Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2013 (Anul 25, nr. 7265-7288)

2013-12-03 / nr. 7266

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7266 - marți, 3 decembrie 2013 - 24 pagini - 2 lei Transportul gratuit în decembrie nu e încă sigur pentru ca timișorenii să circule gratuit cu mijloacele RATT pe parcursul acestei luni este nevoie ca și consilierii locali să fie de acord cu acest lucru, un proiect de hotărâre în acest sens urmând să le fie pus în mape la ședința în plen din 10 decembrie. Pentru a compensa blocajele din trafic generate de șantierele deschise în mai multe părți ale Timișoarei, primarul Nicolae Robu se gândește să prelungească măsura transportului în comun gratuit și în luna ianuarie, cu condiția să se observe o mai mare solicitare a RATT. De asemenea, aglomerația zilnică de autoturisme, care se va accentua cu atât mai mult cu cât se apropie sărbătorile de sfârșit de an, ar trebui să se reducă, dacă oamenii vor alege să circule cu tramvaiele, troleibuzele și autobuzele. Deocamdată, primarul nu îi sfătuiește pe timișoreni să renunțe la achiziționarea abonamentelor, dar a promis că valabilitatea acestora va fi prelungită, în cazul în care consilierii se vor pronunța pentru gratuitate. (D.D.) ! www .renaștereajo Guvernul pune, din 2014, un nou bir: impozitul pe orice . Grajdurile, cotețele, cocinile, pătulele, barăcile, magaziile, silozurile și orice alte construcții pentru creșterea animalelor, incluzând păsările, precum și anexele, inclusiv "alte construcții neprevăzute", vor fi impozitate de anul viitor cu 1,5 la sută . Birul se aplică atât micilor gospodării țărănești înregistrate ca întreprinderi individuale, asociații familiale sau ca persoane fizice autorizate, cât și marilor unități agricole Moaștele Sfinților Constantin și Elena ajung la Timișoara Creștinii ortodocși ai Timișoarei vor avea parte, în zilele de 8 și 9 decembrie, de un eveniment cu totul deosebit. La Catedrala Mitropolitană vor fi aduse, duminică și luni, moaștele Sfinților împărați Constantin și Elena, cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române. Credincioșii din orașul de pe Bega, dar și din împrejurimi, sunt așteptați duminică, la ora 18, la slujba de Vecernie și ceremonia de întâmpinare a sfintelor moaște, apoi la Utrenia care are loc la ora 22 și la Liturghia de la miezul nopții. Luni, de la ora 8, are loc Acatistul Sfinților împărați Constantin și Elena, urmat, la ora 9, de Liturghie, iar seara, după Vecernia care începe la ora 16,30, Catedrala Mitropolitană găzduiește un concert extraordinar de colinde, cu participarea coralei "Epifania" a Arhiepiscopiei Timișoarei. Continuare în pagina 2 La Buziaș este departe de a fi liniște în privința gazelor de șist Când s-a aflat că Guvernul României a adoptat Hotărârea nr. 1.188 prin care aprobă "acordul petrolier de concesiune pentru explorare - dezvoltare - exploatare în perimetrul EX - 11 Buziaș" pentru o companie petrolieră cu sediul în Luxemburg, temerile au început să circule libere nu doar în orașul-stațiune, ci și la Timișoara. Era început de decembrie 2012, într-un an politic pătimaș și tensionat. Continuare în pagina 3