Wanted, 1996 (2. évfolyam, 1-12. szám)

1996 / 12. szám

H­Á­N­AM MARTIN CARR NEMCSAK A BRIT, DE A KONTINENTÁLIS SZAKSAJTÓ SZERINT IS NAPJAINK EGYIK LEGBRI­­LIÁNSABB DALSZERZŐJE, AKIBEN LENNON, MCCARTNEY ÉS A BEACH BOYS-VEZÉR BRIAN WILSON KÉPES­SÉGEI EGYESÜLNEK EGY ŐRÜLT TUDÓS KÍSÉRLETEZŐKEDVÉVEL, BOO RADLEYS NEVŰ ZENEKARÁVAL (LÁSD: WANTED, 1996. MÁRCIUS) A TAVALYI ÉV LEGPERFEKTEBB POPAL­BUMÁT KÉSZÍTETTE EL, WAKE UP BOO! CÍMŰ DA­­l^ LUK PEDIG A O MUSIC H TELEVISION^! Lj Ij riAITLE tj MAGYARORSZÁGI URAL­W ^KODÁSÁNAK UTOLSÓ HE­­^ijeiben RENDEZETT KLIP-­­ VERSENYEN KENTERBE VER­TE AZ EGÉSZ EURÓPAI MEZŐNYT. A FÜGGETLEN CREATION KIADÓHOZ TARTOZÓ LIVERPOOLI KVARTETT A NAPOKBAN JELENTETTE MEG C’MON KIDS CÍMŰ ALBUMÁT, MELY A MAI ANGOL TERMÉS LEGSZABADABBAN KALANDOZÓ PRODUKCIÓJA: FÜLBE­MÁSZÓ DALCSOKOR KEMÉNYEN GERJEDŐ GITÁROKKAL, MODERNI­ZÁLT PSZICHEDÉLIÁVAL, ACIDOS DUBBAL MEGHÜLYÍTVE. A 28 ÉVES GITÁROST TELEFONON ÉRTÜK UTOL. Beatles-dalomat, a Strawberry Fields Forevert és az I Am The Walrust min­denesetre Lennon írta. - Két nagy fordulópontot érzek Boo Radleys karrierjében: az 1993- as Giant Steps albummal kiléptetek a cipőbámulós noisy popból és a komp­lex hangszerelésre tértetek át, a ta­valyi Wake Up!-pal viszont magatok mögött hagytátok a néhol kaotikus kí­sérleti megoldásokat, és csináltatok egy nagyközönség által is könynyen befogadható poplemezt - Kezdettől jova hangoztattuk, hogy minden albumunk más lesz. Nincs értel­me önmagunkat ismételnünk. Az embe­rek megunják azokat a zenekarokat, amelyek minden évben ugyanazt a le­mezt jelentetik meg.­­ Egy tavalyi interjúban azt mond­tad, a többiek rágták a füledet, hogy csináljatok már egy poplemezt Ha csak rajtad múlt volna mindenféle őrült zajrétegekkel és effektekkel bo­londítottad volna meg a Wake Up! da­lait is, ahogy a Giant Steps esetében tetted.­­ Ha csak rajtam múlna, talán hip­­hop-albumokat is csinálnék. De olyan dolgokat kell írnom, amiket együtt, élő­ben tudunk játszani, végül is együttes vagyunk, vagy mi a fene. Terelgetjük egymást, aztán valahogy mindig meg­állapodunk a végén. - Miután kielégítetted a többiek vágyát egy közönségbarát poplemez­zel, most a C’mon Kids albummal - annak is főleg a második felével - mintha visszamerültél volna az őrült kísérletezésbe. - Igen, ebben a hangzásban kényel­mesebben érzem magam. A többiek is jobban élvezték az új album felvételét, mint a Wake Up!-ét, mert akkor volt egy fix tervünk: poplemezt akartunk, és et­től semmi sem téríthetett el bennünket. Most viszont szabadrablás volt, újra azt csináltunk, amihez csak kedvünk volt. - Csináltok a jövőben még egy nyíltan slágeres lemezt? - Nem hiszem. - Szóval a Wake Up! csak egy kísérlet volt annak bizonyítására, hogy tudtok ilyet is? - Igen, azt volt a mi „kísérleti” al­bumunk! A többi a „normális”. - A C’mon Kids milyen körülmé­nyek között készült? - Ugyanabban az eldugott walesi stúdióban vettük fel, ahol a Wake Up­­­ot, azzal a különbséggel, hogy most tel­jesen betemetett minket a hó. A felvé­telek alatt semmi kapcsolatunk nem volt a külvilággal. - Honnan jött a „Gyerünk, srá­cok!” albumcím? - Egy haverom kiabálja ezt folyton, mikor részeg. Úgy gondolja, a srácok­nak nem Sleeper- és Echobelly­­albumokat kellene venniük, hanem iz­galmasabb dolgokat. Stereolab­­lemezeket például.­­ Sice-szal, a Boo Radleys éne­kesével tízéves korotok óta fantá­ziáitok a popsztárságró. Most, hogy elértétek, mintha feszengené­tek benne, szégyenlősnek és vis­szahúzódónak tűntök a médiában. - Kölyökként még nem sejtet­tük, mivel jár ez az egész. A legbor­zalmasabb, amikor reggeli gyermek­­műsorokban kell fellépnünk. Persze nagyon örülök, hogy sikerült ne­künk, bebizonyítottuk, hogy képe­sek vagyunk egy N0.1 albumot csi­nálni. Elértük, amit akartunk, úgy­hogy most már csinálhatjuk, ami ne­künk tetszik.­­ Si­e a Boo Radleysben éve­ken át csak a te dalaidat énekel­te, aztán most hirtelen írt tíz saját dalt, amit First Fruits című szóló­albumán jelentetett meg idén má­jusban, Eggman művésznév alatt - Kezdetben ő is írt dalokat, az­tán teljesen abbahagyta, csak tavaly kezdte újra. Jót tett neki, szép kis al­bum. A Boo Radleys basszistája és dobosa, Tim és Rob is segített neki a felvételeknél. Sice dalai sokkal gyöngédebbek, finomabbak, teljesen más hangulatot árasztanak, mint az enyémek. Azt, hogy komponál-e még a jövőben, még ő sem tudja. - De ha komponál dalokat, azok felkerülnek a Boo Radleys le­mezekre? - Nem hiszem. - Eszerint a Boo Radleys ez­után is csak Martin Carr-dalokat fog játszani? - Nos, igen. - Mivel magyarázod, hogy a mai brit színtér legjobbjai közül egy rakás zenekar - a Blur, a Ride, a Divine Comedy és a Boo Radleys is - a cipőbámulós noisy pop mo­csarából kilábalva léptek az első vonalba? - Biztos öregszünk és beérünk. Ha elég jó vagy ahhoz, hogy évekig pályán maradj, idővel megerősödsz, beszívod és rendesen megemészted a külső hatásokat. A Ride-ról viszont nem gondolom, hogy izgalmasabb lett volna a végére. Szerintem min­dig is szar volt. Déri Zsolt ! - Könnyűkezű komponistánál képzellek, aki úgy ír­dalt, ahogy lé­legzik. - Igen, könnyen írok, mert nem csinálom túl gyakran, nem írok foly­ton. Van úgy hogy egy évig nem kom­ponálok semmit, aztán meg egyszer­re annyit amennyit csak akarok. A fe­jemben addigra már fölhalmozódik egy csomó ötlet. - Melyik dalodat írtad a legne­hezebben? - A Wake Up Boo!-t. Pedig az a legszimplább dalom. Az ilyesmit min­­­dig a legnehezebb megírni. - A Wake Up Boo! volt a Boot Radleys legnagyobb slágere. Annak is tervezted? - Igen, de minden egyes dalo­mat slágernek tervezem, legalábbis­ szeretném, ha mind az lenne. - A hangszerelés már elkészül a fejedben, még mielőtt először próbálnátok? - Igen. Van egy kis stúdióm, ott csinálom a demókat. Sohasem pró­bálunk, nem igazán van kedvünk hozzá. A demókat átmásolom és szétküldöm a többieknek, és minden­ki külön megtanulja a saját részét ott­hon. A stúdióban csak leülünk ját­szani, egy óra alatt összerázódunk aztán nekiállunk felvenni. - Liverpool zenei múltja milyen hatással volt rád, rátok? - Kölyökkorunk óta imádjuk­­ Beatlest. Ehhez mondjuk nem kell Li­verpoolban lakni. Liverpoolban csak két dolog létezik: a zene és a foci. Vagy ezt kell csinál­nod vagy azt. - Ki volt a kedvenc komponistád a Beatlesben­ Lennon vagy McCartney? - Gonosz kérdés! Nem is tudom... A két kedvenc

Next