Wanted - Wan2, 2002 (8. évfolyam, 1-5. - 1-7. szám)

2002-04-01 / 4. szám

Malcolm Garrett nem csak a grafikusok körében élő legenda. Hála a punkzene iránti mérhetetlen ra­jongásának, művészi ambícióit a zeneiparban bon­takoztatta ki, és szóval, állítólag volt néhány jó ötle­te. A hetvenes években a Buzzcocks zenekar borító­ival és plakátterveivel indult, a nyolcvanas években Peter Gabriel, Boy George, a Simple Minds és a Du­ ran Duran teljes vizuális megjelenéséért vált felelős­sé, a kilencvenes években pedig többek között az Oasis és az Orbital honlapjain dolgozott. Manapság mondhatni „nyugdíjas” éveit éli, régi álmokat valósít meg, tanít, utazgat és előadásokat tart, Budapesten például Éljen a tévé! címmel. Interjúalanynak sem utolsó, egész idő alatt szinte kipirul lelkesedésében, miközben képtelenség közbeszólni­­ jó, és még egy fontos részlet: tetőtől talpig feketébe van öltözve. wanted: Miért gondolod, hogy a televízió al­kalmasabb információátvivő, mint a számítógépek? malcolm garrett: Ez az elterjedtség, a meg­bízhatóság és a funkcionalitás kérdése. Sokkal több tévé van használatban, mindenkinek van té­véje, és jelenleg ez a magas színvonalú vizuális in­formáció hordozója. A számítógépek egyre inkább távolodnak egymástól, olyan sokféle típusú hard­ver létezik. Ezzel párhuzamosan a tévékészülékek egyre okosabbak lesznek. Én úgy gondolom, hogy az „okos televízió” fogalma egyre inkább elfoglal­ja helyét a mindennapi szóhasználatban, sokkal általánosabban, mint a számítógép. Szerintem a két dolog nem is annyira különbözik egymástól, például abban az értelemben, ahogy a számítógé­pet látjuk - monitor, billentyűzet - formai szem­pontból a televízió is efelé közelít. És biztos va­gyok abban, hogy az édesanyám sohasem gondol­na arra, hogy számítógépet vegyen, de egy „okos televízió” biztosan fellelkesítené. Mint grafikus­nak, az én feladatom az, hogy kommunikáljak és eljuttassam az információt azoknak, akiknek szól. Mostanában jobban érdekel, hogy hogyan jut el az információ. w: Az „okos televíziózás” hogyan fog kihatni a zeneiparra? m: Legalább annyira, mint húsz évvel ezelőtt a videó. Az „okos televízió” és az interaktív televízió­zás új lehetőségeket nyújt. Nem lesz különbség aközött, hogy bekapcsolod a tévét vagy a CD-leját­­szót és kiválasztod azt a számot, amelyet akarod. Ugyanaz lesz a tévében: kiválasztod azt a klipet, amelyiket nézni szeretnéd. Szerintem ez teljesen át fogja formálni a zeneipart - sokkal inkább vizuáli­san orientált lesz, mint eddig. Értem ez alatt, ami mostanában zajlik az Egyesült Királyságban: Pop Idols, Popstars, az egész Hearsay dolog. Ők a zené­szek egy új generációja, akik sokkal inkább a meg­jelenésükkel, fellépésükkel és a szórakoztatással törődnek. Nekik már teljesen természetes, hogy fo­lyamatosan a figyelő szemek közt mozognak. A té­vé eddig is nagyon nagy hatással volt a zeneiparra, például azzal, hogy a közönséget visszajelzésre próbálják rávenni. Az interaktív televíziózás ert tol­ Éljen a tévé!_ Malcolm Garrett

Next