Wanted - Wan2, 2002 (8. évfolyam, 1-5. - 1-7. szám)

2002-05-01 / 5. szám

10­1 aoo2.majus 1 INTERJÚ 1 UJANTID mAGALIN ?2 A halálos groove Trottel Stereodream Experience Másfél évvel a Trottel Monodream Fluid című lemeze után itt az új anyag, most már Stereodream Experience néven, melyet a Ez a kilencedik lemeze a Trottelnek, s aki figye­lemmel követte működésüket, folytonos változást észlelhetett, hogy mivé is fejlődött az egykori nyers gitárokra épülő, poliritmizálással, tördelésekkel, re­­petíciókkal előadott hardcore (anarcho) jazz-punk­­juk. A gitárt ma már sokszor pihentető Kaktusz elekt­ronikus kísérletei pszichedelikus, modern hangzást teremtettek, a Szabados Györgyi helyére lépett Todd Williams (ének, hegedű) stílusa is erős nyomokat hagyott új zenéjükön. No meg belépett az Exotic, Kashmir, Kárpát Mőbiusz stb. zenekarokból ismert Csík István ütős is. Todd Williams: Teljesen véletlenül jöttem ide 10 éve Spanyolországból, és itt ragadtam, tetszett a hely. Volt egy zenekarom, a Sandwich és a Trottel Records adta ki a lemezünket (American Positivism - ’99), így elég jól összeismerkedtem a Tamással. Mondtam egyszer neki, hogy hegedülök, s ő egyből kérdezte, hogy nem játszanék velük. Azt hittem, hogy csak viccel, de komolyan kérdezte. Miután szétment a zenekarom, újra rákérdezett. 15 éve nem játszottam hegedűn, de megpróbáltam, s itt vagyok. wanted: Tulajdonképpen honnan is származol? Todd: A kaliforniai Sacramentóból, anyukám portugál, a Zöldfoki-szigetekről származik, a nagy­apám odavalósi. Apám ősei pedig afro-amerikai rab­szolgák voltak. Mint a félvéreknél, anyám fehérebb nálam, apám pedig olyan, mint a Morgan Freeman. Ha az engem ért hatásokat vesszük, 10-11 évesen kezdtem énekelni egy gospel kórusban. Aztán a latin zenei világ is érdekelt, Kaliforniában spanyolul is be­széltem. Az egyetemen meg afrikai zenével, kultúrá­val is foglalkoztam. S mindezt próbálom most a Trot­­telbe belevinni. wanted: Számomra ismeretlen nyelven adod elő a számokat. Todd: A nigériai hausza nyelven. Nigériában két nagy törzs él, az egyik a hausza, jelenleg övék a hatalom, a másik az ibu. Hallgattam odavalósia­­kat, s kérdezgettem is, hogyan kell mondani egy­két dolgot. A pénz jobb a zsebedben, mint az utcán - ilyesmiket. A másik csoport pedig a hangutánzó szavak, mint pl. a héj-héj-héj-héj - a telkemből jön­nek ezek az indián dolgok. Apám szerint mi chero­­kee indiánok vagyunk: a feketék bementek az indi­án törzsbe, valami ilyesmi történt... Egyikükből törzsfőnök is lett. Kaktusz: Őszintén mondd el a sztorit! Mege­rőszakolták az őseidet a rabszolgatartók, s emiatt a családod elmenekült és egy indián faluban kötött ki. És hogy a skalpolást megússzák, inkább odanő­sültek... így aztán megszületett a dédnagypapád... Todd: Hát, nem is tudom... Rupaszov Tamás: Én másként tudom: Todd fe­kete ősapukája elrabolt egy cherokee indián lányt és a rabszolgájává tette... (nevet) Todd: Nem, de a dédapám felesége tényleg iga­­ zi cherokee volt, ennyi! wanted: Továbblépést érzek a Fluidhoz képest. Sokszínűbb, kiérleltebb az elektronika használata. Kaktusz: Ez a normális, ha hozzákerül az em­ber ilyen gépekhez, akkor először csak próbálgatja, ez történt a Fluidnál. A mostani lemez még nagyobb próbálkozás, életünk végéig próbálkozni fogunk, és remélhetőleg egyre jobb, egyre érzékenyebb lesz, hisz apai-anyai bele lett adva. Todd belépése előtt már voltak számok, amiket még a Györgyivel hoz­tunk össze. Ezeket csak finomítani kellett Todd hangjához. Előfordult olyan is, hogy Toddnak kellett hozzánk idomulni, meg jöttek az egy személyben hozzáadott energiák és hangok, de nagyon sok min- Ik­i

Next