Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7213-7239)

2013-10-19 / nr. 7229

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7229 - sâmbătă, 19 octombrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Weekend senin în zona Banatului După ploile din ultimele zile, care au dat serioase bătăi de cap și le-au stricat buna dispoziție aproape tuturor românilor, vremea pare să se mai îndrepte. în Banat, în următoarele două zile, nu se vor mai semnala precipitații, iar vântul va sufla doar pe alocuri mai puternic. Vom avea soare aproape în toată zona, atât astăzi, cât și mâine, dar nu trebuie să ne așteptăm la temperaturi prea ridicate, pentru că am trecut deja de jumătatea lui octombrie. Câțiva nori își vor mai face, totuși, apariția, în special în zona de munte. Astăzi, temperaturile minime vor fi cuprinse în intervalul 3-5 grade Celsius, iar cele maxime se vor situa între 13 și 16 grade. Pentru mâine se anunță minime între 7 și 9 grade, urmând ca după-amiaza, temperaturile maxime să fie între 16 și 19 grade Celsius. Pentru săptămâna viitoare, se anunță o vreme mai puțin ploioasă și cu temperaturi destul de plăcute. (D.D.) I www jenasterea jo j Sistemele de irigații preluate de privați n-au fost utilizate nici măcar o dată în 2009, atunci când se preluau la cheie, de către organizații ale utilizatorilor de apă, ultimele sisteme de irigații din județul Timiș, de la Agenția Națională de îmbunătățiri Funciare, se părea că, în fine, măcar bruma de infrastructură funcțională va fi folosită conform destinației sale, adică pentru udarea culturilor agricole. în răstimpul scurs până astăzi, an de an au fost perioade secetoase. De câte ori s-au pus pe treabă organizațiile udătorilor? Ei bine, nici măcar o dată nu s-a irigat, după cum susține Radu Nedelcu, șeful serviciului patrimoniu din cadrul Filialei Timiș a Agenției Naționale de îmbunătățiri Funciare. Continuare în pagina. 3 Pavilion inaugurat fără acoperiș în cadrul Festivalului Baroc din acest an, în Parcul Botanic din Timișoara a fost inaugurat cu mare tam-tam (la propriu) ceea ce va fi, într-o bună zi, un pavilion de concerte. Ideea este foarte generoasă, prezența unui astfel de pavilion urmând să confere valențe culturale deosebite acestui parc insuficient pus în valoare. De asemenea, ceremonia a fost una deosebită, cu orchestră, gardă de onoare, invitați sus-puși și tot tacâmul. Continuare în pagina 2 Companii cu ștaif caută ingineri la Timișoara Timișorenii cu diploma de facultate în buzunar au astăzi ocazia de a-și găsi un loc de muncă pe măsura predării și specializării lor sau, de ce nu, să-și schimbe slujba actuală pentru una mai atractivă. Singura condiție este să fie ingineri, mai precis să fi absolvit studii superioare în domeniul IT, mecanică și alte studii tehnice și, desigur, să viziteze standurile celor 26 de companii naționale și multinaționale prezente la Centrul Regional de Afaceri din Timișoara (CRAFT), în cadrul BESTEngineer, sin gurul târg de job-uri din România dedicat inginerilor. Demarat ieri, evenimentul continuă astăzi între orele 10 și 17, punând la bătaie peste 500 de locuri de muncă pentru ingineri și experți IT. Interesul timișorenilor pentru acest gen de manifestări nu s-a dezmințit nici de această dată, până ieri la amiază circa 400 de persoane trecând pragul CRAFT. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Spectacole, expoziții și dans de epocă la Festivalul Baroc Primăria Timișoara și-ar putea da singură amendă! Caz rar de meningită la Spitalul "Victor Babeș" Cincizeci de mii de timișeni vor primi ajutoare alimentare de la UE