Wanted, 2000 (6. évfolyam, 1-12. szám)

2000 / 8. szám

Easy srác ••••.• Yonder­boi Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországon először mi írtunk a mernyei csodáról, Yonderboiról (Wanted 00/1-2). Persze sokkal inkább rá vagyunk büszkék, a világraszóló ifjú tehetségre ebben az öröklött ízlésficam bénítot­ta országban. Mióta bemutattuk ő­t az újságban, a német Mole kiadónál megjelent Shallow and Profound című bemutatkozó albuma - amely az év magyar lemeze, nem vitás -, külföldön már egy ideje jól csengő nevét felkapta a (modern zenében totálisan inkompetens) hazai média, és ami a legfontosabb: az első igazi magyarországi megmérettetésén, a június 23-i Nyári Volt Fesztiválon a PeCsában zenéjével a felkészületlen közön­séget is sikerült megnyernie. Egy július eleji vasárnap délutánon a Wanted arra kérte a művelődésszervezést tanuló ifjabbik Fogarasi Lászlót, hogy tekintse át ígéretesen induló karrierjének első lépéseit. Helyszín a Rockert, a nap ezerrel tűz, tunyulna is mindenki, ha nem Beck Midnight Vultures lemeze szólna CD-ről. - Hű, Beck, őt imádom! Tudod, a Mixed Biznessből én is csináltam egy remixet. (Itthonról Marcel, Deutsch Gábor e*.Trevira Modern fejezott még lehetősséget - a szerk.) Óriási megtiszteltetettekt, még akkor is, tái végül meg sem hallgatták, és mondták, hogy nem kell. Megkaptam sávonként a számot, ami már önmagában is hihetetlen elmém volt, mert kiderült, hogy teljesen házi a cucc, a hangminták például elképesztően barbár módon­­­nak vágva. Mégis, amikor minden együtt szól, csak az, hogy mennyire profi. - Ez nyilván egy kivételes alkalom volt, de általában.^^^^^^^^^^^ a remixelés? - Csak akkor, ha a számban fanáziát látok, vagy beugril^^^^^^^^^H még hozzátenni. Olyan számból meg nem is szeretek remixet csinálni, amit imádok. A Beckkel is kicsit az volt a baj, hogy feleslegesnek bolygatni. - Furcsállom, hogy a Kispál remixhez nem hívtak. - Tény, hogy kimaradtam belőle, de ugyanígy például Quimbyék is hívtak.­ Nem mintha fájna... -Kamarás Iván lemezének viszont te lehettél az egyik zen^^^^O Megérte beleugorni? - Véletlenül alakult úgy, hogy én csináltam, eredetileg Shuriken^^^^H más, mint Vályi kolléga - a szerk.) kérték fel, de neki nem volt rá idő^^^^H közben bebizonyosodott, hogy nem tudtam, mit vállalok, sajnos, húzódott a felvétele, a lemezem amiatt csúszott el. Voltak érdeke^^^^, de a harmadánál már nagyon untam, hogy mindenre ráhúztuk a drum’n’bass-sémát, amiben én nem is vagyok annyira otthon. A^^eF szett nagyon, hogy a végső keverést másra bízták, képtelen vagyok elvisel­ni, hogy valaki még továbbgondolja, felhasználja azt, amit csinálok. Végül is azért volt nyeresége, mert sok zenészt ott ismertem meg a lemezemhez, és a stúdiós tapasztalat is jó volt. - Szeretnél stúdióban dolgozni? - Úgy érted, egy egész lemezt stúdióban rögzíteni? Nem, az irritálna, nekem „Szeretek csak­ úgy eltenni. Ücsörögni, olvasni valahol, venni egy lemezt, meginni egy lpvét, aztán hazamenni. Szeretem, amik­k­or csak­ úgy szétesik egy nap." „JVer­em a Pulp, az Air, a Molobp, a Morcheeba a pop, és ha a mi szelvetünk­ is úgy menne, mint az övébe azt nagyon bírnom kell az otthoni közeg. Ha egyszer lehetőségem lesz rá, olyasmire szeretném használni a stúdiót, amit otthon nem tudok megcsinálni, például felvenni egy fú­vós részt vagy az éneket. Nekem mindig is tetszett a barkács hozzáállás, amit Beck, DJ Cam vagy Krush is képvisel. Az ő lemezeikről tudod, hogy buharák, mé­gis nagyon jól szólnak, a hangzásuknak bakelit puhasága van... Valami ilyesmit szeretnék én is. A steril, döngölős stúdióhangzást ki nem állhatom. - Akkor most már áruld el a te barkácstechnikádat. - Elég régóta úgy van, hogy szólnak a lemezek, és közben én meghallok bennük olyan dolgokat, amik magukra a számokra általában nem jellemzőek. Ezeket a^H|HH^^H|Vajuk párosítok dolgokat, kollázsszerűen. Ha szól, én már ráhallok egy ritmust, általában azt hallon^^^^^^^^^^Híg mi alá lehet hiphopritmust tenni. Nem az ala­­pokra^^^^^^^^^^egy számot, mindig csak skiccek vannak, vagy egy aztán újra előszedek, hozzáteszek valamit. A Shal­­and Profotind számainak nagy része a Pink Solidism korabeli kezdemé­­nyekből nőtte fel magát, a Bodysurf pedig még korábbi, amihez végül nem is csak a - A lemezből nem nehéz kihallani a francia, angol és német zenei hatáso­­kat^hangzásáb­an mégis összetéveszthetetlenül magyar. A Chase & Chaser nyolcvanas évek egyik, ma már kult tévésorozata - a szerk.) jL-^Mgöhi'az a szám tényleg a nyolcvanas évek magyar krimijeinek hangula­­t­): agra viesza Ez a magyarosság egyébként ösztönös. De nekem ez a fajta ^^^^wpa tetszik, nem a Sebestyén Márti­s. A francia tánczene sem attól ^^^^Hogy ősi vallon népdalokból csinálnak hiphopokat, ez egy hangulat. ^^^^Hallás, érzelemvilág, nagyon kötődik a filmhez. -Sok szám filmihletésű, igen. A Bodysurf például azután született, hogy ^^^^Hirive című R.E.M.-dal klipjét. A filmhangulat amúgy minden számban hol egy-egy bevilágított jelenettel, hol csak egy helyszínnel, ahol nik 1 T -Elégedett vagy a lemezzel? hibban a pillanatban, amikor leadtam a mastert, elégedett voltam vele. Utólag már nem. Megvan az első lemezes bája, és persze vannak benne gázos dolgok is. Az az érdekes, hogy hiphoplemeznek indult, csak aztán jöttek az élő hangszerek, és addig kevertem a számokat, hogy eltűnt belőlük a bólogatás. De hát az első lemezbe mindent bele akarsz tenni, amit szeretsz, nem? Sokan mondták, hogy erős bemutatkozás, kíváncsian várják, hogy mi jön ezután. - És mi jön ezután? -Most a Trevira Modern a szívem csücske, ami rám és Balázsra épül (Zságer Balázs, a Yonderboi-lemez billentyűse - a szerk.), és a hatvanas-het­venes évek kelet-európai esztrád hangzásvilágát viszi tovább. Még csak 4-5 szám van nagyjából készen, de mindenképpen szeretnénk albumot. Először egyébként úgy nézett ki, hogy rögtön Trevira-lemez lesz, mert az EP-m (Cinna­mon Kisses - a szerk.) után eléggé elkanyarodtam az easys irányba, és azt hit­tem, hogy engem már nem fog érdekelni a downtempo műfaj, de aztán valahogy újra megkapott a dolog, így lett előbb mégis Yonderboi-lemez. folytatás a túloldalon ► 23 YONDERBOI WANTED SZÍNPAD @ 08.07.­­ 23:00 Y­ON­DER­BO­I * UlBRfjTOK UJOOflUglrSETk­S

Next