Wanted, 1997 (3. évfolyam, 1-12. szám)

1997 / 3. szám

Minden hónap utolsó péntekén 6.45-kor Wanted-játék koncertjegyekért/ leme­zekért/ pólókért/ Wanted-ajándékcso­­magokért/ miegymásért. A következő fejtörő: 1997. február 29. Továbbá: hangos Wanted-lemezkritikák minden második kedden 7.39 és 7.45 között a Kultúrtégla blokkban. (Március 4-én rögtön az új U2-asbun kerül bonckés alá!) A januári játékon Wanted-előfizetést nyert: Mihalovics Zoltán (Budapest) Suzanne Vega-koncertjegyet nyert: Borbély Sándor (Szentgothárd) Dalok Közép Sámánjából az skóciai Aberdeenből elszármazott ^^^■Shamen története a ..sötét" nyolcvanas é évekig nyúlik vissza: az osformació 1984- ■ ben alakult Alone Again Or néven. A t­ri - Qoban Derek McKenzie énekelt. Keith HAngus dobolt, és fivére, Colin basszusgi- H^HHtd.o.ol. Szellemiségükre leginkább a Pink Floyd­ alapítótag Syd Barrett hatott, zeneileg az akkor futó új romantikus hullámba illeszkedtek. 1985-ben vették fel a dél-amerikai, tudattágulatban szenvedő indiánok iránti rokonszenvből a Shamen nevet; első EP-jük ‘86-ban jelent meg, ezen már egy szintis srác is velük volt. Moksha néven saját kiadót hoztak létre, itt je­lent meg ‘87 januárban első LP-jük. Ezen már érződik a ko­rabeli stúdiótechnika lehetőségeit kutató, a hip-hop és a pre-acid house jegyeit magán viselő hangzás, amit a vezé­­ri posztot magához ragadó Colin erőltetett. Ez oda vezetett, hogy az énekes kiszállt, helyére a pszichiátriai gondozóként robotoló Will Sinnott került. Eljött 1988, beindultak az ecstasypartik, némelyiken a rock és tánczene között a pad alá került Shamnen is játszott. Elhatározták, hogy egy észak-londoni squatba költöznek, ahová csak Colin és Will érkezett meg, a banda másik fele lelépett. Megismerkedtek a chicagói housemágus Bam Bammel, aki kitanítja a párost a stúdióketyerék minden csínjára. 1989 januárban jött ki a második Shamen-lemez, az In Gorbachev We Trust. Synergy néven megnyílik saját klubjuk, a hely a hang és a látvány együttes élményét kí­nálta, a Shamen a háttérben maradt. A Szerelem Nyara idején jelent meg a Pharward kisle­mez, amelyen Ken Kesey 1966-os, a San Franciscó-i Egyete­men tartott, Acid Test című előadásának részleteit használ­ták fel, miheztartás végett. A következő évben turnéra in­dultak, majd megjelentetik az En-Tact lemezt, amelyen ven­dégként már ott a dj­ remixerből rapperré kupálódott Richard West, alias Mr.C. A dal újra felvett változatához a klipet Ibizán forgatták, az egyik pihenőnapon Will úszni ment, és soha nem tért visz­­sza. Nem érhette meg a nóta sikerét. Colin Angus gyorsan ha­tározott, Mr.C állandó tag maradt, de énekesnő is került Chelisa személyében. Az új album (Boss Drum! '92-ben popsztárrá avatta a zenekart. Jöttek a tökéletes techno-house kislemezek, kö­zülük az Ebeneezer Goode felkerült a toplista élére. Az al­bum kuriózuma a Re­ evolution: az acid alapokra a rave­­teoretikus Terence MacKenna nyomja a sámánista vakért. Három év szünet után, 1995-ben - az ex-Snap díva Victoriával kiegészülve - az Axis Mutatisszal folytatták a po­zitív életszemléletű, transz-halandzsa dalok sorát. A leme­zen vannak slágerek, de több a folyékony, acidos téma; a közönség sem tudott mit kezdeni vele. Mr. C megnyitotta The End nevű klubját, és sokan tényleg a csapat végét jó­solták. A pletykákat tavaly kiadós cáfolattal oszlatták el: megjelentetik a kenderbarát, mentális instru Hempton Manort, ami breakbeatekkel megszórt, hamisítatlanul savas hangzásával jelölte ki a helyes irányt a kihalásbiztos acido­­szauruszok számára. Fogadjunk, még nem szívtak eleget.

Next