Wanted, 1999 (5. évfolyam, 1-12. szám)
1999 / 1-2. szám
is A Spleen beindul_ A tavalyi Sziget-különszám demórovatában bemutatott pécsi Spleen nyerte november 14-én a paksi I. Amatőr Pop-Rock jazz Fesztivál fődíját, a többek között Babos Gyula, Papp Gyula és a másfeles Hegedűs János alkotta zsűri egyhangú döntése mellett. A nyolctagú funky-zenekar egy hétre indult - és továbbjutott - a PolyGram által szervezett országos tehetségkutató verseny, a Blond Rock Nagydíj elődöntőjén is (a középdöntőre lapzártánk után, január 21-én került sor az E-Klubban). A Spleen a két forduló közben módosított felállásán belépett Molnár András, aki korábban a pécsi Workshop hip-hop-jazz-zenekar énekeseként dolgozott, és a dobos posztján is csere történt. A zenekar az utóbbi időben egyre gyakrabban látogat Budapestre, leginkább a Dokk Backstage-ben lehet őket elcsípni. TI Apokalipszis sztereóban. The Bartender And The Thief című kislemezéhez a walesi Stereophonies trió (lásd: Wanted 97/10) Thaiföldön, a Kwai folyón forgatott klipet, mely az Apokalipszis most azon híres jelenetét idézte, ahol a többezer kiéhezett katona megrohanja a szórakoztatásukra érkezett táncosnőket, akiket végül helikopterrel kell kimenekíteni (a klipben a koncertező zenekart rohanják meg). A jól ismert Stereophonics-receptet követő (hangos, karcos, pörgős, rövid, frappáns, lehengerlően slágeres) kislemezdal, mely a márciusban megjelenő Performance Cocktails albumon is szerepel majd, a brit listák 3. helyén nyitott, és ez végleg szentesítette az ifjú powerpoptrió helyét az első vonalban. A Cwmnaman dél-walesi kisvárosból származó srácok az elmúlt egy év alatt bő 300000 példányt adtak el Word Gets Around című debütalbumukból, tízezer ember előtt játszottak a cardiffi kastély tövében (a koncert azóta videón is megjelent), továbbá a Manic Street Preachers és a Catatonia mellett a „velszi tartomány” legnagyobb nemzeti hőseivé léptek elő az ifjúság körében. H Mann-per_ A hetvenes években fénykorát élt angol rockzenész, Manfred Mann (a Manfred Mann’s Earth Bandet még a nyolcvanas évek lanyhuló diktatúrájában próbálták meg nekünk elsütni, mint abszolúte friss rockszenzációt kisstadionilag) beperelte a Massive Attacket és kiadóját a Virgint, mert a triphoptrió engedély nélkül használt hangmintaként néhány ütemet Mann 1972-es Tribute című számából. A barátságtalan rockzenész azt is szeretné elérni, hogy az inkriminált samplet tartalmazó szám (Black Milk) kerüljön le a Mezzanine album minden ezután készülő példányáról. Megjegyzendő, hogy Mann példáját követve jó néhány, őnála jelentősebb művész illetve rockzenekar is perelhetné a Massive Attacket, mert a Mezzanine-on találhatók például (hivatkozás nélkül) Curevagy Velvet Underground-hangminták is. Mann aligha véletlenül várt hónapokig a perrel (a Mezzanine 1998 februárjában jelent meg, a kártérítési igényt pedig decemberben jelentette be), csak egy sikeres albumot érdemes basztatni. Lehet belehúzni. A hanganyagokat egyébként a szervezők archiválják, visszajuttatni nem áll módjukban. Puff. január ♦ mi február 1^/ Dance & Club magazin No. 35 1999/1 január