Renaşterea Bănăţeană, februarie 2016 (Anul 28, nr. 7918-7941)

2016-02-23 / nr. 7936

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7936 - marți, 23 februarie 2016 -16 pagini - 2 lei (AB) Spitalele timișene, controlate la sânge Toate spitalele din Timiș vor fi verificate de Inspecția Sanitară de Stat. Ministrul Sănătății, Patriciu Achimaș Cadariu, a dispus ieri ca, în perioada 10-25 martie, să se efectueze o acțiune de control în toate unitățile sanitare cu paturi publice și private, în vederea centralizării situațiilor epidemiologice și a cazurilor clinice deosebite. De asemenea, ministrul a cerut ca spitalele publice și private să-și înființeze propriul registru de boli transmisibile și evenimente neașteptate, precum și registrul de complicații asociate îngrijirilor medicale. Acestea vor fi verificate săptămânal de reprezentanții desemnați ai direcțiilor de sănătate publică din fiecare județ. Totodată, a fost cerută informarea imediată a structurilor centrale în caz de evenimente neprevăzute, dar și verificarea măsurilor care se iau de către unitățile sanitare în această perioadă în privința supravegherii și controlului infecțiilor respiratorii și gripei. (D.l.) Grivei, prizonier în cușca hăituielilor electorale Iubitorii de animale au promis că vor face miercuri o "plimbare de seară" prin fața primăriei timișorene Despre Timișoara ultimilor patru ani se pot spune multe și chiar cei mai optimiști susținători ai actualei administrații sunt nevoiți să recunoască faptul că nu toate au mers cum s-a dorit. Totuși, printre disfuncționalitățile cu care avem de-a face zi de zi, problema câinilor vagabonzi nu figurează. Cumnecum, haitele de maidanezi s-au rărit, iar Grivei nu mai umblă cu covrigi în coadă prin centrul urbei. Discuțiile la nivel național pro și contra eutanasierii nefericitelor animale au ajuns interminabile, fiecare parte având argumentele sale. Totuși, la sfârșitul anului trecut, înalta Curte de Casație și Justiție a dat o sentință definitivă, prin care a respins acțiunea unui ONG de protecție a animalelor și prin care eutanasierea a redevenit legală. Reamintim că guvernul a emis, în anul 2013, reglementările care prevăd inclusiv eutanasierea maidanezilor în urma morții cumplite a unui băiețel de patru ani care a fost sfâșiat de câini vagabonzi într-un parc din București. Continuare In pagina 3 A In Timiș există criză de forță de muncă și penurie de oameni buni de angajat Județul Timiș se confruntă cu o acută criză de forță de muncă, invocată îndeosebi de angajatori, care se plâng că întâmpină tot mai serioase dificultăți în dezvoltarea afacerilor, din acest motiv, în același context, Timișul începe să fie dat exemplu pentru șomajul scăzut, iar edilii se mândresc cu cifrele care arată bine în clasamente. S-a inoculat ideea că această parte a țării e un "El Dorado" al locurilor de muncă, unde numai cine nu vrea nu are ce să muncească. Continuare în pagina 6 Bunul simț, o pasăre din ce în ce mai rară Normalitatea ne spune că, după realizarea reabilitării termice a unui bloc, constructorul ar trebui să își strângă utilajele și schelele și să lase locul precum l-a găsit, deci curat, în România însă nu se întâmplă acest lucru decât în cazul în care el este prevăzut expres în contractul încheiat între administrația blocului și constructor și, de cele mai multe ori, pentru curățenie sunt prevăzute costuri suplimentare. Prin urmare, nu se miră că, în Timișoara, multe grădini ale blocurilor anvelopate au ajuns terenuri pline cu materiale de construcții. Continuare în pagina 2 Telefonul cititorului IRC este numărul la care ne puteți sesiza problemele la Tv dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Pagina 4 A început simularea examenelor de evaluare națională www renașterea jo CURSUL VALUTAR Soarele răsare la 7,25 și apune la 18,12