Wanted, 2000 (6. évfolyam, 1-12. szám)

2000 / 12. szám

Elsőként az egykori Channel Surfer gitárosát, (a Grund­­ból és a Fub­ia’s Fallból is ismert) Szöllősi Lajost hívta fel, lenne-e kedve zenekart csinálni, s mikor ő igent mondott, megindult a keresés a többi tag után is. Az egy közös isme­rős révén megismert fiatal sampleresről, Buttinger Gergőről ugyan hamar kiderült, inkább otthon bűvészkedik a gépe­ivel, mintsem rockzenekari tag legyen, de nevét azért Vörösékre hagyta, és szerencsére helyének betöltése sem váratott sokáig magára, a gitárhoz is értő Szentpéteri Zsolt (ex-Southern Special) személyében. Az első felállás­ban még Madácsy Tamás basszusgitározott, és Solymosi Róbert dobolt, de néhány rövid hónap alatt kiderült, a csapat nincs teljesen egy hullámhosszon - sem zenei­leg, sem a kitűzött célokat tekintve. »Itt vagy bevállalja valaki, hogy adott esetben a Blind Myself módjára, bőrönd, kalap, kabát, aztán ülünk vala­hol egy lakásban akár fél évig étlen-szomjan kilencen vagy egy nyugalmasabb zenekart kell választania...« - mondja az énekes, így aztán, mikor február közepén Gábor Béla, a közis­mert Kisbéci, a Sutterek korábbi dobosa kiszállt az Action­­ből, logikus volt a váltás. A basszusgitárosi (és dalcím­­szerkesztői) posztra ugyanekkor került Mahboubi Salim, akit a műfaj iránt érdeklődők korábban a Neurotrend gitá­rosaként ismerhettek meg. Az első közös munka a - Vörös aktív szervezői közreműködése mellett - hamarosan megjelenő 4.5 V című AC/DC tribute-lemezre készített Let There Be Rock volt, aztán a csapat (a korábban készült számokat kidobva) gőzerővel fogott az új dalok írásának. A tavaszi turnén hat saját, a modern rock/metál/HD ele­meit ötvöző (és a vártnál több énekes részt tartalmazó) dal mellett két feldolgozás is szerepelt műsorukon, a nyár vé­ge óta pedig további hat-nyolc új számot készítettek, hogy legyen miből válogatniuk a jövő tavaszra tervezett első Superbutt-albumra. A várhatóan a 1G-nál megjelenő lemez beharangozá­saként a tervek szerint még az idén a képernyőkre kerül a Last Kills című dalhoz forgatott videóklip, s ha valaki további hanganyagra vágyik, az a www.superbutt.net honlapról töltheti le szabadon a zenekar felvételeit. A telhetetleneknek pedig december 8-án, a gödöllői Tra­fóban lesz módjuk ellenőrizni, mit is tanult az elmúlt ti­zenkét hónap alatt Vörös András. »Korábban, ha valakit ki kellett rúgni, félrehúzódtam, hogy majd valaki más megcsinálja, nem az én dolgom, és ugyanígy volt a zenék megírásánál is. Most Úgy látom, a Fresh-nél sem görcsöl senki, sokkal felszaba­dultabban dolgoznak, és én is sokkal nyugodtabban merek mondjuk énekelni, mert ott mindig attól féltem, ha nem sikerül jól, akkor ciki. Itt meg mindenki úgy áll a má­sikhoz, hogy már bizonyítottunk korábban, biztos jó lesz, amit csinálunk. Szerintem ez akár lehet a végszó is...« « z. ‚‹ « GL *•* ö ® p © ~ .. . Punkpszichiáterek •••‡• Pennywise HA NEM AKAROD MEGHALLGATNI IÁIMAT, FORDULJ FÖL. A Bad Religion frontembere méltó követőre akadt a Pennywise énekese, Jim Lindberg szemé­lyében, aki egyrészt zenéjében, másrészt szellemi munkáiban, írásaiban követi a nagytest vérvonalát, legalább olyan erővel fordulva a lelkes tömegekhez, mint maga Graffin mester. Két különböző irányból próbálnak belemarkolni zenei-, és életstílusuk meghatározásába: míg Graffin egy politikusabb, az anarchia létével, intézményével foglalkozó vonalat visz, addig Lindberg inkább a valláskritika és a filozofikus megközelítés híve, az egyéntől indul el, célja egy végső harmónia, a szép új világ megteremtése. .mu**** „Csak az emberek békés egyetértésben megvalósuló globális összefogása tömheti be az éhes szájakat, és indíthatja meg a tömegeket abba az irányba, ahol az Utópiák kezdődnek.” De nézzük csak, honnan is indultak ezek a világjobbítók?! Az egész 1988-ban kezdődött, Hermosa Beach napsütötte strandjának egy árnyékos garázsá­ban, ahol, kipihenve az egész napos szörfözés fáradalmait, zenélésre gyűlt össze egy helyi közép­iskola négy lelkes diákja: JIM LINDBERG (ének), FLETCHER DRIGGE (gitár), BYRON McMICKIN (dob) és JASON THIRSK (basszusgitár). Zenei tapasztalatokért nem kellett giccsesen unalmas sétákat tenni a szomszédos beach kifinomult bárjaiba, hiszen Hermosa Beach-ből indultak olyan, mostanra már legendássá vált hardcore zenekarok, mint a Black Flag, a Descendents vagy a Circle Jerks. Szerencséjükre a ga­rázs hangszigetelése nem volt igazán tökéletes, egy helyi lemeztársaság, a Theologian Records munkatársainak füleit megcsaphatta a zaj, mert 1989-ben kiadták az együttes bemutatkozó, 5 szá­mos kislemezét, Word from the Wise címmel. 1990-ben egy helyi dj kínálgatására Brett Gurewitz is belekóstolt a jóba, szerződés köttetett, a következő lemez már az Epitaph lobogója alatt született. Zenéjükben a keményebb hardcore vonal helyét egyre inkább átvették az éles, rendkívül ritmusos, gyors punk alapok, mindezt személyes, optimista szövegekkel fejelték meg, nem csoda hát, hogy hamarosan a helyi boarderek egyik kedvencévé váltak. Fél évvel a biztató kezdet után Lindberg be­dobta a törölközőt, szerinte hiányzott a lendület, a motiváció a zenekarból, asszonyt kerített magá­nak, csak azért, hogy két év múlva visszaszívhassa az egészet, és visszaköthesse láncait. Talán az ő ötlete volt a 1993-as Unkown Road borítója, rabszolgaként vonuló punkokkal. 1995 nyarán megszületik a Pennywise legslágeresebb albuma, az About Time, olyan számok­kal, mint az egy az egyben hadreligionista Every Single Day és Same Old Story, vagy a nem kevésbé dallamos, metrón headbengelve dudorászható Perfect People, Peaceful Day. Abszolút jégtörés: Pennywise a rádióban, Pennywise a show-műsorokban, Pennywise sikeres koncertek sorozatában. A nagy siker mögött belső probléma: Jason Thirsk elvonókúrák sorozatán vesz részt, sikertelenül. Végül ’96 júliusában az éppen soron következő lerészegedés kábulatában öngyilkosságot követ el. Az együttes megmaradt tagjai bánatukat egy Thirsknek dedikált albumba fojtják, megszületik a Full Circle, a borító egy az egyben adja a zene hangulatát, amely sötét és szomorú, a zenekar vissza­tekint a múltba, keményebb, kevésbé dallamos zenét nyom. Néhány számcím a hangulat érzékel­tetésére: Fight Til You Die, Date With Destiny, Final Day. Újradolgozzák a Bro Hymn című, már az S/T lemezen megjelent számukat. RANDY BRADBURY, aki először 1992-ben, Lindberg elvonulásakor ját­szott a zenekarban, teljes jogú basszusgitárossá avanzsál. Optimista világlátásuk azonban gyorsan kitekeri a Full Circle saját farkába harapó kígyójának testét, most már csak egyenesen előre, a jövőbe néznek, vigyázó szemeiket személyes fájdalmuk­ról inkább a világ, leginkább saját kis hazájuk felé fordítják. 1999-ben jelentetik meg a Straight Ahead albumot. Abszolút naprakészek, az American Dream a médiát állítja pellengérre a Lewins­­ki-üggyel kapcsolatban: „Amikor fontosabbá válik, hogy egy politikus mit csinál az ágyban, mint a szenátusban, akkor számomra véget ér az amerikai álom.” - nyilatkozza Lindberg. És íme, itt is van 2000, legjobb időpont az összegzésre, megjelenik az első koncertalbum a Live @ The Key Club címmel, mely valóban teljes áttekintést nyújt a zenekar eddigi útjáról. És ahogy az öt éves Wanted mondja: Punk’s Not Dead! Gyerünk, gyerekek vállaljuk hát fel a Penny­wise arcunkba vicsorgó optimizmusát! szikla IZD MEG! I PROBUM 1-J DECEMBER:UM2 1r

Next