Wanted, 2001 (7. évfolyam, 1-12. szám)

2001 / 12. szám

JAZZ G ASS A OCK PRIGGER ZSOLT [dubcity frnrtikz, rnimr »Évek óta csinálunk dolgokat az Anima mellett és közben, mert annak ellenére, hogy az Anima vállaltan elég sokszínű, elég sok zenei hatásból, meg gondolatból építkezik, egyszerre kísérleti és mégis popos, volt bennünk egy olyan vágy, hogy kezeljük külön azokat az ötleteket, amik nem iga­zán suvaszthatók bele egy bizonyos kontextusba. Amíg az Anima dalokra építkezik, a Dubcity Fana­­tika inkább hangokra és ritmusokra, és ezekből születnek számok, de nem a hagyományos dalfor­ma szerint, inkább kísérletezve, külső emberek be­vonásával. Nagyon fontos szempont, hogy itt együtt lehetett dolgozni mondjuk Grencsó Istvánnal, akit én gimnazista koromban láttam Szombathelyen különböző kísérleti dzsesszformációkban, vagy egy olyan bőgőssel, mint Hárs Viktor. De közreműke- SOUND SYSTEM) soknak próbál megfelelni. Teszek rá, hogy kinek tetszik majd.« wanted: Nem félsz attól, hogy túl nagy lesz az átfedés a két zenekar között? »Nincsen átfedés, hiszen én nem is vagyok lát­ható, az Animánál megszokott módon a keverőnél babrálok az effektekkel, Gergő meg mint dj tesz a színpadon, tehát a hangszeres feladatok mind­egyike másra fog hárulni. Nem egy haknibrigád lesz, amelyik gyorsan el tud menni klubokba ját­szani, nagy koncerteket akarunk csinálni és sok embert akarok a színpadra. Nem megalomániából, de a trombita legyen trombita és ne feltétlenül gé­pekről szólaljon meg, ahol ezt meg lehet oldani. Élőben Grencsó Istvánra mindenképpen számítok, Csák­ Sanyira is. Nem az Anima hátán akar befutni a zenekar, már ha egyáltalán „be akar futni”, hanem a saját erejéből. Tudom, hogy ez közönség­ellenes­nek tűnik, de azt gondolom, így is eljut ahhoz, akit érdekel. Zeneileg egyébként hiphop-orientált lesz, de szubbasszusok is beleférnek a sztoriba, és a szö­veget is úgy próbáltuk használni, hogy ne tehén­­kedjen rá a számokra. Nagyon sok improvizáció volt, és ezeket mi nagyon sok munkával, hosszú hónapokig cizellálva raktuk össze. Igazából ez egy nagyon free, nagyon improvizatív történet, akár az ’50-es, ’60-as évek dzsesszhagyományait folytat­va, ugyanakkor meg egy nagyon átgondolt, mate­­kos dolog, ami remélem, hogy a hallgató számára lazának fog tűnni. Vagy éppen félelmetesnek, mert tele van töprengésre késztető, negatív dolgokkal, úgy vagyunk játékosak, hogy az nem mindig pozi­tív. Nem feltétlenül könnyed, easy listening hiphop­­ról van szó, nem arra figyeltünk, hogy homogén le­gyen. Bejönnek dolgok, kimennek dolgok, beko­pogtat valamelyik zenész, aztán kimegy, szóval nem a lineáris dalszerkezet dominál mindig... Na­gyon más lesz egyébként a dolog, mint amit eddig megszokhattak tőlünk, talán a dubos basszusokat leszámítva, nagyon ambient: kiáltások, gyerekjáté­kok, szubbasszusok, lihegések, trombita, fuvola, improvizációk, ízek és játékok. Meg a szkreccsnek egy teljesen másfajta értelmezése, amiben a szkreccs a főszereplő - tehát mondjuk szöveget mond el, üzenetet visz bele -, és nemcsak sika van. Különben meg persze, egy igazi tánczenei lemez, akár az Anima. Ennyiben hasonlítanak egymáshoz, csak a számokhoz való közelítés más.« PRIGGGR ZSOLTRÓL, RZ RNIMR SOUND SYSTEM „SZELLEMI RTYJRROL RÉGÓTA TUDJUK, HOGY HIPERAKTÍV FIGURA. MOSTANSÁG ÉPPEN EGY '90-eS ÉVEKRŐL SZÓLÓ INTERJÚKÖTETEN DOLGOZIK, JÖVŐ TAVASZRA EGY KULTÚRÁVAL FOGLALKOZÓ PERIODIKÁT TRRVEZ, A MARADÓK IDEJÉT PEDIG A ZENÉRE FORDÍTJA. EZEN BELÜL IS MOST LEGFŐKÉPPEN A NÉMETH GERGŐVEL KÖZÖS PROJEKTJÉRE, A KÜLFÖLDI TERVEKET IS DÉDELGETŐ DUBCITY FANATIKÁRA, AMELYNEK A NAPOKBAN JELENIK MEG ELSŐ ALBUMA, ÉS DECEMBER 29-ÉN ÉLŐBEN IS BEMUTATKOZIK BUDAPESTEN. Jött egy nagyon tehetséges trombitás srác is, Csá­­k­ Sanyi, vagy például Sub Bass Monster, aki nem éppen a kísérleti szcénából érkezett. Ő egy jó ha­ver, az előző albumára csináltunk egy remixet és magától jött a helyzet, hogy legyen egy szám, amelyben magyar duma van, magyar dumát pedig leginkább tőle tudtam ebben a pillanatban elkép­zelni. Vagy itt van MC Phreak is, egy ügyes, hu­­szonegynéhány éves szombathelyi MC, aki angolul nyomja és úgy közép-európai, hogy közben nem magyarkodós - a lényeg, hogy egy elég őrült dolog születik az egészből, ami vállaltan nem egy szinbi­­sznobi produkció, és ezért tök mindegy, hogy ki honnan jött a szereplők közül. Már majdnem ké­szen vannak a számok, de éppen tegnap is vettünk fel új gitárrészeket és vokóder-poénokat Csigó To­mival, aki szintén az élő produkció részese, különö­­­ben meg az Anima egyik technikusa. Rettenetesen jó hangulatú volt ez a pár hónap, sőt, ha belegon­dolok, már egy éve készül az anyag, de Gergővel nagyszerű volt dolgozni...« wanted : Azt mondod, ez a történet egy több éve dédelgetett terv. Miért csak most realizálódik? »Egyrészt az Animával rengeteg munka van, ami azért jobbára Szabolcs öcsémre, Gergőre, meg rám hárul, meg úgy érzem, most jött el ennek az ideje. Ez kettőnk zenekara, ami élőben valódi csa­pattá válik, szóval nem virtuális együttes lesz, ha­nem valódi, dzsesszzenészekkel, vokalista lányok­kal, bőgőssel, dobossal. A Dubcity Fanatikz úgy jött létre, hogy egyszerűen szeretjük, amit csinál­unk, és azért készül ilyen lassan, mert nem elváró- VIBRÁTORJUHTIRJU 001:11/681 23

Next