Wanted, 2001 (7. évfolyam, 1-12. szám)

2001 / 8. szám

Ébresztő! •••* Travis MINEK MAGYARÁZZAM? FRANCIS HEALY MÁR ÉVEKKEL EZELŐTT ELMONDTA, HOGY NEM SZERETIK, HA VALAMI NAGYON KINYIL­VÁNÍTOTT ÉS TUDATOSAN KÉSZÜL - MERT AKKOR UGYE ELVÉSZ A VARÁZSLAT -, SZÓVAL TRAVISÉK MÉG MINDIG TUDAT ALATT LÉTEZNEK, SŐT MOST MÁR LÁTHATATLANOK. EZZEL NÉMILEG ELLENT­MOND, HOGY A LÁTHATATLAN ZENEKAR LÉNYEGÉ­BEN EGY KONCEPCIÓ - IGAZ, MINDEZT A LEMEZ EL­KÉSZÜLTE UTÁN TALÁLTÁK KI ÉS NEM ENNEK MEG­FELELŐEN ÍRÓDTAK A DALOK. HOGY DOUGIE PAYNE BASSZISTA MENNYIRE „VAN TUDATÁBAN” ANNAK, AMIT CSINÁL, AZT VELE KÉSZÜLT INTERJÚNK (ÉRZÉ­SEM SZERINT) CSAK MEGERŐSÍTENI TUDJA, AKIT A TRAVIS ÉPPEN ZAJLÓ AMERIKAI TURNÉJA OKÁN ATLANTÁBAN HÍVTUNK FEL. wanted: Milyen volt ismét Nigel Godrich produ­cerrel együtt dolgozni? DOUGIE Payne: Nagyon jól éreztük magunkat, nekünk ő egy igazi isten. Lenyűgöző producer, hi­hetetlenül tehetséges. wanted: Meghallgatva más munkáit, szerintem nektek áll a legjobban... dp: Tényleg így gondolod? Ez szuper. Egyéb­ként igazad van. Szerintünk is Nigel és a Travis jó keverék együtt. Ez valószínűleg azért van, mert mi alapvetően egy populista folkzenekar vagyunk, megpróbálunk mindenki által hozzáférhető pop­dalokat írni, Nigel viszont nagyon artisztikus és kí­sérletező, és azt hiszem, ez a két dolog nagyon jól működik együtt. Sikerült létrehoznunk valamit, ami sosem volt korábban. wanted: Hogyan került sirály és hullámzúgás a Flowers In The Window című számba? dp: (Nevet) Ez persze Nigel ötlete volt, hozott magával egy rakás kazettát, amelyeken a BBC ter­mészettudományos műsorairól készített felvételek voltak hallhatók. Azt a dalt Franny Mike Hedges fran­ciaországi stúdiójában írta, egy kísértetjárta éjsza­kán, rémálmai voltak. Nem is tudom, a sirályokkal és a hullámokkal valahogy olyan fantasztikusan hang­zott az egész­­ gyönyörű volt, olyan, mint egy léleg­­zetnyi friss levegő, mintha a tengerparton lennél. wanted: És az ébresztőóra hangja az Indefini­tely végén? dp: Az a Humpty Dumpty Love Song miatt van ott. Az a dal a felébredés a lemez végén. Nigel ötle­te volt, hogy akkor miért nem tesszük oda egy igazi ébredés hangjait. Mire Fran azt mondta neki, oké, gyere fel reggel 8-kor a szobámba, meglátjuk, mi lesz. Nigel felment egy mikrofonnal, megpaskolta Fran arcát és rögzítette, ahogy Fran felébred. Szóval ez az egész az, ahogy Franny felébred, ami maga a Humpty Dumpty Love Song. wanted: Hogyan választottátok ki a dalokat az új lemezre? dp: Ez furcsa, tudod, mi olyan zenekar vagyunk, hogy számunkra szinte mindig nyilvánvaló, hogy egy dal jó-e vagy rossz. Amikor Franny a dalokat ír­ja, mindig képes őket irányítani, minden szinten, még akkor is, amikor mi már elkezdjük hozzáado­gatni a magunkét. wanted: Változott-e a dalírás módja az elmúlt két évben? dp: Nem hiszem, hogy tudnánk rajta változtat­ni, mivel ilyesmi nincs is. Az egész dalírás csak tör­ténik valahogy, természetesen, szóval nem tudom hogyan, de egyszer csak ott van egy dal. Olyan az egész, mint valami varázslat. Az egyetlen dolog, ami változott, az, hogy már nem veszünk fel demó­­kat, így amikor bemegyünk a stúdióba, nem érez­zük befolyásolva magunkat a már felvett verzió ál­tal és ettől az egész friss és élő lesz, nem repliká­ink valamit, hanem valami újat hozunk létre. wanted: Mi a te szereped a Travisben azon kí­vül, hogy basszusgitározol? dp: Ezt bonyolult lenne elmagyarázni, ez így nincs előre megtervezve. Mindannyian viszünk vala­mit és nagyon jó munkakapcsolatunk van egymás­sal, és azt hiszem, amit beviszünk, nem is tudom, az kémia, kölcsönhatásba kerülünk egymással, nem tudom, hogyan. Általában ugye Fran írja a dalokat és benne megvan a vágy, hogy irányítsa a dolgokat. u/u/u/.transfom­inv.com |RUG UU:6M |,H,",a

Next