Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2015 (Anul 27, nr. 7592-7615)

2015-01-14 / nr. 7601

H Renașterea bănățeană Actualitate miercuri, 14 ianuarie 2015 Primăria Timișoara plătește bani frumoși pentru mentenanța unor site-uri inutile Urmare din pagina 1 Așa se face că o norocoasă firmă de IT care obține asemenea contracte cu clienți nepăsători, care nu plătesc din propriul buzunar, ci din bugetul public, poate face un profit frumos fără nici un strop de transpirație. Puzderie de site-uri sub umbrela primăriei Să aruncăm o privire, de pildă, pe site-urile aflate sub umbrela municipalității timișorene, www .primăriantm.ro, www.dmmt.ro, www.carpatzoo.ro, www.zootimisoara.ro și www.biotowns.ro, pentru întreținerea și dezvoltarea cărora primăria a plătit, plătește și va plăti bani frumoși firmei Expertissa Timișoara. Cele două contracte de mentenanță încheiate, în 21 noiembrie și în 12 decembrie 2013, între firma respectivă și municipalitate aduc primeia bani frumoși, dar nu în totalitate pe măsura efortului depus. De-a lungul timpului, în presa locală și nu numai s-a mai scris despre colaborarea dintre această firmă și primăria timișoreană, deoarece trebuie să precizăm că acele contracte de mentenanță din 2013 nu au fost singulare și întâmplătoare, încheierea lor fiind, într-un fel, aproape obligatorie. De ce? Pentru că firma cu pricina a fost și cea care a realizat site-ul primăriei, pe vremea când primar era Gheorghe Ciuhandu, înțelegerea dintre executant și beneficiar fiind că primul va asigura și întreținerea ulterioară a portalului. Evident, cum contractul originar a fost unul cu cântec, nici contractele subsecvente nu aveau cum să fie curate ca lacrima, însă nu acest aspect ne interesează acum. Până la urmă, indiferent de numele firmei care întreține site-urile, important este ca acestea să fie actualizate în permanență "updatate", așa cum le place să spună celor din branșă - or acest lucru nu prea se întâmplă în cazul de față. E loc și de mai bine să privim mai întâi jumătatea plină a paharului - site-ul www. primariatm.ro, pentru care prima instituție a orașului a încheiat, în 21 noiembrie 2013, un contract de "întreținere și dezvoltare" pe o durată de 12 luni cu SC Expertissa Timișoara SRL, valoarea acestuia fiind de 59.998 lei fără TVA (din care abonament lunar - 3.200 lei fără TVA și servicii la cerere - activități de programare extraabonament - 21.598 lei). Spre deosebire de "surorile" sale mai mici, site-ul primăriei pare în regulă: secțiunea de anunțuri este actualizată zilnic - când este necesar chiar și de mai multe ori pe zi -, ședințele Consiliului Local Timișoara sunt transmise în direct pe pagina de internet și, în general, rubricile sunt alimentate regulat cu informații noi. Sigur, există și aspecte caritabile, cum ar fi, de exemplu, secțiunea "Achiziții publice": la subsecțiunea "Documente licitații" n-a fost postată nici o informație nouă, cele șase seturi de documente datând de pe vremea administrației Ciuhandu, iar la subsecțiunea "Cumpărări directe", publicarea contractelor s-a oprit la data de 25 iunie 2014, de parcă în ultimele șase luni ale anului trecut primăria n-ar mai fi încheiat nici un asemenea contract. Nu sunt singurele carențe observate pe site-ul primăriei, însă sunt cele care ne-au atras în primul rând atenția, pentru că noua conducere a orașului promitea transparență totală în privința achizițiilor publice, dar, per total, nu putem spune că portalul primăriei nu este unul "updatat". Tarife detaliate cu același lucru se întâmplă, însă, cu site-urile pentru a căror întreținere și dezvoltare municipalitatea s-a angajat să plătească o sumă separată. Astfel, conform contractului încheiat în data de 12 decembrie 2013, primăria urma să achite, dea lungul anului 2014 (1.01-31.12), firmei Expertissa Timișoara următoarele sume: un abonament lunar pentru "prestarea serviciilor de mentenanță și suport" în valoare de 690 de lei fără TVA (8.280 de lei fară TVA pe an), precum și un "tarif convenit pentru prestarea serviciilor de administrare/dezvoltare la cerere, activități de programare care nu sunt incluse în abonamentul lunar (...) de 66 de lei fără TVA de om pe oră prestată, pentru un număr de 100 de ore de muncă (n.r. - adică alte câteva mii de lei, mai multe sau mai puține, în funcție de numărul persoanelor folosite și al orelor prestate)". Trebuie să precizăm că, pe lângă site-urile cu pricina www .dmmt .ro, www .carpatzoo .ro, www.zootimisoara.ro și www. biotown. ro la capitolul "Obiectul contractului", mai figura și "mentenanța infochioșcurilor de la Grădina Zoologică (indoor și outdoor) pe care rulează informația disponibilă la paginile web www. carpatzoo.ro și www.zootimisoara. ro". Bun, haideți să luăm pe rând fiecare dintre aceste pagini de internet și să vedem cât de proaspete și de atractive sunt informațiile pe care ni le prezintă... Știri arhaice V1 * La secțiunea "Hotărâri ale Consiliului Local Timișoara specifice Direcției de mediu", de pe site-ul acesteia, www.dmmt.ro, cea mai recentă HCL este datată... 29 iunie 2010 (!), de atunci nimic, în prezentarea diverselor servicii ale Direcției de mediu, sunt postate sintezele și obiectivele acestora, cele mai noi datând tot din anul 2010... Secțiunea comunicatelor de presă a înghețat în 2 februarie 2012, nici un alt comunicat destinat massmedia nemaifiind postat începând cu acea zi. Tot în 2012, în luna iunie, a fost postată și ultima știre la secțiunea "Lucrări specifice", iar "Activitățile ecologice" au fost băgate în seamă până în iunie 2013. De asemenea, noutăți cu privire la "combaterea dăunătorilor" (țânțari, muște, gândaci, rozătoare etc.) aam mai aflat de pe www.dmmt.ro din septembrie... 2011, de când șef al Direcției de mediu era "inegalabilul" Vasile Chipa... "Pagina căutată nu există" Coborând cu "mouse"-ul până în subsolul paginii web, am ajuns la anunțul "Powered by Portal, connect @ Expertissa Timișoara" și am dat click pe el. Rezultatul ni s-a deschis o nouă pagină, www .expertissatm ro, pasămite site-ul firmei IT care a realizat pagina www.dmmt.ro. Curioși să aflăm câte ceva despre această firmă din cel mai autorizat loc cu putință, am accesat câteva secțiuni ale siteului - "Servicii", "Despre noi", "Contact", dar surprinzătorul răspuns primit la fiecare accesare a fost "Pagina căutată nu există. Veți fi redirecționat în aproximativ 4 secunde"! Am perseverat și am accesat apoi fiecare secțiune și subsecțiune, dar în zadar, am primit același răspuns, fiind redirecționați, de fiecare dată, la pagina principală, de unde tocmai plecasem. Nu ne credeți pe cuvânt, încercați și dumneavoastră... E posibil și chiar probabil ca firma cu pricina să aibă o altă interfață electronică, dar cine trebuia, în acest caz, să... actualizeze informația de pe celelalte site-uri cărora le asigură mentenanța? Să trecem la următoarele două site-uri, www.zootimisoara.ro și www.carpatzoo.ro, două pagini de internet absolut... identice, începând cu cvasi-totalitatea secțiunilor și a rubricilor prezentate, până la data ultimei actualizări - 30 mai 2014 - și numărul de vizitatori unici de pe fiecare site - 102.729 la momentul redactării acestui articol. De ce a fost nevoie de realizarea a două site-uri identice nu știm, căci existența unui proiect comun finanțat din fonduri europene și derulat, în perioada 1.102009 - 30.092010, între grădinile zoologice din Timișoara și Szeged nu explică crearea a două pagini de internet cu același conținut, în condițiile în care "Zoo" din orașul maghiar are propriul site. Continuare în pagina 3 Gemenii virtuali Dumneavoastră n-ați vrea să aflați ce a mai cumpărat primăria din vara trecută încoace? Conform propriului site, Serviciul spații verzi și locuri de joacă din cadrul Direcției de Mediu a Primăriei Timișoara nu a mai desfășurat nici un fel de activitate din 2010 până azi Cum e turcul, și pistolul.. Aceeași direcție de mediu le-a dat ultimul semn de viață online celor din mass-media în Ziua zonelor umede din 2 februarie 2012...