Wanted, 1996 (2. évfolyam, 1-12. szám)

1996 / 8. szám

y . A menedzsment által összeállított biográfia olyan adatokat is tartal­maz, hogy az Egészségnevelési In­tézet elszörnyedve hátrálna le a Sziget bejáratát képező hídról. A ti­zenéves koncertlátogatók pedig hi­tetlenkedő, mégis irigységgel vegyes csodálattal néznek a walesi manu­­sokra. Ezek a bácsikák? Hát ezek. Húszezer gallon alkohol, hétszázöt­venezer cigi, négyezer-hatszáz currys csirke, egymillió-kétszázezer mérföld (1 mérföld ■ 1609,3 m), négyezer-egyszázhatvanhárom asz­­szony, tizenhét album, százhuszon­­egyezer autogram, hétezer-hatszáz­­egy fellépés, kétezer-ötszáz dobve­rő, hatezer-négyszázhuszonnégy ho­telszoba, négyezer-egyszáztizenegy interjú, száznegyvenhat tévés fellé­pés. Volt idejük minderre huszon­nyolc évük folyamán. A Man 1968 végén alakult, ami­kor Deke Leonard gitáros-énekes a Bystanders nevű dallamos popzene­kar gitáros-énekesét, bizonyos Micky Jonest elcsábította társulatá­tól. A Bystanders ma­slágerrel felhívta má­ira a met a Pye Records sáfárkodásával, így aztán a kiadó is szerette volna, ők is úgy gondolták, hogy a Pye gondozásában jelenjenek meg le­mezeik. Martin Ace - „Ace The Bass” - basszusgitárossal és John Weathers dobossal kiteljesedve két albumot készítettek a Pye-nál, a Revelationt és a Two Oances Of Plastic­­With A Hole In The Middlest, melyek Anglián kívül Franciaország­ban és Németországban váltak köz­kedveltté. Első albumukról az Erotica című single sokáig ott ka­­pirgált a gall toplista harmadik he­lyén. A Man ekkoriban alapozta meg kultuszát rengeteg fellépéssel. Zenéje a legkorszerűbb rocknak számított, a hetvenes évek prog­resszív muzsikája ezen keresztül is megérthető. A hetvenes évek fordu­lóján a zenekar kiadót váltott, és az óriásnak számító United Artist bábáskodásával a következő évek legjobb albumait készítették el, a jaMfrledget ju^páit péiX^y^al| tetteJoTiegres egy hétf^^ro tel­­jesen elfogyott, a Back Into The Future című dupla albumot, mely huszonkettedikként landolt a brit listán, a Rhinos, Winos And Lunaticsot, melyet a Queen produ­cere, Roy Thomas Baker segített a világra. Utolsó United Artists albu­muk, a Maximum Darkness a Quicksilver Mesenger Service legen­dás gitárosának, John Cipollinának a közreműködésével készült egy angol turnén. 1976-os szétválásukig az MCA-nál két további albumot ké­szítettek. A Man progresszivitása nem a cikornyás klasszicizáló dal­lamokra és a bombasztikus szólók­ra épült, sokkal közelebb áll hozzá a hatvanas évek végének pszichedelikus világa, mely keve­redve a rhythm and blueszal, a southern rockkal a korai Pink Floydra vagy az ifjú Ted Nugent ve­zette detroiti Amboy Dukesra ref­lektál. Aztán 1993-ban huszonöt­­évfottja^^TO^és mintfen régi iszejött, hogy elfujja Ta gyer­­/aFa Man tortája felett, mindezt egy komplett európai turné kereté­ben. Marquee klubbuli, koncertle­mez, tévé, videó, az United Artists­­éveket egy kompilációval összegez­ték. Wales legsikeresebb exportcik­ke azóta két új lemezzel - The Twang Dynasty, Call Down The Moon - is igyekszik bebizonyítani, hogy zenéje annak ellenére sem anakronisztikus, hogy a progresszi­vitáson ma már másra kell asszoci­álnunk. (Az I. Kelet-Európai Prog­­reszt­ legjelentősebb programjai a nagyszínpadon láthatók: az előbb említett két fellépő mellett meg­említendő a Barbaro (17-én 18.00). Legtöbb műsora azonban a Wanted színpadon összpontosul 16-án és 17-én. Fellép: Ziff (Németo.), No Name (Luxemburg), Ritual (Svédország), Greg Lady Down (Anglia), After Crying, You And I, Tasso.) -gilmar­ High­teth ! A korszerű választás ezút­­­ tal narancssárga. Laas I Herczeg szerint „korunk és az ezüst­­ jót mutatnak a folyamatos strobosz­­kópfényben. Márpedig a strobó éjszaka ma már olyan alapvető, mint ro­­­­mantikusabb korokban a baljós telihold fénye. Tom Keleti­­ a Fabio Hunny dobosa és a Colorfest szervezője szerint „fé­nyekből nem lesz hiány, legalább 15 fényszaggató világítja meg a fóliából készülő alagút­­színpadot”. . m m m ** m konfettiesőben rok fel« tapogatóznak a villódzó fóliacsőben. A tömegkultúra korá­hoz igazodó képzős-iparos gárda demonstrálja majd kifinomult te­hetségét, miközben a mindahány érzékszervünk sokkolásáig j eMfe­kített térben evickélünk a színpadtól a cső siája felé és viszomp Az első csapat a frissen berobbant Pablo HUfiny lesz, csupa angolnak tűnő szöveggel, de jobb, Tik napszemüvegünk mel­lé egy ljunny-Hunglish szótárat is csatolunk, ellenkező esetben Pabló Palkó dumájából egy szót sem értünk majd. Hammerék le­hengerlő akciója után nosztalgikusabb hangot üt meg a Korog intellektuális trashzenéjével A géppuskakezű Dave Lucas „véres és ótvaros" muzsikája után a Vidámpark lép fel Vurstli néven, rengeteg nyolcvanas évekbeli undergroundslágerrel. Az ezt követő MOSZKVa tér azok számára lesz alapvető, akik a tér hős­korában minden hétvégén a placcon dekkoltak. Koncert közbeni lányok „Gudra irányítják majd reflektora**# A Hamburgi buzibár után már dugig lesz a csőszín­pad, ekkor jöhetnek a festő testű lányok­­ csupa „kecses para­dicsommadár narancs tollazatát a bámészkodók elé tárva.” * Bizarr installációk fogadják a nézőket, amint a fellépő zeneka­rul usztut »**♦*« w?* W w­tfci jfoiiii iilAi ‘tHw

Next