Wanted, 1999 (5. évfolyam, 1-12. szám)

1999 / 1-2. szám

There’s Something About Mary Capitol/EMI Keresd a nőt! A Dilibogyókkal betört Farrelly fivérek új filmje új fejezetet nyit Hollywoodban az altesti humor terén: sperma kenődik Cameron Diaz hajába. Peter és Bobby Farrelly még ennél is nagyobb ér­deme, hogy végre sztárrá tették­­ a már a Tökös tekésben is felbukkanó - Jonathan Richmant, a zse­niális nótafát (lásd: Wanted 97/4), akit nemcsak bevettek a filmbe a gitárjával együtt, de több betétdalt is írattak vele, melyeket több millió háztartásba juttat el a vidám filmzenelemez. Az egyébként további kis szimpatikus dolgokat tartalmaz: a propellerekkel megfejelt Shirley Bassey, Joe Jackson, Lloyd Cole, a Dandy Warhols és a Lemonheads egy-egy slágere mellett szerepel például a Fountains Of Wayne egyik dudásának, John Schlesingernek az új zenekara, az énekesnővel ékített Ivy, vagy az ausztrál dal­szerző-előadó csodagyerek, a 19 éves Ben Lee H­adzs- The Acid House EMI A Trainspotting-szerző Irvine Welsh újabb munkáit adaptálták filmvászonra: a Britanniában januárban mo­ziba került The Acid House a skót írókéz három történetéből áll össze. A már előre kultuszgyanús filmze­nelemez szerzeményeinek színvonala magasan a Trainspotting-átlag fölötti, régebbi és vadiúj dalok vegye­sen, igényes válogatásban: az elektronika felől a Primal Scream, a Bentley Rhythm Ace, a Death In Vegas, sőt Dimitri From Paris, a gitáros popsorokból az Oasis, a hasonszőrű Gyres, a Verve, a T-Rex, a folkher­­cegnő Beth Orton, a veterán Pastels, és az igazi skót csoda, a hamvas Belle & Sebastian (ha másért nem, hát miattuk érdemes beszerezni a lemezt), a posztrockot az Arab Strap képviseli, az igazi kakukktojás azon­ban Barry Adamson és Nick Cave koprodukciója (1996-ból). A Soul Renegades és a Texas közös dala biz­tos viszi valamire, igazi húzósláger azonban nincs, a Leave Home című 1995-ös Chemical Brothers-kom­­pozíció Underworld-mixéből nem lesz új Born Slippy 11 -dzs- Psycho Geffen/BMG A Hollywoodba beszivárgott Gus Van Sant teljesen feleslegesen - szinte beállításról beállításra, ám színesben - újraforgatta Alfred Hitchcock 1960-as horrorklasszikusát. Bernard Herrmann eredeti par­titúráját - minden idők egyik legzseniálisabb filmzenéjét - is megtartotta (Danny Elfman hűséges ad­aptációjában), ezen a marketingcsatolt albumon azonban három rövid kulcsmotívum mellett minden­féle egyéb számok szerepelnek. Egy részüknek (a Girls Against Boys, a Pet Shop Boys vagy Rob Zombie dalának például) semmi közük a filmhez, mivel vagy a címükben szereplő Psycho szó mi­att kerültek ide, vagy - bármit is mond a borító - más filmek ihlették őket, másik felük viszont krea­tívan használ hangmintákat a filmből és Herrmann kísérőzenéjéből. Howie B., a Thievery Corporati­on, a Lionrock és a Mono­e szellemben fogant munkáinak lehet tehát örülni, de még annál is job­ban a manchesteri Lamb duó két éve várt új dalának H -dzsekk- Disturbing Behavior BMG Amerikai film, amerikai kisváros, amerikai fiatalok, tehát logikus, hogy hozzá filmzene és ráadásul, ami már nem feltétlenül magától értetődő, azon fiatal és kevéssé ismert amerikai zenekarok. A kompiláció röpte szolidan mérsékelt ívű: a legtöbb ifjú versenyző elvész a nagy-nagy szürkeségben, így hát azokat szúrtam ki magamnak, akikről legalább annyit el lehet mondani, hogy ha nem is feltétlenül fülrengetőek, de legalább valamilyenek. Ilyen ígéretesebb társaság azért egynéhány akad a filmzene album 12 trekk­­je között: ott van például a Radiohead Creepjének verzéjét szolidan koppintó szomorkás Addict, aztán a szamndtrekkről bőven kiemelkedő, incselkedő, reppelgető csajénekessel felálló Once Upon A Time, a bulizós ám kicsit közhelyes funk-rockban utazó Phank Junkeer, a széptisztafolkos Eva Trout és a szé­­peskarcosfolkos Treble Charger H­­ener­ Once Upon a Time in America (Special Edition) BMG Sergio Leone az amerikai történelemre és mozitörténetre reflektáló, s az utóbbit ezzel meg is változtató film­jeinek sorában az utolsó, legmonumentálisabb darab egyik fontos szereplőjéről, a muzsikáról van itt szó. A szerző most is, mint mindig Ennio Morricone.Hónapokkal a forgatás kezdete előtt a rendező, a producer, s a szerző naponta összegyűltek Rómában, hogy a film minden egyes jelenetén A lemezen hallható zenét viszont 1983-ban rögzítették egy stúdióban, ugyanott. Összetéveszthetetlen Morricone-stílusban előadva, szimfonikus zenekarral, dixiland banddel, pánsíppal (Gheorghe Zamfir), hangszernek álcázott női hanggal (Edda Dell' Orsó), drámai, szentimentális, időtlenül nosztalgikus, ha kell harsány, vagy visszafogott de min­dig festői, plasztikus stílusban feszültséget teremtve és oldva.Mindez digitálisan újrakeverve, négy eddig kiadatlan dallal megspékelve, amiből kettő nem hallható a filmben, a teljes változat mindenből, időnként ér­dekes, atonális megoldásokkal 11 Cs. M. Saving Private Ryan Dreamworks/BMG John Williams kísérőzenéje Steven Spielberg legigabb háborús monumentálfilmjéhez aligha fog ma­gával ragadni olyanokat, akik nem a film élményéhez való visszaandalodásért hallgatják. Méltóság­­teljesen, súlyos pátosszal hömpölygő nagyzenekari kompozíciót hallunk, inkább szívet facsaró (vagy altató) melódiát, semmint lelkesen fütyülhető nótát, amilyenre a Kwai folyó hídjának építői masíroz­tak. Legkarakteresebb a nyitó és záró Hymn To The Fallen, amely a könnyáztatta szemek előtt hul­lámzó amerikai lobogó látványát idézi fel. Nagyívű alkotás, mint a film, de John Williamsre aligha ezért fogunk emlékezni (ahogy Spielbergre sem ezért a filmmért) H -at- Babe - Pig In The City Geffen/BMG A komputeranimált juhászmalac kalandjainak második - városi környezetbe helyezett, felöltöztetett maj­mokkal megtámogatott - részében is énekel az egérkórus, ezúttal Elvis mellett Dean Martin és Edith Piaf egy-egy klasszikusát is elcincogja. A rózsaszín filmzenelemezen az eredetik is szerepelnek a filmbeli ver­ziók, az aláfestő zene és némi párbeszéd mellett. A főcímdalt - Randy Newman szerzeményét - Peter Gabriel énekli egy nagyzenekar és a Chieftains-vezér Paddy Maloney dudája társaságában H­­nájdzsel­január * február ur'fallermánó me COLORSTAR: Heavenicetrip MUZSIKÁS: Bartók album LAJKÓ FÉLIX: Koncert 'QB MRHU CHAO: Clandostmo BECK: Mutations IMF Liue From The Middle East m i HAITIM AMD Combustication URRTTIHR: Uihma HABIB KOITÉ: Maya OUT OF SIGHT (filmzene) HORTOBÁGYI LÁSZLÓ: Aeon SUICIURL TEHDEHCIES: Six The Hard liJay PORTISHEAD: Hoseland HYC íme REFUSED: Shape Of Punk To Come AFGHAN UIHIGS: «s LEUELLERS: One Ulay Of Liue (best of) Telefonszámunt­ megváltozott: EEC Címünk a régi: WAVE lemezbolt H­I 065 Budapest, Révay bpz 2* A WAVE LEMEZBOLT CSOMAGKÜLDŐ SZOLGÁLATA Aki nem éri be ennyivel, kérje ingyenes katalógusunkat! A megrendeléseket postai levelezőlapon várjuk és két héten belül teljesítjük, postai utánvétellel. ÁRAINK A POSTAKÖLTSÉGET SAJNOS NEM TARTALMAZZÁK.

Next