Wanted - Wan2, 2002 (8. évfolyam, 1-5. - 1-7. szám)
2002-04-01 / 4. szám
Malcolm Garrett nem csak a grafikusok körében élő legenda. Hála a punkzene iránti mérhetetlen rajongásának, művészi ambícióit a zeneiparban bontakoztatta ki, és szóval, állítólag volt néhány jó ötlete. A hetvenes években a Buzzcocks zenekar borítóival és plakátterveivel indult, a nyolcvanas években Peter Gabriel, Boy George, a Simple Minds és a Du ran Duran teljes vizuális megjelenéséért vált felelőssé, a kilencvenes években pedig többek között az Oasis és az Orbital honlapjain dolgozott. Manapság mondhatni „nyugdíjas” éveit éli, régi álmokat valósít meg, tanít, utazgat és előadásokat tart, Budapesten például Éljen a tévé! címmel. Interjúalanynak sem utolsó, egész idő alatt szinte kipirul lelkesedésében, miközben képtelenség közbeszólni jó, és még egy fontos részlet: tetőtől talpig feketébe van öltözve. wanted: Miért gondolod, hogy a televízió alkalmasabb információátvivő, mint a számítógépek? malcolm garrett: Ez az elterjedtség, a megbízhatóság és a funkcionalitás kérdése. Sokkal több tévé van használatban, mindenkinek van tévéje, és jelenleg ez a magas színvonalú vizuális információ hordozója. A számítógépek egyre inkább távolodnak egymástól, olyan sokféle típusú hardver létezik. Ezzel párhuzamosan a tévékészülékek egyre okosabbak lesznek. Én úgy gondolom, hogy az „okos televízió” fogalma egyre inkább elfoglalja helyét a mindennapi szóhasználatban, sokkal általánosabban, mint a számítógép. Szerintem a két dolog nem is annyira különbözik egymástól, például abban az értelemben, ahogy a számítógépet látjuk - monitor, billentyűzet - formai szempontból a televízió is efelé közelít. És biztos vagyok abban, hogy az édesanyám sohasem gondolna arra, hogy számítógépet vegyen, de egy „okos televízió” biztosan fellelkesítené. Mint grafikusnak, az én feladatom az, hogy kommunikáljak és eljuttassam az információt azoknak, akiknek szól. Mostanában jobban érdekel, hogy hogyan jut el az információ. w: Az „okos televíziózás” hogyan fog kihatni a zeneiparra? m: Legalább annyira, mint húsz évvel ezelőtt a videó. Az „okos televízió” és az interaktív televíziózás új lehetőségeket nyújt. Nem lesz különbség aközött, hogy bekapcsolod a tévét vagy a CD-lejátszót és kiválasztod azt a számot, amelyet akarod. Ugyanaz lesz a tévében: kiválasztod azt a klipet, amelyiket nézni szeretnéd. Szerintem ez teljesen át fogja formálni a zeneipart - sokkal inkább vizuálisan orientált lesz, mint eddig. Értem ez alatt, ami mostanában zajlik az Egyesült Királyságban: Pop Idols, Popstars, az egész Hearsay dolog. Ők a zenészek egy új generációja, akik sokkal inkább a megjelenésükkel, fellépésükkel és a szórakoztatással törődnek. Nekik már teljesen természetes, hogy folyamatosan a figyelő szemek közt mozognak. A tévé eddig is nagyon nagy hatással volt a zeneiparra, például azzal, hogy a közönséget visszajelzésre próbálják rávenni. Az interaktív televíziózás ert tol Éljen a tévé!_ Malcolm Garrett