Wanted - Wan2, 2002 (8. évfolyam, 1-5. - 1-7. szám)

2002-05-01 / 5. szám

WUNDERGROUND t­o Matt Black (Coldcut), Roma­n Bones, Lee Coombs 2002. március 23., MÁV Nosztalgia Vasúti Park Örömmel jelenthetem, hogy megvan Budapest új különleges party-helyszíne (ún.): hiszitek, nem hi­szitek, a MÁV Nosztalgia Vasúti Park az. Nem tudom, milyen képesség kell ahhoz, hogy va­laki szokatlan, mégis telitalálat környezetet találjon a partyzáshoz, de Laki kétségtelenül rendelkezik vele. A nemzetközileg is legendás, és talán a vízből kilábaló Cinetrip „atyja" valószínűleg nem gondolt bele abba, hogy a március 23-án „sínre tett” partyval milyen fura helyzetet idézett elő: egy olyan helyen, ahol minden a mozgásról szól, mégis minden mozdulatlan, több szá­zan mozognak egy ritmusra (itt az jutott eszembe, hogy a „vonatozás” a tánctéren elmaradt, a hely szel­leme pedig megkívánta volna...), de mindenki a saját „vonalán” és úti célja felé... mindenesetre nekem ez villant át egyből az agyamon, ahogy beléptem az em­lékpark mélyén lévő csarnokba, és ott elhaladtam egy kiállított, gyönyörűen fényezett áramvonalas villany­mozdony előtt. Közhelyes hasonlat, de ott tényleg azt éreztem, hogy ez nem mindennapi utazás lesz - már fizikailag a kijutás is külön trip volt, rövid nosztalgia­­vasutazás vidám éjjeli deportálás-sílinggel súlyosbítva —, aztán reggel hatkor, amikor kiléptem a reggeli fény­re és mozdulatlan régi lokomotívok, sínautók és egyéb hajtányok között botorkáltam a kijárat felé, miközben a fülemben zakatolt a basszus, már tudtam, hogy szür­­reál-közeli élményben volt részem. Mi történt a köz­ben? (A magyar fellépőkről - Palotai-Mango-Berci projekt, Laki — lemaradtam, sajna.) A Ninja Tune kiadót alapító Coldcut multimédia-terrorista és hangminta­ fegyveres brigád (na jó, duó) egyik tagja, az agy, Matt Black és Juxta nevű videózsokéja bemutatták, mire ké­pes a saját fejlesztésű Vjamm audiovizuális­­ egyidejű hang és mozgókép egyidejű­­ mixelésre alkalmas szoft­ver, például arra, hogy Borisz Jelcin súlyos breakbeatre kalapáljon a kezével, mint egy idióta. A zeneileg telje­sen kiszámíthatatlan és eklektikus XXI. századi videó­­diszkó-performansz után — amit mi, jelenlévők legin­kább földbegyökerezett lábbal, a kivetítőre meredve próbáltunk befogadni, és csak a laza roots reggae­­blokk (!) után kezdünk feloldódni — in school breaks világrangadó következett a műfaj titánjaival, a Roma­n Bones trióval és a Magyarországra másodszor látogató, The Future Sound of Retro című albumával a breaks-ze­­ ne tökéletes esszenciáját nyújtó Lee Coombsszal. Meg­lepve tapasztaltam, hogy az a zene, ami „normál” kö­rülmények között hazazavart volna, jelen körülmények között — a hely, Matt Blackék produkciója és az egész él- 1 2007.mÁJUS 1 ÚTON I WANTED STIBGE21N ?2

Next