Renaşterea Bănăţeană, mai 2014 (Anul 26, nr. 7388-7413)

2014-05-23 / nr. 7406

2 Renașterea bănățeană Actualitate vineri 23 mai 2014 Cartierul meu Timișorenii din zona Campus Universitar - Medicină au nevoie de locuri de parcare Ca aproape în tot orașul, și în zona Campus Universitar - Medicină locurile de parcare sunt insuficiente. Pentru că în acest cartier există o circulație intensă, mulți studenți vin cu mașinile în oraș, iar timișorenii care lucrează în zona centrală își parchează autoturismele "la periferie" , adică în cartierul Campus Universitar Medicină, locurile de parcare din zonă au devenit insuficiente, iar spațiile verzi s-au transformat în parcări. La fel, trotuarele ori scuarurile pietoniale. Pe bulevardul Vasile Pârvan, șoferii fără respect față de alți participanți la trafic și-au parcat "mastodonții" chiar pe trotuar, făcându-i pe pietoni să circule pe spațiul verde. La intrarea în Parcul Copiilor dinspre Prefectura Timiș, zeci de șoferi parchează, zilnic, fără să le pese că acolo e interzisă circulația mașinilor. Mai mult, acolo sunt pase indicatoare care interzic accesul autovehiculelor, cu excepția riveranilor. Problema mare este că prin zonă circulă foarte mulți copii, doar intrarea în parcul lor, și este și o grădiniță pe acea stradă. Cu toate acestea, mulți dintre șoferi circulă fără să fie atenți la cei mici. în urmă cu câteva săptămâni, o echipă de polițiști i-a atenționat pe șoferi că e interzis să circule și să parcheze acolo. Locul a devenit, din nou, civilizat, până ziua următoare. De atunci însă nici urmă de polițist care să aplice vreo amendă... Cotidianul din Campus Lupta pentru putere a politicienilor, campania electorală actuală ori chiar interesele din spatele altarului, toate se pot regăsi, redate cu umor sau cu năduf în cartierul Campus Universitar - Medicină. Timișorenii parcă s-au împărțit în două tabere când e vorba de Mitropolia Banatului; în principiu, lucrurile par a fi simple: unii îl vor, alții, nu, pe Paisie Lugojanu, însă năduful cu care își exprimă unii timișoreni dorința îi lasă cu gura căscată pe concitadini. Bunăoară, într-un WC ecologic situat vizavi de Poliția Municipiului Timișoara, un timișorean a avut o revelație pe care a dorit să o lase scrisă pe peretele toaletei. Pe gardul Colegiului Național "Ana Aslan" Timișoara, unul dintre cele mai cunoscute îndemnuri ale președintelui Traian Băsescu și-a făcut loc, în stil pamfletar. Dar ce putea atrage mai mult decât... o mustață? Se știe, mustățile sunt prezente aproape în orice stil, de la artă, literatură până la desenele animate. Printre mustăcioșii celebri ai lumii se află Adolf Hitler sau Charlie Chaplin, iar Salvador Dali a publicat o carte dedicată mustății sale. în lume sunt recunoscute 14 tipuri de mustață. Prin urmare era aproape natural ca un panou, aflat pe bulevardul Vasile Pârvan, care îl înfățișează pe Nicolae Robu să fie "îmbunătățit" cu o mustață în stil Dali. Cea mai bună administratoare din cartier a reușit să refacă până și treptele de la intrarea în bloc, să schimbe liftul, să rezolve problema curățeniei, să zugrăvească boxele și, cel mai drag proiect al ei, să înfrumusețeze spațiul verde din jurul blocului. Vorbim de timișoreanca Angela Lazarov, administrator al blocului nr. 24, de pe bulevardul Corneliu Coposu. "Secretul este transparența. Oamenii trebuie să vadă exact cum sunt cheltuiți banii. După ce am ieșit la pensie, am avut timp să mă ocup și de spațiul verde din jurul blocului. M-am apucat într-o zi să sap, să plantez. M-au văzut câțiva studenți care stăteau la noi în bloc. Cred că le-a fost puțin jenă că eu eram cu sapa în mână și mi-au spus că a doua zi se oferă să mă ajute. Și așa a fost, au săpat ei. După ce am aranjat spațiul verde, am plantat flori, modelul nostru a fost luat și de locatarii altor blocuri. Eu am dat tonul", spune Angela Lazarov. Doar pentru partea din fața blocului, până în prezent, administratoarea a cumpărat și plantat 70 de fire de trandafiri. "Din păcate, reprezentanții primăriei nu ne prea ajută. Am primit de la ei 10 fire de trandafiri și atât. Marea noastră problemă însă este o țeavă a Aquatim, care mereu se fisurează și, în fiecare an, se sparge trotuarul și se reface prin cârpeli. Poate dacă la noi în bloc ar sta vreo persoană publică s-ar schimba și țeava aia, să nu o tot cârpească în fiecare an". Administratoarea blocului a reușit să schimbe liftul cu unul nou, modern, a reușit să refacă treptele de la intrarea în bloc și chiar să monteze o rampă: "Avem în bloc bătrâni și copii mici, care sunt transportați cu căruciorul. Era necesară o rampă". Mai mult, pe fiecare palier a pus coșuri pentru plastic și pentru hârtie, locatarii selectându-și gunoiul. "La fiecare șase luni chem deratizarea, așa mi se pare normal. Persoana care a stropit cu soluție în bloc mi-a spus că nu a văzut niciodată un subsol atât de curat. Am zugrăvit, am schimbat țevile, am făcut curățenie. Neam înscris și în programul de izolare a blocului", spune Angela Lazarov. Intr-adevăr, scara este curată, liftul, fiind nou, le dă locatarilor siguranță, florile din jurul blocului, du diferite specii, schimbă estetica zonei, iar administratoarea are satisfacția muncii bine realizate. "îmi impun punctul de vedere, mă lupt să obțin ceea ce își doresc majoritatea locatarilor. Dacă vrem să implementăm un proiect nou, fac tabel, merg în tot blocul să obțin semnături, vorbesc cu oamenii, în bloc un sfert dintre locatari sunt chiriași. Nu avem nici o problemă cu ei, pentru că încă de când se mută se aduc la cunoștință regulile blocului, care sunt de bun-simț", spune administratoarea. ANCA TOMA "Renașterea bănățeană" vine în cartierul tău Din dorința de a fi mai aproape de problemele timișorenilor, jurnaliștii cotidianului "Renașterea bănățeană" sunt prezenți, periodic, în mijlocul cetățenilor din cartierele Timișoarei. Fiecare dintre cartiere are rezervată, periodic, câte o pagină în ziarul nostru, în cadrul căreia sunt reflectate problemele, necazurile, dar și bucuriile locuitorilor, prin informații culese chiar de la dumneavoastră. Dacă doriți să semnalați anumite probleme sau alte subiecte interesante, vă rugăm să ne sunați la telefonul 0256/ 497176 sau să ne scrieți despre cartierul în care locuiți și să ne trimiteți imagini pe adresa de e-mail cartierulmeu@renașterea.ro. Un șofer a parcat pe trotuar, pe bulevardul Vasile Pârvan, împiedicând circulația pietonilor La una dintre intrările în Parcul Copiilor șoferii parchează, deși accesul în zonă al autovehiculelor este interzis Un "rătăcit”, și-a vărsat năduful pe un perete al unui WC ecologic Angela Lazarov, administratoarea blocului nr. 24 de pe bulevardul Corneliu Coposu