Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2015 (Anul 27, nr. 7802-7816)

2015-09-12 / nr. 7802

Se încălzește vremea în acest sfârșit de săptămână, vremea se va îndrepta, iar soarele se va încălzi din nou. Potrivit meteorologilor, astăzi vremea va fi predominant frumoasă și se va încălzi ușor. Cerul va fi variabil, temporar noros în cursul zilei, când izolat, mai ales la deal și munte, vor mai fi posibile ploi slabe, de scurtă durată. Vântul va sufla în general slab. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 19 și 23 de grade, iar cele minime între 8 și 13 grade. Mâine, mercurul din termometre va urca de la 13 până la 26 de grade Celsius, iar soarele nu va fi umbrit de nori. Săptămâna viitoare, în Banat, vremea se va încălzi de la o zi la alta, devenind caldă pe 15-16 septembrie, atunci când temperaturile maxime se vor situa, în medie, în jurul valorii de 28 de grade și minimele vor fi de aproximativ 13 grade. DANA ISTRAT Bani publici, cheltuiți la un festival privat Primăria Timișoara alocă 50.000 de lei pentru promovarea unor firme particulare Serbările câmpenești au devenit foarte populare în ultimii ani, tot mai multă lume fiind atrasă de astfel de petreceri. Succesul primelor evenimente organizate a făcut ca Timișoara să devină o locație potrivită pentru tot felul de pseudofestivaluri, de la cel al țuicii de mere verzi până la al... iahniei de fasole timpurie. Evident, totul este făcut pentru ca firmele organizatoare să câștige niște bani, profitând de apetitul timișorenilor pentru serbările câmpenești, în acest registru se înscrie și un festival apărut recent, anul trecut fiind la prima ediție. E vorba de "Oktoberfest de Timișoara", deși sună ca și "Ruga Timișoarei de Ciacova", dacă e să respectăm brandul. Tot pentru câștigul financiar imediat, manifestarea a fost devansată în luna septembrie, în contrast total cu însăși denumirea acțiunii. Am putea, la fel, să organizăm "Roadele toamnei" în luna mai, dacă ne gândim doar la aspectul financiar. Continuare în pagina 2 Studenții se opun cazării refugiaților în cămine Recent, Ministerul Educației a solicitat o evaluare a spațiilor din cămine pentru o eventuală primire a refugiaților. Ministrul Sorin Câmpeanu a cerut universităților din țară, dar și inspectoratelor școlare, să identifice locurile disponibile în căminele pe care acestea le administrează. Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), din care face parte și Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara (OSUT), protestează față de această decizie. "ANOSR atrage atenția asupra deficitului grav de locuri de cazare cu care se confruntă universitățile din România, aproximativ un sfert dintre studenții care au nevoie de un loc de cazare neputând beneficia de acest drept, și consideră că decizia guvernului de a solicita universităților să pună la dispoziție locuri de cazare din căminele lor pentru refugiați este una pripită și nefericită", se arată în comunicat. Continuare în pagina 3 Peste 500 de timișeni sunt depistați anual cu Alzheimer Conform medicului psihiatru Aurora Heim, președintele Societății Române Alzheimer - Filiala Timișoara, în fiecare an, cel puțin jumătate dintr-o mie de timișeni sunt diagnosticați cu probleme de memorie. "Dacă în anii anteriori boala afecta persoanele de peste 65 de ani, în prezent afecțiunea este depistată la vârste tot mai mici. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei La Timișoara răsună lăuta, theorba, clavecinul și orga niața cerealelor a luat-o razna Organizare, determinare, agresivitate Soarele răsare la 7,09 și apune la 19,53 www renașterea jo