Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2014 (Anul 26, nr. 7490-7515)

2014-09-16 / nr. 7503

Renașterea bănățeană Actualitate marți, 16 septembrie 2014 început de an școlar, în ploaie, haos și mult moloz Urmare din pagina 1 Ținând cont că de săptămâna viitoare vor începe și cursurile unităților de învățământ superior, Timișoara va deveni și mai aglomerată, astfel că traficul va reveni la cote "normale", adică supraaglomerat. Prima zi de școală, prima floare Florarii din Timișoara s-au bucurat de câștigurile realizate, dovadă zecile de buchete de flori primite de dascălii timișoreni. In cancelaria mulți ani nu au mai primit atâtea buchete. La fel ca în alte zile fes tive, hipermarketurile au pus la dis poziția clienților, încă de duminică, oferte destul de avantajoase de buchete de flori, cu prețuri cuprinse între zece și 20 de lei, în timp ce la piață prețurile au mers mult mai sus, în funcție de darea de mână a cumpărătorului și de gradul de sofisticare a ambalajului. Ploaia a bulversat tradiționalul careu în majoritatea unităților de învățământ din Timișoara, tradiționalul careu nu a mai avut loc. La unele școli, cum s-a întâmplat la Generală 16 "Take Ionescu", ploaia a început cu trei minute înainte de ora fixată pentru careu, astfel că profesorii, elevii și părinții nu au avut încotro și au intrat în clase. Alți directori de școală au preferat să deschidă noul an în cele mai mari săli pe care le aveau la dispoziție sau chiar în clase. Licee în șantier . La Liceul Teoretic "N. Lenau", deschiderea noului an școlar a avut loc, ca și anul trecut, în șantier .Pentru profesorii și elevii care studiază pe strada Gheorghe Lazăr va fi o perioadă grea, pentru că vor începe lucrările de reabilitare. Totuși, Elena Wolf, directoarea liceului, e optimistă: "în curând vom avea toate Intrarea Doinei - nr.), din cauza unor întârzieri de livrare. Estimăm că la începutul lunii octombrie vom putea intra în clase, care sunt în curs de amenajare finală. Acolo își vor desfășura activitatea clasele V-VHI. Ne așteptam și ne-am fi dorit ca lucrările să înceapă în perioada vacanței, când această clădire era liberă, însă partea birocratică merge mai greu, drept pentru care vom conviețui cu șantierul în anul școlar care va începe. Nu s-a mai făcut nimic de la sfârșitul lui 2013. Constructorul a intrat în insolvență, s-a reziliat contractul cu el și urmează să înceapă licitația pentru fațade din fonduri de la KfW (Banca de Credit pentru Reconstrucție a Germaniei - n.r.) și suntem alături de «Loga» și «Calderón» în programul de reabilitare a interiorului". Găleți pentru ploaie la Colegiul Național "C.D. Loga" Și la Colegiul Național "C.D. Loga" școala a început în plin șantier. Se lucrează la refacerea acoperișului prin care pătrunde apa. Elevii au avut ieri surpriza să constate că pe coridorul de la etajul al doilea plouă ca afară. Firma care se ocupă de reabilitarea acoperișului clădirii l-a decopertat în unele zone, însă a uitat să mai pună ceva ca să împiedice pătrunderea ploii. Pe coridorul de la ultimul etaj e plin de apă, iar angajații au așezat gălețile în locurile în care ploaia pătrunde mai tare. Cât despre prima zi de școală, cei peste o mie de elevi care studiază la acest liceu de elită au avut parte de 36 de minifestivități, la care au participat Marica Ștefan, directoarea liceului, și dirigintele fiecărei clase. Flori, bucurie și emoții, la Liceul Pedagogic "Carmen Sylva" Ploaia și vremea urâtă a determinat conducerea Liceului Pedagogic "Carmen Sylva" să renunțe la tradiționalul careu. Deschiderea noului an școlar a avut loc în sala festivă a liceului, unde Ionuț Cristescu, directorul unității de învățământ, le-a spus elevilor de clasele a XI și a XI-a că trebuie să fie mândri de școala lor și că se așteaptă la rezultate tot mai bune din partea acestei generații. Pentru ca micuții din clasa pregătitoare să se bucure și de o deschidere oficială, directorul liceului, însoțit de mai mulți dascăli, i-a vizitat în sălile de clasă, care erau frumos aranjate, cu baloane și surprize. Primăria pune un milion de euro la bătaie Pentru acest an școlar, Primăria Timișoara va iniția o competiție între școlile timișorene, a cărei miză este de un milion de euro. Prezent la deschiderea anului școlar la Liceul "Grigore Moisil", unitatea de învățământ cu cele mai bune performanțe din Timișoara, viceprimarul Dan Diaconu a făcut acest anunț. Competiția de un milion de euro se va baza pe performanțe, pe indicatori care vor măsura rezultatele școlare (medii generale, indicatori de promovabi litate, număr de olimpici, competiții extracurriculare etc.) din toate punctele de vedere. Câștigătorii vor avea la dispoziție un milion de euro din partea municipalității, pe care îi vor putea folosi pentru construirea de corpuri noi sau alte dotări, dar și pentru premierea cadrelor didactice ori burse pentru elevi, în ceea ce privește corpul de clădire de pe strada Gheorghe Doja, care aparține acestui liceu și pe care primăria îl reabilitează din fonduri proprii, darea în folosință va mai dura, întrucât s-au ivit unele probleme la fundație. Viceprimarul Dan Diaconu a promis, însă, că lucrările de modernizare vor fi gata anul viitor. An școlar nou, speranțe noi și la Ciacova Sărbătoare mare, ca de început de an școlar, a fost, ieri, și la Liceul Teoretic "Alexandru Mocioni",precum și la celelalte unități de învățământ preuniversitar din cel mai mic centru urban al județului Timiș, Ciacova, dar și din cele patru sate arondate. Tradiționala festivitate a fost onorată de numeroase oficialități locale și județene, parlamentari și fețe bisericești. Peste 810 elevi vor urma în acest an cursurile primare, gimnaziale și liceale din Ciacova, ne-a informat primarul Petru Filip, care și-a exprimat mulțumirea că numărul învățăceilor s-a menținut constant în ultimii ani - dar și speranța că orașul pe care-l păstorește va mai primi un microbuz pentru transportul celor aproape 300 de elevi navetiști, întrucât cele două vehicule existente, deja depășite moral, nu reușesc să asigure aducerea la timp a copiilor din toate satele arondate. SIMONA VALI DANIELA DAMIAN LAURENTIU NISTORESCU Colegiului Național "C.D. Loga", clasele cu program de dimineață, masa era plină de flori de toate fele- chiar dacă nu a fost finalizat noul zile, iar profesoarele au spus că de corp unde a funcționat RATT (strada