Renaşterea Bănăţeană, august 2016 (Anul 28, nr. 8070-8095)

2016-08-04 / nr. 8073

li Ul M . Jlgy? I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Dragan | jw. Nr. 8073-joi, 4 august 2016-16 pagini-2 lei Momente solemne, dar și multă distracție La 3 August 1919, în Timișoara se instaura administrația românească. în toamna anului 1918, după înfrângerea trupelor austroungare, Banatul a fost ocupat de trupele Antantei. în 14 noiembrie 1918, în Timișoara au intrat unități militare sârbe, iar la începutul lunii decembrie 1918, ele au fost urmate de cele franceze. în anul următor, la Conferința de Pace de la Paris, a început o dezbatere privind apartenența Banatului. Conferința a hotărât dezmembrarea teritorialadministrativă a Banatului istoric: două treimi din teritoriu au revenit României și o treime, Regatului Sârbo-Croato-Sloven. Zona revenită României cuprindea și orașul Timișoara. Continuare în ninim 2 * 6 Bani publici reali, tocați pe drumuri imaginare Cu puțin timp înainte de alegerile locale din acest an, în spatele ușilor închise din Primăria Dumbrăvița s-a ticluit un plan a cărui linie directoare a fost următoarea: cum să scoatem din bugetul comunei 100.000 de euro reali pentru construirea unor drumuri imaginare? Odată pus la punct scenariul, cei implicați au trecut "la treabă", primul pas fiind încheierea contractului de lucrări nr. 8303 din 26.04.2016, între Comuna Dumbrăvița și SC Dumbrăvița Investiții SRL. O scurtă paranteză: firma respectivă a fost înființată în urmă cu trei ani printr-o hotărâre a Consiliului Local Dumbrăvița, care este acționarul majoritar, cu 99 la sută din acțiuni, în timp ce unu la sută este deținut de SC Aqua Dumbrăvița SRL, sora mai mare a Dumbrăvița Investiții. De altfel, cele două "sereleuri" împart același imobil, situat peste drum de primărie. în 12 spitale timișene Bolnavii au primit sânge prin unități de transfuzie neautorizate Telefonul cititorului O duzină de unități de transfuzie sanguină care funcționează în spitalele timișene nu aveau, la 25 iulie, autorizație de la Direcția de Sănătate Publică, conform Ministerului Sănătății, deși au primit sânge pentru bolnavi în cursul acestui an. Astfel, dintre cele 108 spitale publice din țară aflate în această situație, opt se află pe raza județului nostru. Este vorba de Spitalele CFR, Județean, "Victor Babeș", "Louis Țurcanu" din Timișoara, Municipal Lugoj, unitățile sanitare cu paturi din Sânnicolau Mare, Deta și Făget. Continuare în pagina 3 Cu ochii în soare și nervii întinși în pofida numeroaselor sesizări făcute pe adresa RATT privind carențele în circulația mijloacelor de transport în comun, subiectul este, în continuare, ignorat de autoritățile locale. Nu este admisibil ca în anul 2016, un oraș de calibrul Timișoarei, pretendent la titlul de Capitală Culturală Europeană, să nu dispună de un transport eficient. v Continuare în pagina 2 Titlurile zilei Circulație cu dublu sens pe splaiul Titulescu Restricții de circulație și pe Popa Șapca Pagina 7 Poli II, înscrisă în Liga a lll-a CURSUL VALUTAR sK -4,4524 lei 174,4272 lei/gram Soarele răsare la 6,22 și apune la 20,59 Pagina 3