Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2014 (Anul 26, nr. 7516-7542)

2014-10-23 / nr. 7535

Dispute politice pentru "iarba verde de acasă" Gestionarea serviciilor de întreținere și amenajare a spațiilor verzi, parcurilor, scuarurilor și a sistemelor de irigare, a locurilor de joacă pentru copii și a canistrelor și efectuarea lucrărilor de tăieri de corecție, elagare (operație de tăiere a ramurilor din partea de jos a coroanei unui arbore) și defrișare a arborilor și refacere a spațiilor verzi în urma intervențiilor edilitargopodărești din Timișoara a fost încredințată, în mod direct, de consiliul local către Horticultura SA, în luna august a acestui an. Societatea urma să preia, rând pe rând, pe măsură ce vechile contracte pentru asemenea servicii expirau, toate sectoarele de spații verzi și parcuri din oraș. La ora actuală, toate contractele de servicii au expirat, cele mai multe în luna iulie a acestui an, trei în septembrie și cel din urmă la data de 9 octombrie. Continuare în pagina 4 www .renaștereaj*o GI BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7535 - joi, 23 octombrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Tirurile - coșmarul locuitorilor din mai multe localități timișene Orice drum modern este compus din corp și îmbrăcăminte asfaltică. Corpul drumului este reprezentat de stratul de piatră care stă la baza căii de acces, iar îmbrăcămintea asfaltică este stratul pe care rulează mijloacele de transport. Problema drumurilor județene își are originea în structura corpurilor de drum, care până acum câțiva ani a fost concepută să reziste unor sarcini de maximum 30 de tone, fără a apărea fisuri sau alte forme de degradare. In ultimul timp însă, marile companii din România, și nu numai, s-au dotat cu autovehicule de mare tonaj, ce pot transporta chiar și 60 de tone. S-a dat, astfel, startul unei... campanii intense de distrugere a drumurilor naționale și județene. In zona de vest a țării, situația nu diferă aproape deloc de cea înregistrată la nivel național. Darea în folosință a Autostrăzii Timișoara - Arad ar fi trebuit să le aducă locuitorilor unor așezări din zonă - Pișchia, Fibiș, Mașloc și Alioș - un plus de liniște și mai mult aer curat. Continuare în pagina 7 Parcați, vă rog! Dacă aveți unde... De la o zi la alta, vânarea unui loc de parcare în zona centrală a Timișoarei începe să semene cu celebra goana după aur din California secolului 19. Ca șofer în orașul de cinci stele, cu abonamentul Timpark lipit cu mândrie, dar degeaba, pe parbriz, îți trebuie răbdare (vei da tură după tură până vei găsi un loc liber), spirit de anticipare (vei încerca să îți dai seama ce are de gând să facă un coleg de trafic, aflat într-o mașină parcată, va băga cheia în contact și va demara sau, dimpotrivă, va ieși din mașină) și puțin noroc (în cazul nedorit în care, în lipsa alternativei legale, vei parca pe trotuar sau într-un alt perimetru interzis, poți avea șansa reală să nu fii depistat de polițiști). Continuare în pagina 2 Frig, ploi, ninsori și ape învolburate Bănățenii trebuie să scoată paltoanele din dulap chiar din această dimineață, pentru că vremea se va răci semnificativ, iar umbrelele nu trebuie să le lipsească. Meteorologii au emis două avertizări de cod galben pentru ploi însemnate cantitativ, precipitații mixte și răcire accentuată. Astfel, astăzi, în județele Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara va ploua, iar cantitățile de apă vor depăși 20-251/mp și izolat 40-601/mp. Temperaturile minime se vor situa între 4 și 8 grade Celsius, iar cele maxime nu vor mai trece de 10 grade. în Munții Banatului și în vestul Carpaților Meridionali vor fi și precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare. în sud-vestul țării, vântul se va intensifica treptat. Continuare în pagina 5