Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2014 (Anul 26, nr. 7289-7313)

2014-01-14 / nr. 7298

CI BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7298 - marți, 14 ianuarie 2014 - 16 pagini - 2 lei Sârbii și-au urat aseară "Srecna Nova Godina!" Pentru sârbii din Timișoara, astăzi este prima zi a Anului Nou 2014. Ortodocșii pe stil vechi au petrecut la început de săptămână în mai multe restaurante din oraș, unde astă noapte a fost Revelionul cu tot ce aduce el: mese întinse, pahare cu băuturi festive, muzică bună, dans și multă veselie. "Srecna Nova Godina" și-au urat cei care, după o deja cunoscută tradiție, s-au adunat la cumpăna dintre ani la Restaurantul Lloyd din centrul orașului, unde atmosfera elegantă, bucatele sărbătorești și... eminamente sârbești, dar și bucuria de a împărtăși un nou început au dat cep distracției. Țăndări s-au făcut paharele din care sârbii au sorbit prima șampanie a lui 2014, iar cu ele s-au spart toate ghinioanele și neîmplinirile vechi, pentru ca anul proaspăt venit să fie cu noroc, cu sănătate, cu spor și auguri zâmbitori. Muzica plină de vitalitate, dar și de sentiment, a dat ghes mesenilor să-și mai toarne un păhărel, dar și să danseze cu inima ușoară, în întâmpinarea lui 2014... de rit vechi. (C.D.T. Foto: A.P.) Timișenii, pe primele locuri în topul pacienților cu boli grave Mai puține cazuri de tuberculoză, dar mai multe de cancer, diabet zaharat, hipertensiune și boli cerebrovasculare. Așa arată Timișul în Buletinul informativ al cunoașterii stării de sănătate, document care analizează comparativ situația bolilor grave din primul semestru al anului trecut față de aceeași perioadă a anului 2012. Dacă numărul bolnavilor de TBC a scăzut (de la 113,5 cazuri la mia de locuitori la 100,6), iar pacienții nou înregistrați au fost și ei mai puțini (de la 95 la 81), afecțiunile oncologice au proliferat, în primele șase luni ale anului 2012 au apărut 650 de cazuri noi de cancer, iar în același interval din 2013 s-au înregistrat în județ 733 de bolnavi cu tumori maligne proaspăt descoperite. Continuare în pagina 7 ! www .renașterea .ro| Discrepanță pe piața muncii din Banat în Timiș, 122 de locuri de muncă vacante,în Caraș-Severin doar unul! Este oferta anunțată seri de angajatori celor două agenții județene pentru ocuparea forței de muncă, ofertă care ilustrează limpede diferența de șanse de angajare care-i desparte pe bănățenii din Timiș de cei din Caraș-Severin. Continuare în pagina 3 Asocierea ar putea fi marea șansă a fermierilor încă nu au fost clarificate condițiile în care agricultura va beneficia de fonduri europene din acest an, nici în ceea ce privește capitolul plăților directe, nici al investițiilor. Se cunosc doar intențiile conducerii Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, iar una dintre ele, despre care se vorbește de câteva luni încoace, se referă la stimularea financiară a asocierii agricultorilor. Recent, ministrul agriculturii, Daniel Constantin, a declarat că proiectele din agricultură bazate pe asociere, inclusiv cele referitoare la dezvoltarea rurală, vor fi susținute printr-un punctaj suplimentari vor fi finanțatie cu prioritate. Continuare in pagina|| Titlurile zilei Pagina 4 Medicii timișoreni i-au redat unei fetițe șansa la copilărie Nici coada la impozite nu mai e ce-a fost 4,5366 lei 3,3201 lei 1$ 133,0030 lei/gram