Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2014 (Anul 26, nr. 7543-7567)

2014-11-22 / nr. 7561

DRĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7561 - sâmbătă, 22 noiembrie 2014 -16 pagini - 2 lei Klaus Iohannis, validat în funcția de președinte Curtea Constituțională a validat, ieri, în unanimitate rezultatul alegerilor prezidențiale și alegerea lui Klaus Iohannis în funcția de președinte al României. Președintele ales a declarat, la ceremonia de validare a rezultatului alegerilor de către CC, că va fi președintele care respectă Constituția în litera și spiritul ei, el mulțumind în discursul său tuturor celor care au votat în 2 și 16 noiembrie. "Vreau să vă spun cu toată terminarea, astăzi, aici, că voi fi președintele care respectă Constituția în litera și spiritul ei. Voi demonstra ce am vrut să spun atunci când m-am prezentat în fața electoratului cu afirmația «vreau să reconectez președintele României la Constituție»", a adăugat el. Iohannis a mai declarat, în fața membrilor CCR, că după 25 de ani de la Revoluție s-a încheiat, în acest moment, o etapă, iar românii, prin votul pe care l-au dat la alegerile prezidențiale, au spus foarte clar: "Stop și de la capăt". Continuare în pagina 3 Legenda sistemului hidrotehnic bănățean se estompează pe an ce trece Prestigiul de cel de-al doilea grânar al țării, pe care-l deține pe drept Câmpia de Vest, se datorează în primul rând râului Timiș, care dă și numele principalului județ din această parte de țară. Dacă, în aval de Timișoara, acest râu își manifestă și astăzi natura sălbatică, neexistând deceniu în care să nu-și forțeze limitele, în zona de câmpie înaltă dintre metropola bănățeană și municipiul Lugoj, frecvența și amplitudinile inundațiilor sunt semnificativ mai reduse, iar contribuția Timișului la fertilitatea solului, mult mai predictibilă. Totuși, râul își demonstrează și aici forța, așa cum s-a întâmplat chiar în această toamnă, când apele au erodat aproape 50 de metri de mal în dreptul satului Hitiaș, ajungând la baza digului de protecție. Din fericire, demonstrația de forță a râului s-a oprit aici, iar autoritățile de resort au intervenit rapid pentru reconsolidarea malului drept, astfel că problema s-a păstrat în limitele administrative. Continuare în pagina 5 Economia județului Timiș nu ține cont de ritmurile politicii Rezultatele economice ale județului Timiș, după cum ni se înfățișează în buletinul statistic lunar pe septembrie, sunt în parametri de creștere. Astfel, producția industrială realizată în această lună de operatorii economici a crescut cu 35,2 la sută comparativ cu luna august, respectiv cu 2,8 la sută comparativ cu luna septembrie a anului 2013. Producția industrială realizată în nouă luni a crescut cu 5,6 la sută față de aceeași perioadă a anului precedent. Continuare în pagina 4 Pasajul Michelangelo va fi gata într-o lună Primarul Nicolae Robu este mulțumit de modul în care decurg lucrările la pasajul Michelangelo, fiind convins că, până la finele anului, lucrarea va fi finalizată. O întâmplare mai puțin fericită s-a produs în noaptea de joi pe vineri, când doi șoferi au intrat în pasaj, deși acest lucru era interzis. Ei au provocat unele stricăciuni, care au întâziat puțin lucrarea, însă fără consecințe dramatice. "Noaptea trecută, au pătruns două mașini în pasaj și au făcut o întoarcere exact peste betonul proaspăt turnat! Nu înțeleg cum a fost posibil acest lucru, deoarece avem tot timpul pază cu polițiști locali. Cei care erau acolo de serviciu trebuie să plătească, vor fi dați afară, conform legislației muncii". SILVIU FLORESCU