Wanted, 2001 (7. évfolyam, 1-12. szám)
2001 / 6. szám
^VALAMI MÁS Timo Maas 2001. május 4., Home A ma esti úti cél a Home Ehhez a szóhoz duplán kötődöm: egyrészt hivatalból internetezőként naponta többtucatszor kattintok rá jóleső érzéssel az azonos nevű gombra a böngészőmön (fzáradjon titok, hogy hová jutok), másrészt ugyanígy hívják London egyik legfelkapottabb szuperklubját - amit eddig még csak kívülről sikerült felfedeznem, de írni késik, nem múlik. Szóval furcsán borzongató érzés jár át, ahogy belépek Budapest egyik legfelkapottabb szuperklubjába, ahol a legifjabb klubbergeneráció természetes közegében látva azonnal enyhe kultúrsokkot kapok, de még fel sem o csúcom, a tudatom máris abba a szédült állapotba transzportálódik, amit akkor érz az ember, ha szívja befelé a táncterem mélyéből jövő basszuspulzálás. Sokadszor dem át ezt, most mégis mintha egy számomra új világ felé tartanék; izgalmamat csak erősíti a Home meleg vörös színben úszó, reptéri folyosót srézp enter, a Depeche Mode Dream On-jának Bushwacka remixe húz, k^^^^^^^Evésre. A dj-pultban Chriss az irányító, és olyan progressive/tech$»^^BBtt^Redukál, hogy még Mr. C (a stílus fő kreátora) is elismerően én is, miközben az eufória hullámain kisodródom magamból^^^^^^Hiszaránt egy idegesítő gondolat: már Timo Maasnak kellene játsz^^^^^^Brorfi születésű Maas tavaly robbant be a köztudatba, holott a néme^^^^^^Aterec között már veteránnak számít, csak hát a nyers und kő([^Bl^^rance a kilencvenes évek második felének ezoterikus eurotrance^■roan nem sok létjogosultsággal bírt Németországon kívül. Maas 17 évesen tett Bertétete első lemezjátszó párjára, első szettjét 1982-ben játszotta. Egy évtizeddel később már a rave szintéen hergelte a fritzeket. 1994-ben egy rövid időre összeállt a trance-pápa Cary D-vel, aki hozzásegítette a legendás hamburgi klub, a Tunnel rezindensi posztjához, amivel nevet szerez magának hazájában. ’95 óta jelentet meg lemezeket, egyedül vagy másokkal közösen, a sajátján kívül számos fantázia név alatt (Airpack, Dako a Harris, Housewarriors, Kinetic A.T.O.M., Klubkraft, Mad Dogs £ Englishman, „0”, Orinoko, Skydivers, Sounds of Life, stb.) 1996-ban került kapcsolatba a bristoli Hope Recordingsszal, ott jelent meg tavaly Music For The Mauses címmel egy dupla album saját produkcióiból és remixeiből. Utóbbi fronton ’97 óta jegyzik a nevét, de igazán keresetté az Azzido Da Bass Dooms Night-jának '99-es átdolgozása tette esik néhány kuncsaft: BT, Green Velvet, illetve Muse és Placebo - úgy ám! Idén pedig már Madonna is megvolt neki (Don' Tell Me): „superstar dj, here we go!" 2001 Maas éve (lesz): Connected című új mixlemeze már a boltokban, készül az első önálló albuma, 4.twenty recordings nevű saját kiadója üzembe helyezve, dj-fellépések a világ minden pontján. És ebbe most mi is belefértünk, hála a BPM Promotions-nek. A hajnali kettő után a pult mögé álló Maas minden teketória nélkül döngetni kezd, sötét perkusszív trance-ek trappolnak át az agyunkon. Nem, nem vagyunk brutalizálva, nincs military-feeling sem, jólesik a hajtás, pedig pihenőt -- le jeges, elfolyós trance-opuszokat - csak alig engedélyez az új germán dj-ister... és itt meg is állnék, mert nem lehetne nem közhelyekkel leírni azt, amit produkál , és amit a szettje kiváltott a jelenlévőkből. De mégis tartós rezonanciájú katarzis. Soha többé nem megyek drum’n’bass buliba. Mrop WANTED JUNIUS fotó: már andrás