Wanted, 2001 (7. évfolyam, 1-12. szám)

2001 / 6. szám

^VALAMI MÁS Timo Maas 2001. május 4., Home A ma esti úti cél a Home Ehhez a szóhoz duplán kötődöm: egyrészt hivatalból in­ternetezőként naponta t­öbbtucatszor kattintok rá jóleső érzéssel az azonos nevű gombra a böngészőmön (fzáradjon titok, hogy hová jutok), másrészt ugyanígy hívják London egyik legf­elkapottabb szuperklubját - amit eddig még csak kívülről sikerült felfedeznem, de írni késik, nem múlik. Szóval furcsán borzongató érzés jár át, ahogy belépek Budapest egyik legfelkapottabb szuperklubjába, ahol a legif­jabb klubbergeneráció t­ermészetes közegében látva azonnal enyhe kultúrsokkot kapok, de még fel sem o c­súc­om, a tudatom máris abba a szédült állapotba transz­­portálódik, amit akkor é­rz az ember, ha szívja befelé a táncterem mélyéből jövő basszuspulzálás. Sokadszor dem át ezt, most mégis mintha egy számomra új világ felé tartanék; izgalmamat cs­ak erősíti a Home meleg vörös színben úszó, reptéri fo­lyosót s­rézp enter, a Depeche Mode Dream On-jának Bushwacka remixe húz, k^^^^^^^Evésre. A dj-pultban Chriss az irányító, és olyan prog­­ressive/tech$»^^BBtt^Redukál, hogy még Mr. C (a stílus fő kreátora) is elis­merően én is, miközben az eufória hullámain kisodródom magamból^^^^^^Hiszaránt egy idegesítő gondolat: már Timo Maasnak kel­lene játsz^^^^^^Brorfi születésű Maas tavaly robbant be a köztudatba, holott a néme^^^^^^Atere­c között már veteránnak számít, csak hát a nyers und kő­­([^Bl^^rance a kilencvenes évek második felének ezoterikus eurotrance­­^■roan nem sok létjogosultsággal bírt Németországon kívül. Maas 17 évesen tett Bertétete első lemezjáts­zó p­árjára, első szettjét 1982-ben játszotta. Egy évtizeddel később már a rave szinté­­en hergelte a fritzeket. 1994-ben egy rövid időre összeállt a trance-pápa Cary D-ve­l, aki hozzásegítette a legendás hamburgi klub, a Tunnel rezindensi posztjához, amivel nevet szerez magának hazájában. ’95 óta jelentet meg lemezeket, egyedül vagy másokkal közösen, a sajátján kívül számos fantázia­ név alatt (Airpack, Dako a Harris, Housewarriors, Kinetic A.T.O.M., Klubkraft, Mad Dogs £ Englishman, „0”, Orinoko, Skydivers, Sounds of Life, stb.) 1996-ban került kapcsolatba a bristoli Hope Recordingsszal, ott jelent meg tavaly Music For The Mauses címmel egy dupl­a al­bum saját produkcióiból és remixeiből. Utóbbi fronton ’97 óta jegyzik a nevét, de i­gazán keresetté az Azzido Da Bass Dooms Night-jának '99-es átdolgozása tette esik néhány kuncsaft: BT, Green Velvet, illetve Muse és Placebo - úgy ám! Idén ped­ig már Madonna is megvolt neki (Don' Tell Me): „su­perstar dj, here we go!" 2001 Maas éve (lesz): Connected című új mixlemeze már a boltokban, készül az első önálló albuma, 4.twenty recordings nevű saját kiadója üzembe helyezve, dj-fellépések a világ minden pontján. És ebbe most mi is bele­fértünk, hála a BPM Promotions-nek. A hajnali kettő után a pult mögé álló Maas minden teketória nélkül döngetni kezd, sötét perkusszív trance-ek trappolnak át az agyunkon. Nem, nem vagyunk brutalizálva, nincs military-feeling sem, jólesik a hajtás, pedig pihenőt -- le jeges, elfolyós trance-opuszokat - csak alig engedé­lyez az új germán dj-ister... és itt meg is állnék, mert nem lehetne nem közhelyek­kel leírni azt, amit produkál , és amit a szettje kiváltott a jelenlévőkből. De mégis tartós rezonanciájú katarzis. Soha többé nem megyek drum’n’bass buliba. Mrop WANTED JUNIUS fotó: már andrás

Next