Wanted, 1999 (5. évfolyam, 1-12. szám)
1999 / 1-2. szám
There’s Something About Mary Capitol/EMI Keresd a nőt! A Dilibogyókkal betört Farrelly fivérek új filmje új fejezetet nyit Hollywoodban az altesti humor terén: sperma kenődik Cameron Diaz hajába. Peter és Bobby Farrelly még ennél is nagyobb érdeme, hogy végre sztárrá tették a már a Tökös tekésben is felbukkanó - Jonathan Richmant, a zseniális nótafát (lásd: Wanted 97/4), akit nemcsak bevettek a filmbe a gitárjával együtt, de több betétdalt is írattak vele, melyeket több millió háztartásba juttat el a vidám filmzenelemez. Az egyébként további kis szimpatikus dolgokat tartalmaz: a propellerekkel megfejelt Shirley Bassey, Joe Jackson, Lloyd Cole, a Dandy Warhols és a Lemonheads egy-egy slágere mellett szerepel például a Fountains Of Wayne egyik dudásának, John Schlesingernek az új zenekara, az énekesnővel ékített Ivy, vagy az ausztrál dalszerző-előadó csodagyerek, a 19 éves Ben Lee Hadzs- The Acid House EMI A Trainspotting-szerző Irvine Welsh újabb munkáit adaptálták filmvászonra: a Britanniában januárban moziba került The Acid House a skót írókéz három történetéből áll össze. A már előre kultuszgyanús filmzenelemez szerzeményeinek színvonala magasan a Trainspotting-átlag fölötti, régebbi és vadiúj dalok vegyesen, igényes válogatásban: az elektronika felől a Primal Scream, a Bentley Rhythm Ace, a Death In Vegas, sőt Dimitri From Paris, a gitáros popsorokból az Oasis, a hasonszőrű Gyres, a Verve, a T-Rex, a folkhercegnő Beth Orton, a veterán Pastels, és az igazi skót csoda, a hamvas Belle & Sebastian (ha másért nem, hát miattuk érdemes beszerezni a lemezt), a posztrockot az Arab Strap képviseli, az igazi kakukktojás azonban Barry Adamson és Nick Cave koprodukciója (1996-ból). A Soul Renegades és a Texas közös dala biztos viszi valamire, igazi húzósláger azonban nincs, a Leave Home című 1995-ös Chemical Brothers-kompozíció Underworld-mixéből nem lesz új Born Slippy 11 -dzs- Psycho Geffen/BMG A Hollywoodba beszivárgott Gus Van Sant teljesen feleslegesen - szinte beállításról beállításra, ám színesben - újraforgatta Alfred Hitchcock 1960-as horrorklasszikusát. Bernard Herrmann eredeti partitúráját - minden idők egyik legzseniálisabb filmzenéjét - is megtartotta (Danny Elfman hűséges adaptációjában), ezen a marketingcsatolt albumon azonban három rövid kulcsmotívum mellett mindenféle egyéb számok szerepelnek. Egy részüknek (a Girls Against Boys, a Pet Shop Boys vagy Rob Zombie dalának például) semmi közük a filmhez, mivel vagy a címükben szereplő Psycho szó miatt kerültek ide, vagy - bármit is mond a borító - más filmek ihlették őket, másik felük viszont kreatívan használ hangmintákat a filmből és Herrmann kísérőzenéjéből. Howie B., a Thievery Corporation, a Lionrock és a Monoe szellemben fogant munkáinak lehet tehát örülni, de még annál is jobban a manchesteri Lamb duó két éve várt új dalának H -dzsekk- Disturbing Behavior BMG Amerikai film, amerikai kisváros, amerikai fiatalok, tehát logikus, hogy hozzá filmzene és ráadásul, ami már nem feltétlenül magától értetődő, azon fiatal és kevéssé ismert amerikai zenekarok. A kompiláció röpte szolidan mérsékelt ívű: a legtöbb ifjú versenyző elvész a nagy-nagy szürkeségben, így hát azokat szúrtam ki magamnak, akikről legalább annyit el lehet mondani, hogy ha nem is feltétlenül fülrengetőek, de legalább valamilyenek. Ilyen ígéretesebb társaság azért egynéhány akad a filmzene album 12 trekkje között: ott van például a Radiohead Creepjének verzéjét szolidan koppintó szomorkás Addict, aztán a szamndtrekkről bőven kiemelkedő, incselkedő, reppelgető csajénekessel felálló Once Upon A Time, a bulizós ám kicsit közhelyes funk-rockban utazó Phank Junkeer, a széptisztafolkos Eva Trout és a szépeskarcosfolkos Treble Charger Hener Once Upon a Time in America (Special Edition) BMG Sergio Leone az amerikai történelemre és mozitörténetre reflektáló, s az utóbbit ezzel meg is változtató filmjeinek sorában az utolsó, legmonumentálisabb darab egyik fontos szereplőjéről, a muzsikáról van itt szó. A szerző most is, mint mindig Ennio Morricone.Hónapokkal a forgatás kezdete előtt a rendező, a producer, s a szerző naponta összegyűltek Rómában, hogy a film minden egyes jelenetén A lemezen hallható zenét viszont 1983-ban rögzítették egy stúdióban, ugyanott. Összetéveszthetetlen Morricone-stílusban előadva, szimfonikus zenekarral, dixiland banddel, pánsíppal (Gheorghe Zamfir), hangszernek álcázott női hanggal (Edda Dell' Orsó), drámai, szentimentális, időtlenül nosztalgikus, ha kell harsány, vagy visszafogott de mindig festői, plasztikus stílusban feszültséget teremtve és oldva.Mindez digitálisan újrakeverve, négy eddig kiadatlan dallal megspékelve, amiből kettő nem hallható a filmben, a teljes változat mindenből, időnként érdekes, atonális megoldásokkal 11 Cs. M. Saving Private Ryan Dreamworks/BMG John Williams kísérőzenéje Steven Spielberg legigabb háborús monumentálfilmjéhez aligha fog magával ragadni olyanokat, akik nem a film élményéhez való visszaandalodásért hallgatják. Méltóságteljesen, súlyos pátosszal hömpölygő nagyzenekari kompozíciót hallunk, inkább szívet facsaró (vagy altató) melódiát, semmint lelkesen fütyülhető nótát, amilyenre a Kwai folyó hídjának építői masíroztak. Legkarakteresebb a nyitó és záró Hymn To The Fallen, amely a könnyáztatta szemek előtt hullámzó amerikai lobogó látványát idézi fel. Nagyívű alkotás, mint a film, de John Williamsre aligha ezért fogunk emlékezni (ahogy Spielbergre sem ezért a filmmért) H -at- Babe - Pig In The City Geffen/BMG A komputeranimált juhászmalac kalandjainak második - városi környezetbe helyezett, felöltöztetett majmokkal megtámogatott - részében is énekel az egérkórus, ezúttal Elvis mellett Dean Martin és Edith Piaf egy-egy klasszikusát is elcincogja. A rózsaszín filmzenelemezen az eredetik is szerepelnek a filmbeli verziók, az aláfestő zene és némi párbeszéd mellett. A főcímdalt - Randy Newman szerzeményét - Peter Gabriel énekli egy nagyzenekar és a Chieftains-vezér Paddy Maloney dudája társaságában Hnájdzseljanuár * február ur'fallermánó me COLORSTAR: Heavenicetrip MUZSIKÁS: Bartók album LAJKÓ FÉLIX: Koncert 'QB MRHU CHAO: Clandostmo BECK: Mutations IMF Liue From The Middle East m i HAITIM AMD Combustication URRTTIHR: Uihma HABIB KOITÉ: Maya OUT OF SIGHT (filmzene) HORTOBÁGYI LÁSZLÓ: Aeon SUICIURL TEHDEHCIES: Six The Hard liJay PORTISHEAD: Hoseland HYC íme REFUSED: Shape Of Punk To Come AFGHAN UIHIGS: «s LEUELLERS: One Ulay Of Liue (best of) Telefonszámunt megváltozott: EEC Címünk a régi: WAVE lemezbolt HI 065 Budapest, Révay bpz 2* A WAVE LEMEZBOLT CSOMAGKÜLDŐ SZOLGÁLATA Aki nem éri be ennyivel, kérje ingyenes katalógusunkat! A megrendeléseket postai levelezőlapon várjuk és két héten belül teljesítjük, postai utánvétellel. ÁRAINK A POSTAKÖLTSÉGET SAJNOS NEM TARTALMAZZÁK.