Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8122-8147)

2016-10-18 / nr. 8136

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgsici Nr. 8136 - marți, 18 octombrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Oltenii ne suflară investiția de sub nas Grupul elvețian Clamiant, care activează în domeniul industriei chimice, va investi la Craiova într-o fabrică-pilot care va produce bio-etanol, dar și lignină, acestea urmând să fie folosite, printre altele, și de către Termocentrala CET II. Investiția a fost atrasă de Primăria Craiova, iar Bănia a fost aleasă de către Clamant în detrimentul Timișoarei, după cum susțin reprezentanți ai municipalității din Craiova. Primărița din Bănie, Lia Olguța Vasilescu, nu a pierdut ocazia să se laude cu această realizare: "Nu am vrut să facem publică venirea grupului Clamant până nu aveam date concrete. E o nouă izbândă în fața Timișoarei, după atragerea firmei ETI, și sperăm să se reorienteze către Craiova cât mai mulți investitori mari, având în vedere facilitățile pe care le oferim" . Continuare m pagina 3 Turnurile de apă ale Timișoarei, o filă de istorie aproape dărăpănată Subiect, în ultimii ani, al unor discuții și propuneri unele mai interesante ca altele, vechile turnuri de apă ale Timișoarei așteaptă, în continuare, o clarificare a situației. Au împlinit deja un secol de când au fost construite și, în timp ce alte orașe cu mai puține pretenții decât cel de pe Bega au găsit soluții pentru a le pune în valoare, la noi nu se întâmplă absolut nimic. Turnul de apă din Iosefin a fost construit în 1914, iar cel din cartierul Fabric a fost ridicat doi ani mai devreme, amândouă făcând parte din noul sistem de alimentare cu apă și canalizare al Timișoarei, pus în parctică de inginerul Stan Vidrighin. Apa se obținea prin pompare în trei colonii mari de fântâni - de la Urseni și Giroc, din fântânile forate la mare adâncime și împinsă în centrala aflată la Ciarda Roșie. Continuare în pagina 2 "Traseist" sau "virgin" politic? Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara, va fi cap de listă al PNL Timiș pentru Camera Deputaților. Inevitabila expunere mediatică l-a determinat să organizeze o conferință de presă, în care să clarifice anumite aspecte care s-ar putea transforma în vulnerabilități electorale. Este vorba de două momente din trecutul lui Pirtea, unul în 2008, altul în 2014, care pot fi privite ca înregimentări politice, dar pe care rectorul le interpretează în alt mod. Concret, primul dintre ele vizează desemnarea sa drept președinte al Comisiei de învățământ din PDL Timiș. Marilen Pirtea susține însă că nu a avut adeziune la PDL, chiar dacă a îndeplinit calitatea menționată. Continuare în pagina 4 Telefonul cititorului La trântă cu bunul-simț Rampele clandestine de gunoi au devenit o obișnuință în toate cartierele din Timișoara. Pentru unii locuitori ai urbei este atât de natural să arunce deșeurile în colțul străzii încât nici nu se sinchisesc să se ferească de ochii altor persoane. în unele locuri există totuși puțină civilizație în această... sălbăticie, în altele, e drept, mai ales în cartierele periferice, gunoiul se lasă în pungi sau saci, pentru a le fi mai ușor angajaților Rétim să-l ridice. în cazul străzii Ludwig van Beethoven colț cu strada Mihai Eminescu, deșeurile se aruncă direct pe iarbă. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Mircea Mihăieș lansează "Ulysses, 732." Romanul romanului" Prețuri derizorii pentru produsele agricole Rambo, la Timișoara! !www renașterearo! Soarele răsare la 7,56 și apune la 18,44