Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2014 (Anul 26, nr. 7490-7515)

2014-09-11 / nr. 7499

BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7499 - joi, 11 septembrie 2014 - 16 pagini - 2 lei "Roadele toamnei", sărbătorite mai devreme Ediția din acest an a manifestării "Roadele toamnei" se va desfășura în perioada 26-28 septembrie, la Muzeul Satului Bănățean . Deși, de obicei, evenimentul era organizat în luna octombrie, de data aceasta acțiunea a fost devansată, având în vedere condițiile climaterice neprielnice din acest an, care au influențat producția. "Dacă mai întârziam până în octombrie, riscam să nu mai existe marfa la producători", a declarat Nicolae Oprea, consilier al președintelui Consiliului Județean Timiș. Organizatorii au luat legătura cu producători din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Bihor, acțiunea fiind una de nivel regional. Ca în fiecare an, "Roadele toamnei" se va desfășura pe acorduri muzicale, cu voie bună, mititei, frigărui și bere, însă, după cum spune Oprea, în acest an se va miza mai mult pe aprovizionarea cu produse agroalimentare: "Pentru noi, prioritar va fi să dăm oamenilor posibilitatea să se aprovizioneze pentru iarnă. Continuare în pagina 2 www .renaștereare Deranj mare la mansardă . Locuitorii unui bloc din Timișoara s-au ales cu belele pe cap după ce au acceptat mansardarea imobilului ■ Solicitând intervenția primăriei pentru rezolvarea problemelor, timișorenii au avut o mare surpriză Ajunsă un adevărat fenomen în Timișoara, mansardarea blocurilor de locuințe a iscat, nu de puține ori, scandaluri de o mai mică sau mai mare amploare, în mijlocul unui asemenea scandal s-a trezit, în urmă cu trei ani, și asociația de proprietari din strada Martir Slobodanca Ewinger nr. 6 (fostă Intrarea Lupului din cartierul Calea Girocului), al cărei președinte, domnul Ioan Toma, ne-a povestit situația cu care se confruntă și a cărei rezolvare se află în mâinile unora dintre cei mai indolenți funcționari publici din oraș, cei ai Primăriei Municipiului Timișoara. Continuare In pagina 3 Festivalul "Plai", interzis timișorenilor De mâine până duminică, la Timișoara se desfășoară Festivalul "Plai", o manifestare exclusivistă și total lipsită de transparență. Autoritățile locale și județene au alocat sume importante pentru acest festival, numai contribuția Consiliului Local Timișoara fiind de 160.000 de lei. Cu toate acestea, festivalul este inaccesibil pentru marea masă a timișorenilor, datorită prețului uriaș anunțat de organizatori: 50 de lei intrarea pe zi și 110 lei abonamentul pentru trei zile! Practic, o familie de patru persoane trebuie să plătească 100 de euro pentru intrarea la o manifestare susținută, culmea, din bani publici! Se pare că stabilirea prețului a fost făcută fără consultarea autorităților, care au rămas uimite de tarifele uriașe. "Este mult, nu știam că se plătește atât intrarea. Mă voi interesa și o să văd cum stau lucrurile", a declarat primarul Nicolae Robu, în timp ce Marian Vasile, fost președinte al CJ Timiș, a precizat că și administrația județeană susține acest festival și că trebuie să se intervină în ceea ce privește tarifele de intrare. SILVIU FLORESCU Subvenții pentru fermele ecologice La circa 1.180 de lei se cifrează așa-numitul ajutor de minimis, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern, pentru exploatația agricolă ecologică având dimensiunea între 03 și cinci hecare,în timp ce fermele care dețin între 5,1 și 20 ha vor primi în jur de 845 de lei. Sumele nu sunt bătute în cuie, pentru că este prevăzut un buget total de 10,6 milioane de lei, care urmează să fie dirijat către circa 9.600 de beneficiari, după cum se estimează în proiect. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Topul liceelor timișene Răsturnare de situație în sistemul bancar Pagina Litoralul românesc a devenit mai scump decât cel spaniol și cel turcesc în Cupa României, un ochi plânge și altul râde în Banat Pagina Pagina Tmihzmm 17/29