Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7213-7239)

2013-10-23 / nr. 7232

13 BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7232 - miercuri, 23 octombrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Autostrada Lugoj-Deva a făcut un mic pas înainte După mai mulți ani de tergiversare și o întârziere suplimentară cauzată de contestarea rezultatelor licitațiilor de atribuire organizate în luna mai a acestui an, tronsonul Lugoj-Deva al Autostrăzii Vestului a mai depășit un hop. In ultimele patru zile, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a semnat contractele pentru demararea construirii loturilor 2 (Dumbrava-Coșevița) și 3 (Coșevița-Ilia),în lungime de 28,6 și, respectiv, 212 kilometri, câștigătorii acestora putând da, astfel, ordinul de organizare a șantierelor. Potrivit deciziilor adoptate de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care a respins ca nefondate întâmpinările formulate în urma licitației de atribuire, constructorii celor două loturi rămân asocierea italiană Salini - Secol (pentru lotul 2, evaluat la 137 miliarde de lei) și consorțiul român Teleximion (pentru lotul 3, evaluat la 1,29 miliarde de lei). Continuare în pagina 3 E www .renaștereajo Proiectele Timișoarei stau încă la coadă la ușa miniștrilor Sezonul prielnic construcțiilor din acest an se apropie de sfârșit. Dacă tragem linie și încercăm să adunăm șoselele importante cu care s-au ales Timișoara și Timișul în ultimii aproape doi ani, vom avea o surpriză și nu prea. Rezultatul este zero, ceea ce n-ar fi chiar de mirare într-o țară codată în Europa la drumuri asfaltate și autostrăzi, dar fruntașă la prețurile de construire a acestora. Probabil că rădăcinile insucceselor se află și în mentalitatea guvernanților de ieri și de azi. Șefii administrației noastre locale, care credeau că 2013 va fi "anul marilor proiecte", "efectuează demersuri pentru urgentarea proiectelor", în varianta oficială, adică, pe românește, stau și ei pe la porțile ministerelor, doardoar se gândește cineva și la județul sau orașul lor, întrebări despre proiectele Timișoarei au fost puse și în ședința de ieri a consiliului local, iar răspunsurile au fost optimiste, pentru că speranța moare ultima. Continuare în pagina 4 O toamnă bogată în premii la "Renașterea bănățeană" Cotidianul "Renașterea bănățeană" oferă câștiguri atractive abonaților din luna noiembrie. Cei care se abonează la ziar pot câștiga unul dintre cele 24 de premii puse la bătaie de cel mai citit cotidian din județul Timiș. Astfel, abonații din luna noiembrie au șansa de a câștiga sejururi la Buziaș, unde pot îmbina relaxarea cu tratamentul, dar și un sejur de neuitat la Praga, orașul cu un farmec ieșit din comun. Rămân valabile și celelalte premii tradiționale ale ziarului (patru televizoare, trei aspiratoare, trei telefoane mobile și zece câștiguri a câte o sută de lei). O săptămână de refacere pentru două persoane la Hotel Parc Buziaș (cazare și tei meseze, de luni până sâmbătă). Două weekenduri, fiecare pentru două persoane, la Hotel Parc Buziaș (cazare și trai mese/zi) Trei nopți cazare, cu mic dejun, hotel de trei stele, in Praga. Transport cu autocar omologat pentru curse externe Prețul abonamentului pentru luna noiembrie 2013 este de 20 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 20 de lei/lună. Abonamentele pe luna noiembrie 2013 se pot face până marți, 29 octombrie, la oficii și la factorii poștali, și până joi, 31 octombrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați față de vânzarea cu bucata economisit, lunar, 30 de lei (15 numere de ziar) Titlurile zilei Stagiunea "Artmedia" se deschide... cu o cheie umoristică Primarul Nicolae Robu dezvăluie "abuzurile făcute de un demnitar" Noi măsuri antifraudă în sistemul sanitar