Renaşterea Bănăţeană, iulie 2016 (Anul 28, nr. 8044-8069)

2016-07-21 / nr. 8061

10 I Renașterea bănățeană_______________________ Fernando Santos rămâne selecționerul Portugaliei Fernando Santos (61 de ani) a semnat un nou contract, valabil pe patru ani, scadent după Euro 2020, cu naționala Portugaliei. El a preluat reprezentativa țării sale în septembrie 2014, a calificat-o la Campionatul European din Franța, apoi a condus-o spre câștigarea titlului continental. Cu Santos pe banca tehnică, lusitanii au izbutit cea mai bună performanță din istorie, după victoria cu scorul de 1-0 obținută împotriva Franței, țara gazdă, în finala Euro 2016. Sub comanda lui Fernando Santos, naționala Portugaliei nu a pierdut nici un joc oficial, în 14 meciuri disputate, a înregistrat zece victorii și patru egaluri. Până să preia Portugalia, Fernando Santos a mai antrenat echipele de club Estoril, Estrela Amadora, FC Porto, AEK Atena, Panathinaikos, Sporting Lisabona, Benfica Lisabona, PAOK, precum și reprezentativa Greciei. Liverpool l-a luat pe căpitanul Estoniei FC Liverpool a anunțat, ieri, prin intermediul site-ului oficial, transferul fundașului în vârstă de 30 de ani Ragnar Klavan, de la Augsburg, pentru cinci milioane de euro, astfel că formația de pe "Anfield" a ajuns la patru transferuri realizate în această vară. Klavan, căpitanul echipei naționale a Estoniei, a semnat un contract pe trei ani cu Liverpool, scadent în vara anului 2019, și va purta tricoul cu numărul 17. "Sunt extrem de onorat că fac parte din această echipă. Mi-e greu să găsesc cuvintele necesare pentru că visez de 22 de ani să ajung în Premier League și să joc pentru Liverpool, un club fantastic. Premier League este cel mai atractiv campionat din lume. Aici, fotbalul este la el acasă", a spus Klavan. Ceilalți jucători transferați în această vară de Liverpool sunt portarul Loris Karius, fundașul Joel Matić și atacantul Sadio Mane. De asemenea, în această perioadă a ajuns pe "Anfield Road" și mijlocașul sârb Marko Grujici, care a fost transferat în ianuarie de la Steaua Roșie Belgrad, însă a fost lăsat să evolueze sub formă de împrumut la fosta sa echipă până în prezent. Ragnar Klavan a jucat 125 de meciuri în Bundesliga pentru Augsburg și alte 173 de partide în campionatul Olandei la AZ Alkmaar și Heracles Almelo. La nivel internațional, Klavan este căpitanul Estoniei, reprezentativă pentru care a strâns 112 selecții. Diego a revenit în campionatul Braziliei Fostul internațional brazilian Diego, ajuns la 31 de ani, a semnat un contract valabil în următorii trei ani cu Flamengo. El a ajuns la acest club din postura de jucător liber de contract, după despărțirea de Fenerbahce, și va încasa un salariu stagional de aproximativ trei milioane de dolari. Fostul jucător al grupărilor Juventus Torino și Atletico Madrid revine astfel în campionatul Braziliei după 12 ani petrecuți la echipe din Europa. în 2004, Diego a fost transferat de FC Porto, de la Santos, imediat după ce formația portugheză a câștigat Liga Campionilor. A mai jucat apoi la Werder Bremen și VfL Wolfsburg, în perioada petrecută în Europa. Diego a câștigat 12 trofee, printre care Europa League și titlul în Spania, ambele cu Atletico Madrid. Diego are 36 de selecții și patru goluri pentru naționala Braziliei. I joi, 21 iulie 2016 Gheorghe Chivorchian, președinte la Juventus București Gheorghe Chivorchian, fostul secretar general al Federației Române de Fotbal și ex-conducător al grupării Politehnica Timișoara, a fost numit în funcția de președinte al clubului Juventus București, noupromovat pe cea de-a doua scenă fotbalistică a țării. Secretar general încă de la începutul mandatului lui Răzvan Burleanu, Chivorchian a fost înlăturat din cadrul FRF în 20 iulie 2015, după ce a fost pus sub acuzare de DNA pentru abuz în serviciu într-un dosar privind finanțarea ilegală a clubului Politehnica Timișoara pe vremea când acesta era președinte. Chirochian a acceptat propunerea venită din partea finanțatorului Juventus București, Ionel Ciuclea, și va fi președintele clubului din Colentina. Noul conducător al echipei din Capitală își propune ca obiectiv promovarea, dar nu din primul an. Planurile noului său club cuprind dezvoltarea centrului de copii și juniori, dar și îmbunătățirea bazei sport m-au convins să accept propunerea, la FCM Bacău și Ceahlăul PiatraMive, chiar modernizarea actualului Am acceptat cu plăcere această pro- Neamț, stadion la standarde care ar putea permite chiar naționalei României să joace meciuri internaționale. "Inițial mă gândeam să-mi văd de problemele mele, dar sunt de atâția ani în fotbal și parcă îmi lipsea puțină adrenalină. Discuția cu domnul Ciuclea și cu acționarii companiei punerea patronului. Este drept că am discutat aproape două zile cu dumnealui, în două zile s-au concretizat, vorbeam despre asta de peste o săptămână. Mi-a plăcut proiectul pe care îl are", a declarat Gheorghe Chivorchian. El a mai fost, de-a lungul anilor, președinte de club Niculescu avansează la Washington Românca a ajuns în sferturile de finală ale probei de dublu Perechea formată din românca Monica Niculescu și belgianca Yanina Wickmayer a câștigat meciul de ieri cu dublul Ksenia Lykina/Emily Webley-Smith (Rusia/Statele Unite ale Americii), scor 6-1,5-7,10-6, în prima rundă a turneului WTA de la Washington, dotat cu premii totale de 226.750 de dolari. Niculescu și Wickmayer s-au impus într-o oră și 24 de minute, la finalul unui super tie-break, scor 10-8. Primul set l-au câștigat categoric, cu 6-1, în timp ce în al doilea au cedat cu 5-7. Datorită acestui succes, Niculescu și Wickmayer și-au asigurat un cec de 1.820 dolari și 60 de puncte WTA. în runda următoare, cea a sferturilor de finală, perechea româno-belgiană va juca împotriva cuplului american format din Saint Morand și Jessica Pegula, în proba de simplu a turneului de la Washington, Monica Niculescu a fost eliminată, marți, în primul tur, 3-6,4-6 cu sportiva americană Christina McHale (63 WTA). Meciul a durat o oră și 30 de minute, iar românca va primi un punct în clasamentul mondial și un cec în valoare de 2.220 de dolari. Caleidoscop ■ CSU Craiova a mai realizat un transfer cu doar câteva zile înainte de startul noului sezon al Ligii I. Este vorba despre mijlocașul ofensiv Vagenin Di Mauro Gustavo, un brazilian în vârstă de 24 de ani care evoluează în Europa din 2011, când a semnat cu gruparea italiană Salemitana. Gustavo este un număr " 10" clasic, care evoluează în spatele vârfului, dar o poate face și în flancul stâng. El a strâns peste 80 de meciuri și a marcat 16 goluri în Italia, unde a evoluat pentru Salemitana, Novara, Lecce și Messina, iar la începutul acestei veri a devenit liber de contract, în ultimul sezon, Gustavo a strâns 26 de meciuri pentru Messina, reușind opt goluri și o pasă decisivă în Serie C. La Craiova, Gustavo va purta tricoul cu numărul 10, rămas liber după plecarea lui Tha'er Bawab la Steaua. ■ Clubul Pandurii Târgu Jiu l-a transferat pe fotbalistul olandez Jordy Buijs, în vârstă de 27 de ani, rămas liber de contract după despărțirea de Roda Kerkrade. Acesta a semnat un acord valabil un sezon cu gorjenii. în contractul cu Buijs, oficialii echipei Pandurii au trecut și o opțiune de prelungire pe încă un an. în trecut, Jordy Buijs a mai jucat la Feyenoord, De Graafschap, NAC Breda și Heerenveen. în sezonul trecut, fundașul central a evoluat în 25 de partide pentru Roda Kerkrade, marcând două goluri și oferind două pase decisive. Olandezul este cotat la 800.000 de euro de site-ul transfermarkt.de. ■ Gregory Tache s-a despărțit de Steaua București, găsindu-și rapid un nou angajament. Fotbalistul francez a semnat un contract în lumea arabă cu formația Qatar Sports Club. Acolo, el va fi antrenat de românul Aurel Țicleanu. Deși mai avea contract cu roș-albaștrii pentru încă două sezoane, Tache a fost trecut pe lista neagră de conducere și a fost nevoit să-și găsească o altă echipă; în sezonul trecut, francezul a evoluat în 37 de partide pentru Steaua București, marcând șapte goluri și oferind cinci pase decisive. El și-a început cariera la Orvault Sports, după care a trecut pe la mai multe cluburi din Scoția, cum ar fi Forfar Athletic, Stranraer, Clyde, Raith Rovers, Inverness Caledonian și St. Johnstone. în 1 iulie 2013 a semnat cu CFR Cluj, echipă pentru care a evoluat în 57 de meciuri și a înscris 23 de goluri. ♦