Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-23 / nr. 7708

2 Renașterea bănățeană sâmbătă, 23 mai 2015 Actualitate Sărbătoare cu joc și voie bună, în cartierul Mehala Urmare din pagina 1 Distracție și pentru cei mici Copiii nu au fost uitați. Pentru ei, consiliile consultative ale cartierelor Mehala și Circumvalațiunii au adus o mulțime de jocuri, care i-au bucurat pe cei mici și au subțiat bugetul părinților. De la călușer, tobogane, ba chiar și instalații de bungee-jumping, micuții au încercat toate jocurile. Nu a lipsit nici tradiționala vată de zahăr, tranformată rapid în... mustăți ad-hoc pe chipurile copiilor care se înfruptau din firișoarele albe înfășurate pe băț. Deschidere cu oficialități După ce pe scenă a evoluat fanfara "Timișoara Big Band", viceprimarul Timișoarei, Dan Diaconu a luat cuvântul, menționând că fuga de la Mehala este cea mai mare din oraș și cea mai bine organizată. A vorbit apoi și președintele de cartier, loan Bolog, care a susținut sus și tare "Banatu-i fruncea, iar Mehala, capitala!" Dansuri ca-n Banat Ca în fiecare an, elevii de la Școala generală nr. 19 au încântat publicul. Două tinere au interpretat magistral câteva piese de muzică ușoară. Petronia Delean, elevă în clasa a VI-a, a reușit să smulgă ropote de aplauze, spectatorii admirând prestația micuței artiste. Cu mic, cu mare, la joc Cum a început programul folcloric și a urcat pe scenă ansamblul "Timișul", iar soliștii vocali au început să cânte, mădăleniii s-au prins în horă. S-au pus pe joc și tineri și bătrâni, iar o pereche mai în vârstă a început să danseze ca-n Banat. Măhăleniii știu să petreacă La rugă au venit aproape toți locuitorii cartierului, astfel că străzile din Mehala erau aproape pustii. Părinți cu copii, oameni de vârsta a treia, toți s-au bucurat de sărbătoarea cartierului. Chiar și cei mai mici s-au înfruptat din bunătățile oferite, un copilaș de numai un an și jumătate consumând cu poftă un... mititel. Soliști de marcă ai Banatului Repertoriul muzical a fost susținut de soliști de prestigiu ai Banatului, printre care Petrică Moise, Nicoleta Voica, Tiberiu Ceia și mulți alții. Pe scenă au evoluat 19 interpreți de muzică populară, care au încântat publicul prezent la fugă. Organizare germană Anul acesta, evenimentul a fost organizat ca la carte. Peste tot erau amplasați saci de gunoi menajer, astfel că nimeni nu a aruncat pe jos nici măcar o hârtiuță. De asemenea, poliția locală și jandarmii au fost prezenți la fugă, asigurând buna desfășurare a evenimentului. Sute de butoaie de bere și mii de mititei La ruga de la Mehala s-au vândut mii de litri de bere, care au curs din butoaiele pline și reci aproape non-stop și s-au consumat mii de mititei, comercianții fiind mulțumiți, iar clienții, așijderea. Timp de două zile, mădăleniii s-au distrat așa cum numai ei știu să o facă. S-a dansat cum e tradiția în Banat. Aproape nimeni nu a stat să privească, chiar și cei mai timizi au prins curaj, neputând să reziste ritmurilor înfocate și atmosferei de voie bună care a cuprins întreaga Mehală. SIMONA VASI