Wanted, 1998 (4. évfolyam, 1-12. szám)
1998 / 7. szám
Babies tipusu pöpec, perfekt popslagereket hiányoló lemezvásárlóMjajonggknakjTog^hajNE^^gSZlI^^^ JARVIS COCKERNEK ÉS BANDÁJÁNAK ULTRAPERVERZ POP-HARDCORE-JA, AKKOR HALLGASSANAK INKABB m rma mnzl Valamelyik fran hallatán csak cia rocklap mostanság azt üzente az uj Pulp lemez lott, arról a Disco 2000, a Common People vagy a RIALTQT Az, hogy Rialto, nos ez így nyilván, nem mond semmit, jó, hogy nem, hiszen egy első emezes, idehaza abszolút ismeretlen angol zenekarról van szó. Sejthetitek persze, hogy ha a külföldi kollégák őket ajánlják Pulp-pótlacnak, akkor valami hasonló pszeudo-negédes, dekadens, gyógyegér-eleganciában és esztétikában utazó popegyüttes lehet ez az önrrítit egy volt angol mozihálózatról - amely még Velence egyik teréről kapta a nevét - elkeresztelő, a szigetországi popszíntéren már a kilencvenes évek elején is kavaró tagokból álló társaság. A Wanted telefonvonalának túloldaláról a zenekar frontembere Louis Elliot énekes/gitáros mesél nekünk. • •Azt a fajta zenét játszottuk, ami aztán később lett divatos. A Kinky Machine jó zenekar volt, csak hát ROSSZ IDŐBEN VOLTUNK ROSSZ HELYEN. 1993-ban vége is lett A ZENEKARNAK, NEM VOLT SZERENCSÉNK. A FELOSZLÁS UTÁN TOVÁBBRA IS JONNYVAL ÍRTAM DALOKAT. SOKKAL ORKESZTRÁLISABB, FILMZENÉSEBB, IDŐTLENEBB, HA TETSZIK ÉRZELMESEBB HANGZÁSBAN GONDOLKODTUNK.” A kidolgozott, csinos perfekt-popban utazó társaság hallhatóan és bevallottan rajong a klasszikus ’66-os, ’70-es évekbeli filmekért, filmzenékért és ezek közül egynéhányiák - James Bond, Minden lében két kanál - a Wanted által már bemutatott easy listeninges hangkulisszáiért.A filmek közül a Kieslowski és a TRUFFAUT-filmrek a kedvenceim. A leginkább nem is maguk a filmek jönnek át a zeneírásunkban, hanem az azok által teremtett atmoszféra, hogy valamiféle filmszeű hangulatot hozzunk létre amikor zenélünk... A zeneszerzők közül Phil Spector volt nagy hatással ránk, főleg ami a produceri munkát és a hangszerelést illeti. John Barry és Ennio Morricone dolgait is szeretjük. Szeretjük Scott Walker meg Brian Wilson és a Beach Boys dalait is. Ezek kifejezetten érzelmes és romantikus dolgok... Rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy ilyen hangzást alakítsunk ki; először nyolcsávos magnóra dolgoztunk és odaálmodtuk ezeket a hangszerelési megoldásokat, a vonósokat és minden mást, aztán jött a stúdió ahova már konkrét elképzelésekkel mentünk. Ezzel a számunkra időtlen hangzással szerintem ki tudtuk kerülni általában a tren deket; azt hiszem, hogy az ötvenes évek dolgaitól a vanasokéii át át a kilencvenesekéig mindenféle keveredik nálunk. Olyan dolgokról énekelünk, amelyek bár álmodozóak-melankolikusak ám nem simán depressziósak ,vagy szomorúak, hanem hangulatosak, és időhöz és helyhez nem köthető általános, érzésekről szólnak, mondjuk amint a Monday Mornin 5.19 című számunk, hogy éjjel van, hazamész a szerelmedtől, aki azt mondta, hogy otthon akar maradni és aztán felhívod telefonon, de nincs ott. Ez így van Budapesten is, nem?” A Rialto egyébként már igencsak adós volt a most megjelenő, ragadós-slágeres, valóban tutira polírozott, nagyívű melódiákat felvonultató dalokkal teli debütalbummal, hiszen, egyrészt már néhány ígéretes kislemezzel (Monday Morning 5.19, Untouchable) beetették a hallgatókat - ezeket a számokat hallhatjuk az albumon is - másrészt meg már hónapokkal ezelőtt jelezték az egyébként Rialto címmel megjelenő lemez érkezését. Akkor összekülönböztek fiókcégükkel, azóta viszont egy másiknál vannak és most már a debütáló produkció is kijön. • •Az East-West nevű cégnél voltunk, de eljöttünk. AZ ÚJ KIADÓNK, ITT VAN A MORCHEEBA, AKIKET NAGYON BÍROK, ÚGY TŰNIK SOKKAL INKÁBB ÉRZI, HOGY MIT IS SZERETNÉNK És kevéssé Nagy Testvér, aki figyel minket. Egyébként MEG ELÉG JÓL MEGY A ZENEKARNAK ANGLIÁBAN, DE remélem, Anglián kívül is bejön majd a dolog mert EZ SZERINTEM OLYAN ZENE - SZEMBEN A PÁR éve volt, Angliát rajzfilmszerűen ábrázoló NAGYON ANGOL BRITPOPPAL -, AMI UNIVERZÁLIS, ÁLTALÁNOS, BÁRKIT, BÁRHOL MEGÉRINTHET.” Németh Róbert július or anted