Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2014 (Anul 26, nr. 7490-7515)

2014-09-17 / nr. 7504

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7504 - miercuri, 17 septembrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Taxa pentru poluare va crește Primăria Timișoara va plăti o firmă privată pentru a analiza emisiile cu miros neplăcut produse de anumite societăți comerciale din oraș, astfel încât să aibă o bază pentru creșterea taxei de poluare deja existente. începând din luna ianuarie a acestui an, firmele cu sediul în Timișoara care desfășoară activități de natură să afecteze mediul înconjurător achită la bugetul local o taxă anuală de 500 de lei. Municipalitatea dorește, însă, taxe mult mai mari, care vor crește exponențial în funcție de gradul de poluare. Decamdată, se lucrează la întocmirea documentației, pentru ca noile criterii să fie "beton" și să reziste și în fața unui eventual proces. DANIELA DAMIAN www .renaștereajo Apele fac prăpăd în Banat ■ Zeci de case, terenuri și drumuri au fost inundate ■ Mai multe trenuri au fost anulate, după ruperea terasamentului unei linii de cale ferată Sute de locuitori ai satelor Hodoș și Sinersig, din județul Timiș, au fost blocați în case, după ce două pârâuri ce trec pe lângă localitățile amintite s-au revărsat în urma ploilor din ultimele zile; în ambele așezări, autoritățile au început imediat operațiunile de scoatere a apei de pe străzi, aceasta ajungând însă în zeci de curți și chiar în unele locuințe. Cea mai gravă situație s-a înregistrat la Hodoș, sat arondat comunei Darova, unde apele revărsate dintr-un pârâu ce desparte localitatea de lanurile agricole au înghițit mai multe străzi. Pe alocuri, nivelul apei ajungea până la genunchi, fiind inundate curți și subsoluri, în Caraș-Severin, câteva drumuri naționale, județene și comunale au fost afectate. Viiturile au inundat 29 de imobile, 87 de anexe gospodărești, cinci mori de apă și 160 de hectare de teren agricol sau fânețe. Continuare în pagina 10 Multe premii cu "Renașterea bănățeană" "Renașterea bănățeană" continuă să acorde premii importante cititorilor care se abonează la ziar. Abonații din luna octombrie 2014 au șansa de a câștiga televizoare, telefoane mobile, aspiratoare și premii în bani a câte 100 de lei. Chitanțele trebuie trimise pe adresa redacției, câștigătorii urmând a fi desemnați prin tragere la sorți. aspiratoare telefoane mobile bani Prețul abonamentului pentru luna octombrie 2014 este de 22 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 22 de lei/lună. Abonamentele pe luna octombrie 2014 se pot face până vineri, 26 septembrie, la oficii și la factorii poștali, și până marți, 30 septembrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați / fac de vânzarea cu bucata economisip, lunar, 28 de lei (14 numere de ziar) televizoare Titlurile zilei Caritas Ciacova, minunea născută din dragoste frățească Timișorenii, prinși într-o cursă în Parcul Copiilor Universitatea de Vest, în topul celor mai bune instituții de învățământ din lume Mitropolitul Banatului a fost externat și se simte mai bine CURSUL VALUTAR 3,4118 lei 4,4180 lei