Wanted, 1999 (5. évfolyam, 1-12. szám)

1999 / 3. szám

A Massive Attacktől a Scooterig - eelektro-zárlat A tavalyi évet összesítő kérdőívünkre adott válaszokból egyebek mellett kide­rült, hogy a Wanted-olvasók kedvenc tévéműsora az eelektro a Z+-on. Ezen nálunk jobban csak a műsor egykori producere, Sinka Zoltán Gábor lepődött meg, aki úgy gondolta, tartozik a nézőknek azzal, hogy elmondja, mi zajlott az eelektro körül. Anélkül, hogy a „Z+-nak elő kellene kapni a szerződéseket.” Sinka szerint kezdetben maximálisan támogatták a műsort,­­ külső helyszíneken forgathattak, a csatorna állta az összes költséget, sőt klipvásárlásba is fektetett pénzt - ez a hozzáállás azonban a tavaly szeptemberi általános fazonigazítást megelőző idő­ben gyökeresen megváltozott: az eelektro­­szembesítést kapott a főnökségtől", akik az alacsony nézettségi adatokra hivatkozva visszavettek a lendületből. Először az utcáról beszorultak a blueboxba, végül ők szorultak ki az utcára. Sinka meggyőződése, hogy „ami az utolsó időben a képernyőn látszott az, az nem felelt meg a nézők elvárásainak.” Leginkább azt fájlalja, hogy most a Scooter-klipek kikezdik a régi eelektro hitelét A Z+ nevében Málnai B. Levente programigazgató foglalt állást: a tematikus műsorok, szigorúan üzleti döntés következtében nagy időre Csipkerózsika-álomba süllyedtek­, és jelenleg kizárólag videóklipekből állnak. A közvéleménykutatások azt mutatják: a rétegműsorok sikeresebbek let­tek azáltal, hogy nyitottak a „mainstream” ízlés felé. Igaz, ez még változhat, ha egy éven belül olyan mértékben megemelkedik a nézőszám, hogy érdemes lesz a po­tenciális szponzorokat - az eelektro esetében például az energiaital gyártó cégeket - megkeresni, és azok hajlandóak lesznek nagyobb összeggel beszállni, visszaállhat a régi struktúra. Elvégre ez csupán üzlet. Il 4RAY­­ fotó: Lukács Dávid zenei hírek hetente az iNteRNeTTóban http://www.internetto.hu/ 1­ Bus_ Martin Carr dalszerző és Sice énekes nézeteltérései miatt - egy évtizedes fennállás után - feloszlott a liverpooli Boo Radleys együttes (lásd: Wanted 96/12). A kvartett alig néhány hónapja jelentette meg Kingsize című ötödik albumát, melyet az egész rocksajtó szuperlatívuszokban méltatott.­­ Chumbawamba-slágerek_ Több hónapi csúszás után febru­árban végre piacra került a Chumbawamba várva várt besztof­­lemeze, az Uneasy Listening, mely azoknak is nyújt újat, akik már beszerezték a tavaly újra kiadott sorlemezeket. Az albumra került ritkaságok között szerepel négy olyan dal is, amely eddig csak kislemezen és obskúrus válogatásalbumokon volt hozzáfér­hető, továbbá egy vadonatúj felvétel, a We Don't Do To Cool's House Anymore, mely az Alabama 3 nevű londoni county acid house vicczenekar A Don’t Dans 2 Tekno Anymore című dalának antiklerikális átirata (a zenekar a tavalyi Szigeten is előadta), három dal pedig arról a Shhh című 1992-es albumról való, mely jogdíjproblémák miatt nem került be a tavalyi EMI-újrakiadások közé. Az Uneasy Listenig a multiplatina Tubthumper album slá­gereit nem tartalmazza, viszont korlátozott példányszámban megjelent belőle egy olyan verzió is, melyhez második CD gya­nánt hozzácsapták az 1997-es sikerlemezt. H Sabot_ Amennyiben nem láttál még dob-basszusgitár felállású duót, ahol ráadásul a dobos nő, a basszusgitáros férfi - és ez nagy valószínűséggel így van —, akkor a Trottel szervezésében megnéz­heted a Fekete Lyukban. A Sabot régi ismerőse azon nyugdíjas kon­certlátogatóknak — a zenekar kétszer járt Magyarországon a ki­lencvenes évek elején —, akik akkoriban a Tilos az Á nevű műin­tézményt tartották törzshelyüknek. Hillary Binder dobos és Chris Rankin basszusgitáros 1988-ban hozta létre a duót, miután San Franciscóban egy folk-punk trió­ból önállósították magukat. Instrumentális zenéjük ritmikai ka­­valkád volt, jobb híján HD-dzsessznek nevezték, a kilencvenes évek elején ezzel turnéztak a nyugati parton, majd Nyugat- és Kelet-Európában, foglaltházakban, alternatív szórakozóhelyeken léptek fel, sőt egészen Oroszországig elmerészkedtek. Pam Kray című 1992-es lemezük (ezzel a programmal jártak Magyarorszá­gon) ennek a korszaknak a dokumentuma. Mint ahogy rengeteg amerikai, a Sabot zenekar Csehországban telepedett le 1993-ban, és szőtte tovább a terveket, szervezte a több hónapig tartó tur­nékat Franciaországtól Lengyelországig, és jelentette meg az újabb kiadványokat. A Trottellel való közös budapesti fellépésük egy olyan út része, amit nem mindennap tervez zenekar. A Sabot nem ke­vesebbre vállalkozott, mint hogy Csehországból indulva Szlo­vákián, Magyarországon, Románián, Bulgárián, Törökorszá­gon, Iránon, Pakisztánon, Kasmíron keresztül egészen Kínáig eljusson, vagyis a selyemúton turnézzon végig, megáll egy­­egy városban, karavánszerájban, kócerájban, ahol közösen zenél a helyi zenészekkel, zenekarokkal, valamint filmen do­kumentálja a romantikus ötlet valószínűleg kevésbé romanti­kus, de izgalmakban bővelkedő megvalósulását. Sabot info: www.cesta.cz / hírek március

Next