Wanted, 1999 (5. évfolyam, 1-12. szám)

1999 / 1-2. szám

MUT "-j^gsus Christ looks so different <mheroin than on Kezdetben volt a koncept, az idea, a gondolat - És az az Istené volt, AKINEK A NEVE ÍGY HANGZIK: Big Bang. AZTÁN JÖTT A FESZES ANGOL SZUBURBIÁBÓL DAVID BOWIE, AKI ELLOPTA A TÜZET ÉS ODAAD­TA AZ EMBEREKNEK. Addig az emberek reprodukcióval szaporodtak. A KÖLYKÖK OLYANOK VOLTAK, MINT A HÍM ÉS A NŐSTÉNY, AKIK ÖSSZEBARKÁCSOL­TÁK őket. Repülni nem tudtak, víz alatt gyorsan megfulladtak és ami a LÁBUK KÖZÖTT VOLT, AZ GONDOLKODOTT HELYETTÜK. BOWIE MEGÉRINTETTE ŐKET ÉS ELKEZDTEK MUTÁLÓDNI. KUTYATESTŰ, EMBERFEJŰ, KÉTNEMŰ LÉNYEK GENERÁCI­­ÓI JÖTTEK A VILÁGRA ÉS FIGYELTÉK A HEGYEKRŐL A VÁROST HOLDAS ÉJSZAKÁKON. A MUTÁNSOKRA NEM VONATKOZTAK A GRAVITÁCIÓ TÖRVÉNYEI: HALHATATLANOK­KÉNT SZÜLETTEK ÉS SZABADON UTAZTAK TÉRBEN ÉS IDŐBEN. Ők MÁR NEM ENGE­DELMESKEDTEK Mózes fasiszta törvényeinek, számukra az idő biztosított TÍZ ÚJ DIREKCIÓT, AMELYEK KÖZÜL AZ UTOLSÓ, A TIZEDIK ÍGY SZÓLT: HATE (GYŰLÖ­LET). ÚGY HÍVJÁK ŐKET, HOGY DIAMOND DOGS. Generációt generáció követett, a Daviditák, az egész space-desig­ned űrkutyafalka: Ultravox, Tubeway Army, Utopia, Adam Ant, New York Dolls, Japan, Siouxsie and the Banshees, Sex Pistols, Genera­tion X, Richard Hell and the Voidoids, Television, Boy George, bizo­nyos mértékig a Duran Duran, Soft Cell, Depeche Mode, az egész punk and new wave, afterpunk, last wave, Michael Jackson és Prince bizo­nyos arcai, mindenki, aki nem földi eredetű és veszélyes, mint példá­ul Plastic Bertrand - és most, a legújabb és az alapító atyához végre méltó tűzerejű mutáció: Marilyn Manson. Miután Bowie 1973-ban, huszonhat gonosz, régi évvel ezelőtt meg­ölte Ziggyt és felszámolta a marsi pókokat, feleségével, a részeges és kicsapongó Angie-val Franciaországba utazott, ahol Párizstól nem messze, a d'Hérouville kastélyban lakott udvartartásával, ugyanott, ahol Chopin, az ambiens zenét megteremtő melankolikus lengyel zeneszerző, a vérmes Franz Liszt elől menekülve rejtőzött korábban. A kastélyba hangstúdiót telepített az RCA, a Bowie lemezeit kiadó vál­lalat. Itt készültek el az Aladdin Lane lemezt követő Pin Ups felvételei. Marc Bolan szerető támogatásával megerősítve Bowie elgondolása az volt, hogy egy gyűjteményben összefog­lalja mindazt, amit fontosnak tart a hatvanas évekből, hogy ezzel egyszer s mindenkorra lezárja a félresikerült kísérletet. A Pin Ups borítóján Bowie Twiggyvel, a kor híres mo­DELJÉVEL LÁTHATÓ, AKI EGY PONTON 27 KILÓT NYOMOTT. MARILYN MANSON gitárosát Twiggy Ramireznek hívják. A név második fele a még min­DIG SIRALOMHÁZBAN ÜLŐ LATINO TÖMEGGYILKOSRA ÉS ANÁLIS ERŐSZAKOLÓRA utal, aki Black Sabbath-ot hallgatva walkmanján követte el rémtet­teit Kaliforniában. A Pin Ups album után, még abban az évben a Diamond Dogs lemez következett, gyakorlatilag stílust adva az ezredfordulóhoz felvezető korszaknak, a munka SZOROSAN KAPCSOLÓDIK ORWELL 1984 JÓSLATÁHOZ, TÖBB OLYAN SZÁMOT TAR­TALMAZ, AMELYET BOWIE EREDETILEG A KÖNYV ALAPJÁN KÉSZÜLT MUSICALHOZ KOMPONÁLT A MUSICAL SOHA NEM LÁTOTT SZÍNPADOT, AZ ÍZLÉSFICAMBAN szenvedő Orwell-leszármazottak hibájából, ezért válhatott valóra az orwelli jóslat, s hazudik gyakorlatilag azóta is szakadatlanul és szégyentelenül mindenki, beleértve azt is, aki az egész teremtésnek nevezett csődtömeget kiagyalta. Big Bang: Bowie Diamond Dogs lemeze volt a legnagyobb hatással az ifjú Marilyn Mansonra (lásd még 'Rosemary's Baby'). Hónapokat töltött elsötétített gyerekszobájában csak ezt a lemezt hallgatva. Ezt a lemezt utánozva tanult meg énekelni Jim Jones tónusában, ezt hallgatva érezte fontosnak, hogy­­ Bowie jós­lata beteljesüléseként - a színre lépjen. A Diamond Dogs lemez nél­kül Marilyn Manson most valószínűleg újságíró lenne - aminek KÉSZÜLT - VALAHOL AMERIKÁBAN. NYILVÁN TUDNÁNK RÓLA, HISZEN ZSE­NIRŐL VAN SZÓ, AKINEK ÉRINTÉSÉTŐL A SZAR ARANNYÁ VÁLIK, DE AZ ÚJSÁ­GÍRÓI SZAKMA ESSZENCIÁLISAN DOKUMENTATÍV JELLEGÉNÉL FOGVA NEM IGAZÁN LENNE FŐSZEREPE A MOST KÖVETKEZŐ VÉGÍTÉLET GYAKORLATI végrehajtásában. A mostani lemezt megelőző Antichrist Superstar project már több mint sejtette, kinek az érkezését ünnepelhetjük. Most pedig, a század utolsó - már csak keveseknek sorsdöntő­­ évében megérkezett a jövő, a féreggyermek patá­al és mellekkel. Future Legend reinkarnálva, a pop-mennyország legszebb kurvája, akiért a harang szól. Huszonhat gonosz, régi év után Manson Mechanical Animals lemezével a Diamond Dogs szel­leme kel most életre újra és hatol be a koponyánkba, hogy az utolsó utáni pillanatban igazítson valamit a begerjedt soft­­ware-en. A két lemez közötti hasonlóság megdöbbentő, de sohasem ciki. Mint ahogy nem volt ciki Bowie-nak az a gesztusa sem, ahogy hanyagul ellopta Istentől a teremtés titkát, hogy a világra szaba­dítsa a vér- és bélvalót neutralizálni hívatott mutánsgenerációkat. Marilyn Manson gyémántkutyája mechanikus állat, organizmusát csapágyak, tengelyek, rugók és kerekek képezik. Szexuális étvágya példátlan. Főleg kiskorúakra tör az Imbecilis templomainak árnyé­kában, amíg odabenn a bűnözők énekelnek. Célfeladatra tervezett, korrumpálhatatlan, szelídíthetetlen, fékezhetetlen, vérszomjas fe­nevad, a globális láp kutyája, amely a keskeny résből pattant elő, jó és rossz között. Nem véletlenül kapott díjat, mint a legjobb metál project, noha valójában industrial ambianciáról van szó, az intelli­gens ember szónikus bosszúja. Érdemes a DIAMOND DOGS után meghallgatni a Mechanical Animals-t, megoldja az egész estét, és az órából fenyegetőző holnapot, különösen akkor, ha a lehetőnél egy fokkal nagyobb hangerővel addig játszik, amíg Torgyán Viktor be nem hívja az oroszokat és a NATO­­ 1998 DECEMBERÉBEN A WANTED MAGAZIN EGY, A LEGJOBB ERŐIBŐL KIVÁLASZ­TOTT ÚJSÁGÍRÓDELEGÁCIÓT KÜLDÖTT BÉCSBE, HOGY TUDÓSÍTSON AZ OTTANI MARILYN MaNSON-KONCERTRŐL, AMITŐL SZERKESZTŐSÉGÜNK NEM KEVESEBBET VÁRT, MINT AZ Utolsó Ítéletet, azonnal. Ugyanis nem sokkal azelőtt Nabukodonozer erői kira­bolták szerkesztőségünket, elhurcolva hűséges komputereinket, bennük egész életünk, beleértve előfizetőink listáját, főszerkesztőnk titkos terveit és egy digitá­lis mondatot Tibetből, amely mindeddig biztosította információellátásunkat. Hóvi­harral és Babylon szabadon eresztett démonaival dacolva egy sápadt vasárnap délután a delegáció megérkezett a kétfejű sas feketesárga városába, ahol annak­idején Mozart hulláját minden ceremónia nélkül beledobta a realitás a meszesgö­dörbe. A koncertig hátralévő időt delegációnk imával töltötte Vladimír orosz teá­­zójában. Szécsi Pál régi slágereit énekeltük fordítva a fekete gyertyák imbolygó fényében. Aztán gondolatban feláldoztunk egy meg nem fogant gyermeket és a ‘No Way Out’ (courtesy of Helmut Spiel!) mahamantrát ismételve vizualizáltuk, hogy milyen lehet 9 láb magas hermafroditának lenni, Empire State Building plat­formcsizmákban, és vörös kontaktlencsén keresztül szemlélni, ahogy a valódi em­berek, a normálisok hülyét csinálnak magukból egy életen át tartó, szorgos mun­kával. Amikor eljött az idő és indulni kellett a Vidám Parkba, ahol Marilyn Manson koncertjét rendezték, már úgy be voltunk tépve a meditációtól, hogy senki és sem­mi nem tudott volna bennünket megállítani. A koncert azonban elmaradt, beteg­ség miatt, hirdette a szerény felirat a belakatolt kapun. Senki nem érezte magát NÁLUNK MAGÁNYOSABBNAK BÉCS VÁROSÁBAN AZNAP ESTE, AZ TUTI. ■ január ♦ február© ivantrd

Next