Renaşterea Bănăţeană, februarie 2017 (Anul 29, nr. 8222-8243)

2017-02-21 / nr. 8237

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8237 - marți, 21 februarie 2017 - 16 pagini - 2 lei Mii de pacienți se află în pericol Mii de bolnavi ar putea rămâne fără tratament, în cazul în care Ministerul Sănătății își menține intenția de a ieftini cu 35 la sută medicamentele, de la 1 martie, în multe cazuri, acestea vor fi pur și simplu retrase de pe piață, pentru că producătorii rămân fără profit. Este vorba de peste 150 de produse pentru boli cardiovasculare, diabet, cancer și alte medicamente inovative, ale căror brevete au expirat, în prezent, sunt probleme de aprovizionare pentru peste 300 de medicamente și vaccinuri,în majoritatea cazurilor din cauza prețului minim impus, în plus,circa 2.000 de medicamente generice au dispărut de pe piață în ultimii ani, fiind înlocuite cu alternative mult mai scumpe, conform calculelor făcute de Asociația Producătorilor de Medicamente Generice din România. Continuare în pagina 4 O licitație trucată la Primăria Recaș, devoalată peste ani de Curtea de Conturi Licitațiile trucate din domeniul achizițiilor publice primăvara lui 2012, doi auditori ai Camerei de Conturi au devenit o constantă în România post decembristă. Timiș au efectuat un control de rutină la Primăria Din păcate, doar un număr infim de aranjamente sunt Orașului Recaș, ocazie cu care au scos la iveală descoperite de autorități, iar dintre acestea și mai puține ilegalitățile săvârșite în cadrul unei achiziții publice ajung să fie sancționate, în urmă cu câțiva ani, în realizate în anul 2010. Continuare in pagina 2. Prefecții de Timiș, între uitare și nepăsare Au fost cândva adevărați stăpâni ai județului și au ajuns, acum, oameni simpli, pe care puțini îi mai recunosc pe stradă. Destinul lor ne arată, încă o dată, că funcțiile sunt vremelnice și că cei care le dețin trebuie să fie conștienți de acest lucru. Este și cazul foștilor prefecți de Timiș, 11 la număr, cât o echipă de fotbal, care însă nu mai joacă, ci trăiesc doar din amintirile "meciurilor" de odinioară. Continuare în pagina 5 Dezvoltare pe verticală în zona ILSA După câțiva ani în care terenul fostei întreprinderi socialiste ILSA s-a transformat într-un maidan plin de bătării, având doar câteva blocuri noi și altele neterminate, zona a fost defrișată, pentru ca un plan urbanistic modern să fie transpus de pe hârtie în realitate. Pe teren se află deja excavatoare și buldozere, iar suprafața a fost bine delimitată. Ansamblul de clădiri va găzdui nu doar locuințe, ci și spații de cazare și birouri, spații verzi și parcări moderne. Continuam in pagina 2