Wanted, 1996 (2. évfolyam, 1-12. szám)
1996 / 8. szám
y . A menedzsment által összeállított biográfia olyan adatokat is tartalmaz, hogy az Egészségnevelési Intézet elszörnyedve hátrálna le a Sziget bejáratát képező hídról. A tizenéves koncertlátogatók pedig hitetlenkedő, mégis irigységgel vegyes csodálattal néznek a walesi manusokra. Ezek a bácsikák? Hát ezek. Húszezer gallon alkohol, hétszázötvenezer cigi, négyezer-hatszáz currys csirke, egymillió-kétszázezer mérföld (1 mérföld ■ 1609,3 m), négyezer-egyszázhatvanhárom aszszony, tizenhét album, százhuszonegyezer autogram, hétezer-hatszázegy fellépés, kétezer-ötszáz dobverő, hatezer-négyszázhuszonnégy hotelszoba, négyezer-egyszáztizenegy interjú, száznegyvenhat tévés fellépés. Volt idejük minderre huszonnyolc évük folyamán. A Man 1968 végén alakult, amikor Deke Leonard gitáros-énekes a Bystanders nevű dallamos popzenekar gitáros-énekesét, bizonyos Micky Jonest elcsábította társulatától. A Bystanders maslágerrel felhívta máira a met a Pye Records sáfárkodásával, így aztán a kiadó is szerette volna, ők is úgy gondolták, hogy a Pye gondozásában jelenjenek meg lemezeik. Martin Ace - „Ace The Bass” - basszusgitárossal és John Weathers dobossal kiteljesedve két albumot készítettek a Pye-nál, a Revelationt és a Two Oances Of PlasticWith A Hole In The Middlest, melyek Anglián kívül Franciaországban és Németországban váltak közkedveltté. Első albumukról az Erotica című single sokáig ott kapirgált a gall toplista harmadik helyén. A Man ekkoriban alapozta meg kultuszát rengeteg fellépéssel. Zenéje a legkorszerűbb rocknak számított, a hetvenes évek progresszív muzsikája ezen keresztül is megérthető. A hetvenes évek fordulóján a zenekar kiadót váltott, és az óriásnak számító United Artist bábáskodásával a következő évek legjobb albumait készítették el, a jaMfrledget ju^páit péiX^y^al| tetteJoTiegres egy hétf^^ro teljesen elfogyott, a Back Into The Future című dupla albumot, mely huszonkettedikként landolt a brit listán, a Rhinos, Winos And Lunaticsot, melyet a Queen producere, Roy Thomas Baker segített a világra. Utolsó United Artists albumuk, a Maximum Darkness a Quicksilver Mesenger Service legendás gitárosának, John Cipollinának a közreműködésével készült egy angol turnén. 1976-os szétválásukig az MCA-nál két további albumot készítettek. A Man progresszivitása nem a cikornyás klasszicizáló dallamokra és a bombasztikus szólókra épült, sokkal közelebb áll hozzá a hatvanas évek végének pszichedelikus világa, mely keveredve a rhythm and blueszal, a southern rockkal a korai Pink Floydra vagy az ifjú Ted Nugent vezette detroiti Amboy Dukesra reflektál. Aztán 1993-ban huszonötévfottja^^TO^és mintfen régi iszejött, hogy elfujja Ta gyer/aFa Man tortája felett, mindezt egy komplett európai turné keretében. Marquee klubbuli, koncertlemez, tévé, videó, az United Artistséveket egy kompilációval összegezték. Wales legsikeresebb exportcikke azóta két új lemezzel - The Twang Dynasty, Call Down The Moon - is igyekszik bebizonyítani, hogy zenéje annak ellenére sem anakronisztikus, hogy a progresszivitáson ma már másra kell asszociálnunk. (Az I. Kelet-Európai Progreszt legjelentősebb programjai a nagyszínpadon láthatók: az előbb említett két fellépő mellett megemlítendő a Barbaro (17-én 18.00). Legtöbb műsora azonban a Wanted színpadon összpontosul 16-án és 17-én. Fellép: Ziff (Németo.), No Name (Luxemburg), Ritual (Svédország), Greg Lady Down (Anglia), After Crying, You And I, Tasso.) -gilmar Highteth ! A korszerű választás ezút tal narancssárga. Laas I Herczeg szerint „korunk és az ezüst jót mutatnak a folyamatos stroboszkópfényben. Márpedig a strobó éjszaka ma már olyan alapvető, mint romantikusabb korokban a baljós telihold fénye. Tom Keleti a Fabio Hunny dobosa és a Colorfest szervezője szerint „fényekből nem lesz hiány, legalább 15 fényszaggató világítja meg a fóliából készülő alagútszínpadot”. . m m m ** m konfettiesőben rok fel« tapogatóznak a villódzó fóliacsőben. A tömegkultúra korához igazodó képzős-iparos gárda demonstrálja majd kifinomult tehetségét, miközben a mindahány érzékszervünk sokkolásáig j eMfekített térben evickélünk a színpadtól a cső siája felé és viszomp Az első csapat a frissen berobbant Pablo HUfiny lesz, csupa angolnak tűnő szöveggel, de jobb, Tik napszemüvegünk mellé egy ljunny-Hunglish szótárat is csatolunk, ellenkező esetben Pabló Palkó dumájából egy szót sem értünk majd. Hammerék lehengerlő akciója után nosztalgikusabb hangot üt meg a Korog intellektuális trashzenéjével A géppuskakezű Dave Lucas „véres és ótvaros" muzsikája után a Vidámpark lép fel Vurstli néven, rengeteg nyolcvanas évekbeli undergroundslágerrel. Az ezt követő MOSZKVa tér azok számára lesz alapvető, akik a tér hőskorában minden hétvégén a placcon dekkoltak. Koncert közbeni lányok „Gudra irányítják majd reflektora**# A Hamburgi buzibár után már dugig lesz a csőszínpad, ekkor jöhetnek a festő testű lányok csupa „kecses paradicsommadár narancs tollazatát a bámészkodók elé tárva.” * Bizarr installációk fogadják a nézőket, amint a fellépő zenekarul usztut »**♦*« w?* W wtfci jfoiiii iilAi ‘tHw