Wanted, 2001 (7. évfolyam, 1-12. szám)
2001 / 3. szám
Funk és hiphop együtt soul RAEL CHRISTIAN |A BRITEK NEMCSAK LELKES FOGYASZTÓI a fekete-amerikai eredetű zenéknek, hanem előszeretettel hozzákl létre ezek saját nemesítésű fajtáit, sőt hibridjeit is. a (manchesteri Grand Central Records egyike azon tér- Imékeny közösségeknek, melyek az amerikai gyökerű,de brit nevelésű funk-soul-hiphop zenei vonalat kul-tativálják. A kiadót — mely a Central Heating válogatój sokkal, Aim, Only Child vagy a Funky Fresh Few be-' imutatkozó albumaival garantáltan eksztatikus bóloga- stásra késztet minden headz zene rajongót — 1995-ben hozta létre Mark Rae, a szemüveges dj, aki hamarosan megtalálta a (pápaszem)párját a stúdióremete Steven Christian személyében. A kettejük vezeték nevével fémjelzett Rae Christian duó kiadott egy zseniális új ritmusközpontú urbánus soullemezt - a hiphop groove-okat, lemezjátszóista trükköket és nagyzenekaris betéteket klasszikus dalformával ötvöző, Jeru The Dalmaját, YZ-t, a Q-Ball G Curt Cazal rapkettőst, a jungles Brotherst, saját felfedezettjüket, a soultorkú Vebát,valamint a Texas frontasszonyát, Sharleen Spiterits (vendégként felvonultató Northern Sulphuric Soult, az (egyik legkiemelkedőbb albumot ’98-ban, és készít 1etett 55 remixet, mire a Wanted utolérte őket, második]albumuk, a február végén megjelenő Sleepwalking] (apropóján. Steve-et az együttesről és a zenéről, Mar-Ilkot a kiadóról kérdeztük. STEVE CHRISTIAN - Hogyan kerültetek össze? -Tulajdonképpen véletlenül. Öt évvel ezelőtt kéjészült egy lemez, aminek az volt a koncepciója, hogy ahelyi dj-k helyi producerekkel dolgozzanak párban,aztán valami csak kisül belőle. Én Markot kaptam, akitegy kész számmal állított be a stúdióba, úgyhogy én is már csak finomítottam rajta itt-ott. A dolog olyan jól működött, hogy a következő héten Mark egy másik ésszámába is besegítettem: First Priority név alatt jelentk meg, mint a Grand Central első kiadványa. Ezzel kezdődött a mi partnerségünk is. - Ebből azt veszem ki, hogy rögtön egymásra is hangolódtatok. Tényleg könnyen dolgoztok együtt? - Igen, bár Mark mostanában mindenkinek azt is meséli, hogy ő két évig semmi mást nem csinált, csak jó cigizett, literszámra itta a kávét és megállás nélkül elhülyéskedett a stúdióban. Ez igaz is, de közben azért is a munkáról sem feledkezett meg. Teljesen őrült, de is nagyszerű vele dolgozni! (Nevet.) - Kinek mi a reszortja a zenekarban? Mark hozza az ötleteket, és te vagy, aki ezekből zenét csinál? -Ez így nincs leosztva, mind a ketten nagyjából| |egyenlő arányban kivesszük a részünket az alkotói folyamatból... azzal a különbséggel, hogy a szövegeket] . "Mark írja, a hangszereken pedig én játszom. De még eztsem teljesen igaz, mert Mark is szokott ütemeket kreálni, sőt számokat összerakni, bár én fejezem be őket, ésa keverést is mindig én végzem. A lényeg, hogy az| [egész nagyon spontán, egyikünknek sincs fix beosztása] (vagy ilyesmi: az új lemezen például az összes hiphopos] |számot én csináltam, pedig Mark a dj.