strada Andrei Șaguna - strada Ștefan Octavian Iosif - strada Ștefan cel Mare - Calea Stan Vidrighin - Piața Gheorghe Domășnean - bulevardul Doctor Iosif Bulbuca - strada Arieș - strada Surorile Martir Caceu - Stadionul "Dan Păltinișanu". Finalul plimbării îl reprezintă stadionul, locul de unde s-a pornit pentru prima dată pe străzile orașului, în cadrul campaniei VIB. Aici vor avea loc diverse ateliere sportiv - ecologice, de la demonstrații de sărituri pe bicicletă la face painting/bodypainting și de la expoziții de fotografii la prezentări de biciclete speciale. (M.H.)