Wanted - Wan2, 2002 (8. évfolyam, 1-5. - 1-7. szám)
2002-05-01 / 5. szám
dent együtt fejlesztettünk, együtt dolgoztunk ki. Sokat számított, hogy az alapokat már korábban felvettük, és szépen, finoman hónapokig dolgozgattuk ki, kicsit kivettünk, kicsit hozzátettünk, még a keverés előtti utolsó napon is változtattunk. wanted: Emlékszem Tamás, hogy a Fluidnál kerested a szereped, helyed a hangszereddel. Mára ez mennyire finomodott, jobban érzed, hogy hova, milyen tempóban kell rakni a magasabb vagy mélyebb hangokat? Rupaszov: Figyelj! Az biztos, hogy tudatosabban alkalmazkodom. Mindig változunk, de most nem annyira, mert ugyanazokat a hangszereket használjuk, mint az előző lemezen, mínusz egy csomó gitár. A hangzás karaktere nem igazán változott, de a zenéé igen. Mi is változtunk, az ember egy idő után egyre jobban belecsiszolódik. Ha végignézzük az utóbbi évek lemezeit, biztos, hogy most nem változtunk annyit hangzásban, mint az előző 4-5 lemezen át. Kaktusz: Sőt, sokkal jobban ügyeltünk a gépek és a rendes szintetizátor élőzene egyensúlyára. wanted: Hogy koncerten is előadható legyen? Kaktusz: Ez természetes. Ahogy a Fluidban is megvolt a harmónia a gépes meg a nem gépes számok között, ezen a lemezen ugyanolyan a harmónia. Nem érzem különbnek egyébként az új anyagot a Fluidnál, annak egy határozottabb, letisztultabb változata. wanted: Ezzel az új felállással egyébként már turnéztatok? Rupaszov: Tavaly június óta egyfolytában turnézunk mindenfelé. Todd: Ez nem olyan zenekar, hogy belépsz, és aztán minden nap gyakorlás... Nem, hanem két héten belül tudni kell mindent, mert utazunk valahova. Ez a tempó nekem elég nehezen ment, mert eddig nagyon lassan csináltam ilyesmit. De működik a zenekar, s nem úgy, hogy havonta egyszer van koncert. Ez egy jól mozgó zenekar, kell ez a ritmus. Rupaszov: Halálos groove-ja van a zenekarnak, van, aki bírja, van, aki nem... Todd: Azóta hogy zenélek, mindig is utazni, turnézni akartam és most összejött. Jó érzés beülni a kocsiba, elindulni valahova, és nem Miskolcra, hanem Párizsba, Skóciába, Londonba, ilyen helyekre, jó ez így. A legutóbbi turnén tizenvalahány helyen játszottunk, nagyon bejött a közönségnek, visszakiabáltak minket. El tudom képzelni, hogy ez a zene nagyon jól menne Kaliforniában, meg Amerika többi helyein is ismerem az ottani helyzetet. De Németországban meg Franciaországban is, mert mindenki tapsol, táncol, jó nekik. Ez már Magyarországon is elkezdődött. Ismerem a környezetet, hogy erre a műfajra nehezen mozdulnak be az emberek, de ez az új lemez, ez a zene ezt tudja. Rupaszov: Elviekben szó volt arról, hogy november-decemberben New Yorkba és a környékére megyünk, de ez még kezdeti stádiumban van. Vártuk, hogy kész legyen a friss lemezünk, hogy elkezdhessük a promócióját, mert a Hard már másfél éves. De novemberre közben lekötöttük Olaszországot, úgyhogy nem tudom, mikor megyünk Amerikába, hogy így besűrűsödtek a dolgok. wanted: Mi a tapasztalatod, hogy egy jó lemez kedvező fogadtatása több lehetőséget is jelent a zenekarnak? Rupaszov: Az kevés, ha egy jó lemezt csinál az ember. Mert a nem mainstream zenekarok fő népszerűsítő ereje a koncert. Mi tehát megyünk, játszunk eleget, és azt veszem észre, hogy a több koncert még több lehetőséget szül. Hogy aztán a stílus ezt mennyire befolyásolja, az más kérdés... nagyon ízekre tagolódott a zenei szféra mindenhol, nemcsak itthon. De nem jelöltük ki, hogy most ilyen szférában kell mozogni, és ennek csinálunk lemezt, vagy annak. Mindegyik lemezünkkel interferálódtunk más közegbe. Amikor kísérletezőbb zenét játszottunk, akkor is koncerteztünk olyan helyen, amelyiknek nemcsak az volt a profilja. A 10 évvel ezelőtti zenénk idejében is így volt. Mivel állandóan egy kotyvalékot játszunk, éppen ezért mozgunk a különböző zenei színterek között. Nyugat- és Kelet-Európa is - Magyarországot kivéve - zeneileg meglehetősen nyitott. Koszits Attila fotó: Glódi Balázs | 2001.fflÁJUS |INTERJÚ I U/AHTCD ITMAGAZIN ?2 I X. BUDAPEST HIGH END 2002 SHOW, »november 8-10 ifcflrt'otel Audio Tunifoj-H^nofljj Auditorium Dunaudio \___ HIFI Audio-5tudiotechniktf HiFi Barlang L'auditeur Merlin Audio Sound Arts Taylor Acoustic Visaton www.highendshow.hu Pf W■