Renaşterea Bănăţeană, august 2016 (Anul 28, nr. 8070-8095)

2016-08-02 / nr. 8071

marți, 2 august 2016 Actualitate A murit Regina Ana Principesa va fi înmormântată la Curtea de Argeș, alături de ceilalți regi ai României Majestatea Sa Regina Ana a României, soția Regelui Mihai I al României, a murit la vârsta de 92 de ani, la Spitalul din Morges, în Elveția, a anunțat Casa Regală printr-un comunicat. Conform acestuia, înmormântarea va avea loc la Curtea de Argeș, după ce trupul neînsuflețit al Reginei va fi depus o zi la Castelul Peleș, apoi la Palatul Regal din București. Redăm comunicatul oficial: "Majestatea Sa Regina Ana a României a încetat din viață astăzi, luni, 1 august 2016,la ora 13,45, la Spitalul din Morges, în Elveția. La căpătâiul Reginei au stat, până în ultima clipă, Altețele Lor Regale Principesa Moștenitoare Margareta și Principele Radu, Principesa Elena, Principesa Sofia și Principesa Maria. Majestatea Sa Regele Mihai a venit la spital, alături de Regină, în fiecare zi din ultima săptămână. Cu o zi înainte, Regina Ana a primit ultimele sacramente de la părintele titular al Parohiei Catolice din orașul Morges; în cursul zilei de mâine va fi făcut public,în detaliu, programul funeraliilor. Conform cu tradiția Funeraliilor Regale din țara noastră, corpul neînsuflețit al Reginei Ana va fi depus pentru o zi în Holul de Onoare al Castelului Peleș, iar apoi pentru o zi în Sala Tronului, la Palatul Regal din Calea Victoriei; înmormântarea va avea loc la Curtea de Argeș, în Noua Catedrală Arhiepiscopală și Regală. Ultimele Funeralii Regale din țara noastră au avut loc la 24 iulie 1938, când Regina Maria a fost condusă pe ultimul drum. La dorința Majestății Sale Regele Mihai I, funeraliile Reginei Ana vor respecta tradiția înaintașelor Majestății Sale. Familia Regală anunță mare doliu pentru primele 7 zile de la înmormântare și doliu timp de 40 de zile. începând de mâine (astăzi - n.r.), cărți de condoleanțe vor fi deschise simultan la Castelul Peleș, la Palatul Regal din Calea Victoriei și la Palatul Elisabeta. Ele vor fi la dispoziția publicului timp de 40 de zile de la data decesului. Condoleanțele pot fi transmise online la adresa http:/ /www.familiaregala. ro/mesaje/ . Toți cei care doresc să depună flori, jerbe sau coroane sunt invitați să o facă, începând de mâine (astăzi - n.r.), la Palatul Regal din Calea Victoriei,în fața intrării principale." Cel mai longeviv cuplu regal din istoria României Regele și Regina s-au cunoscut la Londra, în 1947, cu ocazia căsătoriei principesei Elizabeth a II- a a Marii Britanii cu principele Philip, duce de Edinburgh. Regele Mihai I i-a cerut mâna principesei Ana de Bourbon-Parma la numai o săptămână de la prima lor întâlnire. Devotamentul față de țară, simțul datoriei și sprijinul logodnicei sale l-au determinat pe rege să se întoarcă în România după încoronarea reginei Elisabeta. A urmat abdicarea forțată din 30 decembrie 1947, astfel încât Regina Ana a călcat pe pământ românesc abia la sărbătoarea de Paști din 1992. Căsătoria Regelui Mihai I și a Reginei Ana a marcat și începutul unui exil de 44 de ani. Nunta a avut loc pe 10 iunie 1948, în Grecia, la invitația regelui Pavlov și a reginei Frederica ai Greciei. La ceremonie au fost prezenți, printre alții, reginamamă Elena a României, principele Erik al Danemarcei, unchiul reginei Ana, și rude din partea familiilor de Hanovra și Hesse. Regina Sofia a Spaniei și regele Constantin al elenilor, prezenți la nunta de diamant din 10 iunie 2008, au fost paji la nunta regelui și reginei, la Atena. Regele Mihai I și Regina Ana au cinci fiice: Principesa Moștenitoare Margareta, Principesa Elena, Irina Walker, Principesa Sofia și Principesa Maria. Regele Mihai și Regina Ana locuiau din 2004 la Aubonne, în Elveția. De marile sărbători creștine și, în funcție de angajamentele lor publice, Regele Mihai și Regina Ana alegeau să fie alături de cei dragi, fie la Castelul de la Săvârșin, fie la Palatul Elisabeta. Renașterea bănățeană 3 Familie din Italia angajează persoană educație - îngrijire copil (regim intern - 24 de ore) - Educatoare/învățătoare vârsta: 45-65 ani, nefumătoare, nu consumă alcool, fără obligații familiale (să aibă copii), profil sportiv, veselă, atentă la detalii sănătoasă clinic (analize medicale) și psihic (test) - pregătire profesională de specialitate obligatorie și experiență - din 10 ani ca educatoare/învățătoare - Cunoștințe psihologia copilului - Devotament și discreție (clauză confidențialitate) - Maleabilă, adaptabilă la nevoile și preferințele angajatorului și disponibilă și pentru alte activități specifice unei locuințe în măsura timpului (curățenie, calcar, etc) - Cunoștințe bune limbă străină (italiană sau greacă sau franceză sau engleză )- un plus - Carnet de șofer - un plus - Disponibilitate contract minim 5 ani - Salariu motivant (1.500-2.000 euro net/lună negociabil: transport, cazare, masă- asigurare de angajator) - Vacanță 30 zile /an în 2 etape de câte 15 zile - au în perioada sărbătorilor. Informații suplimentare și contact tel: 0730119370. Rog trimiteți C.V. la email: babysitteritary@gmail.com. (1497) Ponta nu mai e doctor Ministrul educației, Mircea Dumitru, a semnat ieri ordinul de ministru prin care se retrage titlul de doctor acordat în 2003 fostului premier Victor Ponta, au anunțat oficiali din Ministerul Educației, decizia putând fi atacată în instanță de către Ponta, în ordinul de ministru emis ieri se arată că "se retrage titlul științific de doctor în domeniul drept, acordat domnului Ponta V. Victor Viorel de către Universitatea din București, conferit prin ordinul ministrului Educației, Cercetării și Tineretului, nr 5663 din 15.12.2003".Consiliul Național de Atestare a Titlurilor Diplomelor și Certificatelor Universitare a respins în data de 27 iulie contestația lui Victor Ponta la decizia consiliului de retragere a titlului de doctor. "Consiliul general al CNATDCU s-a pronunțat cu 37 de voturi din 47 pentru respingerea contestației. Cu alte cuvinte, decizia consiliului general menține raportul comisiei de analiză a sesizării, care constată plagiatul tezei de doctorat și propune retragerea titlului de doctor", a declarat,în data de 27 iulie, purtătorul de cuvânt al Ministerului Educației, Mirabela Amarandei. Una se spune, alta (nu) Urmare din pagina 1 Am făcut precizarea datei și a orei pentru că nu se știe cu certitudine ce se va întâmpla astăzi, întrucât nimeni din partea Primăriei Timișoara nu a catadicsit să transmită o informare oficială, cum ar fi un banal și normal"comunicat de presă", un obicei cu care nu se rușinează nici Casa Albă, nici Palatul Elysee, dar care este repudiat în orașul de pe Bega. Așa cum ni s-a comunicat că de ieri se închide Pasajul Jiul, iar acest lucru nu s-a întâmplat, nu se știe exact nici cum se va derula astăzi traficul timișorean. Dacă prin pasaj se trecea ieri ca prin brânză, în ambele sensuri, strada Jiul a rămas închisă și cu utilajele pe ea. Pentru astăzi, este posibil ca traficul să fie complet blocat prin Pasajul Jiul, iar restricțiile de circulație prin zona centrală să intre cu adevărat în vigoare. Tunelul pe sub calea ferată pentru pietoni, despre care se spunea că va fi gata pentru redeschidere până la blocarea pasajului, nu este nici el finalizat. La ora actuală are lumină electrică, dar muncitorii spun că mai este de lucru și au recunoscut că înăuntru șobolanii își cam fac de cap, se face Semafoare, semafoare... Semafoarele cele noi râdeau ieri în soare aurii, pentru că multe dintre ele funcționează doar pe galben intermitent. Conform unui comunicat transmis de primărie la începutul lunii iulie, programul de punere în funcțiune a intersecțiilor nou semaforizate ar fi trebuit să se încheie în 30 iulie. Luna august a sosit, dar unele intersecții tot nedirijate au rămas în cele două sensuri giratorii cu semafoare din belșug - cele de la piețele Iuliu Maniu și Mărăști - șoferii au văzut ieri doar galben în fața ochilor, iar pietonii n-au "observat" nimic, pentru că semaforul care ar fi trebuit să le faciliteze, de exemplu, traversarea străzii Ion Budai Deleanu nu funcționa deloc; între timp, primarul Timișoarei a consumat o grămadă de energie scriind o diatribă la adresa unor "oameni de nimic", "paraziți sociali" și "mizerabili" care au criticat semaforizarea excesivă, cerându-le timișorenilor să aibă răbdare ca specialiștii să-și facă treaba. O fi o dovadă de răutate dacă am cere ca primăria să facă ce a spus, la termenul anunțat, sau o fi o pretenție normală de contribuabil? DANIELA DAMIAN