Renaşterea Bănăţeană, iulie 2017 (Anul 29, nr. 8342-8351)

2017-07-01 / nr. 8342

Sute de timișeri, afectați de căldură zilnic, zeci de persoane au ajuns la spital din cauza căldurii în cele trei zile cu cod galben instituit de meteorologi pentru capitala Banatului. începând de miercuri și până ieri, medicii de la Unitatea de Primiri Urgențe s-au consfruntat cu peste zece leșinuri pe zi. "Aceste episoade lipotimice au fost favorizate de temperaturile ridicate. De asemenea, a crescut de la o zi la alta și numărul de prezentări în urgență, ajungându-se la 224 de pacienți în 24 de ore, cu mult mai mult față de media zilnică obișnuită de 180 de persoane. Din cauza caniculei, starea bolnavilor cronici s-a acutizat. Cel mai mult au avut de suferit pacienții cu afecțiuni cardiovasculare, pulmonare și neurologice", a precizat Mihai Grecu, medicșef al Unității de Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Județean Timișoara. Continuare în pagina 4 Satul timișean de la marginea lumii ■ O fostă mare comună din județul Timiș este pe cale să devină sălbăticie ■ în ultimii 50 de ani, localitatea a pierdut peste 2.800 de locuitori ■ în prezent a ajuns cel mai izolat sat populat din Timiș, având un singur drum de acces către lume "Apropierea de Pădurea Cebzei și de râul Timiș face din satul Gad un loc frumos, deosebit. Poți vedea oricând cerbi, căprioare sau iepuri", spune Cornel Guran, primarul comunei Ghilad. Gad este în prezent cel mai izolat sat populat din Timiș, având un singur drum de acces către lume, spre Ghilad, dar acesta este dificil de parcurs, pentru că e de pământ. Iar linia de cale ferată Timișoara-Cruceni e la aproape șapte kilometri. Legenda spune că locul unde se află azi satul Gad a fost, spre sfârșitul primului mileniu al erei noastre, scena unei bătălii dintre voievodul Glad și ostile ungare și că de la voievod i s-ar trage numele. Continuam în pagina 3 Măriri și scăderi de note, după contestațiile la Evaluarea națională Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Timiș, elevii care au susținut examenele de evaluare națională în acest județ au depus 347 de contestații, dintre care 176 la limba română, 19 la limba maternă și 147 la matematică. Din totalul notelor, 159 de lucrări recorectate au primit puncte în plus, 109 note au fost scăzute, în urma recorectării, iar 17 note au rămas nemodificate. Concret, au primit puncte în plus 130 de elevi care au contestat nota la limba română, opt la limba maternă și 45 la matematică. Cu notele scăzute s-au trezit 37 de elevi care au contestat rezultatul la limba română, nouă la limba maternă și 96 la matematică. (S.V.) Telefonul cititorului sac este numărul la care ne puteți sesiza problemele ATO dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! ______ Bilete gratuite la concerte pentru donatorii de sânge Tinerii timișeni pot câștiga în acest weekend bilete la unul dintre cele două mari festivaluri ce vor avea loc în perioada estivală în România: UNTOLD (3-6 august) la Cluj- Napoca și NEVERSEY (7-9 iulie) la Constanța. Caravana mobilă "BLOOD NETWORK" se va afla în Timișoara, la Centrul de Transfuzii Sanguine (strada Martir Marius Ciopec, nr.1) atât astăzi, cât și mâine, acțiunile de donare având loc în intervalul orar 8-12. Potrivit organizatorilor, toți cei care vor dona sânge (450 de mililitri) vor primi un bilet gratuit. Participanții la această acțiune trebuie să aibă vârsta minimă de 18 ani și o greutate de peste 50 de kilograme femeile și 65 de kilograme bărbații. Nu sunt admise persoanele care suferă de HIV, hepatită, TBC, sifilis, malarie, suferințe neurologice, boli psihice, bruceloză, ulcer, diabet zaharat, boli de inimă, afecțiuni dermatologice, miopie forte, etilism cronic și cancer. Sunt excluși temporar cei care suferă de boli infecțioase, anemie, dar și femeile însărcinate sau cele care alăptează. (D.l.) r Titlurile zilei Un învățător timișean îi mobilizează pe elevi cu arcușul Circulație gâtuită între Timișoara și Lugoj Două noi servicii în sistemul public de sănătate Șerpi, bălării și mirosuri pestilențiale, pe o stradă din Timișoara www renasterea jo CURSUL VALUTAR 4,5539 lei 3,9915 lei WM 159,6080 lei/gram Soarele răsare la 5,49 și apune la 21,28