România Liberă, noiembrie 1953 (Anul 11, nr. 2827-2850)

1953-11-01 / nr. 2827

Proletari din toate ţările, uniţi-vă ORGANUL SFATURILOR POPULARE DIN REPUBLICA POPULARĂ ROMÂNĂ Să ridicăm nivelul activităţii sfaturilor populare In întreaga ţară, masele largi de oameni ai muncii desfăşoară intense pregătiri în vederea importantului eveniment politic pe care îl reprezintă alegerile de deputaţi în sfaturile populare, care vor avea loc la 20 decembrie 1953. Expresie vie a alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare, sfaturile populare, alături de celelalte organizaţii de masă — sub conducerea partidului — sunt chemate să mobilizeze masele largi populare la înfăptuirea măreţelor sarcini ale construcţiei socialiste. Constituind baza politică a Republicii Populare Române, sfaturile populare au un ■rol de seamă în viaţa ţării noastre. In dubla lor calitate de organe locale ale statului democrat-popular şi de cea mai largă organizaţie de masă a oamenilor muncii din ţara noastră, sfaturile populare reunesc pe toţi oamenii muncii, sunt organe aie frăţiei poporului român cu minorităţile naţionale, sunt cele mai democratice organe aie puterii de stat cunoscute in istoria ţării noastre. Sfaturile populare reprezintă un puternic instrument prin care poporul îşi exercită puterea, prin intermediul cărora masele largi populare participă în mod nemijlocit la conducerea statului. Sfaturile populare constitue astfel o şcoală de promovare a oamenilor din popor la conducerea treburilor obşteşti şi de stat, o puternică pârghie de mobilizare a maselor la înfăptuirea politicii partidului. Iată de ce sfaturile populare nu pot acţiona decât în strânsă legătură cu masele, de această legătură depinzând întreaga lor activitate, viaţa lor. Tocmai de aceea sfaturile populare trebue să se preocupe de realizarea unei cât mai strânse legături cu masele, de întărirea necontenită a acestei legături. In scopul atragerii unor mase cât mai largi de oameni ai muncii la o participare activă la viaţa obştească, este necesar ca sfaturile populare şi comitetele lor executive să acorde o deosebită atenţie muncii cu comisiunile permanente şi activele lor de cetăţeni. Acestea vor trebui să primească spre studiu cele mai importante probleme, să fie atrase în munca de control a realizării sarcinilor, să fie făcute părtaşe directe la înfăptuirea planurilor de muncă ale fiecărui comitet executiv. Comitetele executive vor trebui să se preocupe îndeaproape de munca cu deputaţii, să-i ajute să organizeze consfătuiri cu alegătorii, să le creeze toate condiţiile necesare pentru a participa in mod regulat şi activ la sesiuni, să asculte cu atenţie propunerile şi sugestiile pe care aceştia le aduc din mase, să lupte hotărit pentru aplicarea în viaţă a celor socotite juste. De un nepreţuit ajutor în activitatea sfaturilor populare este şi uriaşa forţă pe care o reprezintă femeile, forţă care nu este pretutindeni suficient folosită şi care a dovedit cu prisosinţă că atunci când este atrasă în activitatea obştească aduce un aport de mare valoare. Deosebit de important pentru ridicarea activităţii sfaturilor populare la un nivel superior este şi exercitarea unui control de masă asupra executării sarcinilor, îmbinarea controlului de sus cu controlul de jos, din mase, ca şi folosirea pe scară larga a iniţiativei maselor este o chezăşie sigură a succesului în muncă, in această direcţie vor trebui să-şi îndrepte eforturile sfaturile populare, supunând întreaga lor activitate criticii maselor, încurajând şi stimulând necontenit,critica de jos. In etapa actuală când poporul muncitor se află în plină campanie electorală, sfaturile populare, comitetele lor executive, trebue să-şi îmbunătăţească necontenit munca. Sarcini mari şi de răspundere stau în această perioadă în faţa întregului popor muncitor Hotărîrile plenarei lărgite a C.C. al PM.R din 19—20 august ac. pun în faţa sfaturilor populare un vast program de acţiune pentru îmbunătăţirea nivelului de trai material şi cultural al celor ce muncesc. Pe această linie, comitetele executive ale sfaturilor populare vor trebui să desfăşoare o intensă activitate politico-organizatorică mobilizând masele largi populare la lupta pentru descoperirea şi punerea în valoare a tuturor resurselor şi posibilităţilor locale, pentru a trece neîntârziat la desvoltarea pe scară locală a producţiei bunurilor de larg consum atât în industria locală, cât şi în cooperaţia meşteşugărească; la realizarea planului de colectări, achiziţii şi contractări ; la terminarea cu succes a muncilor agricole de toamnă ; la înfăptuirea a cât mai multe realizări pe plan gospodăresc, edilitar, etc. Acordând o deosebită atenţie desvoltării industriei locale, comitetul executiv regional Stalin şi-a luat in cinstea alegerilor de la 20 decembrie o serie de angajamente, a căror îndeplinire va duce la noi succese în producerea bunurilor de larg consum. Urmând iniţiativa comitetului executiv regional Stalin, numeroase comitete executive şi-au luat şi ele angajamente însemnate. Tot în cinstea alegerilor de deputaţi în sfaturile populare, numeroase comitete executive ale sfaturilor populare din regiunile Craiova, Timişoara, Ploeşti şi altele s’au angajat să termine un mare număr de lucrări de interes social-cultural, ce se ridică prin autoimpunere, să îmbunătăţească munca în domeniul gospodăresc - edilitar, etc. In acelaş timp, sfaturile populare au datoria să impulsioneze prin toate mijloacele munca în campania agricolă de toamnă — chezăşia unei recolte bogate în anul viitor. Ele vor trebui să desfăşoare o acţiune susţinută de popularizare a măsurilor de stimulare a producţiei agricole adoptate de partid şi guvern, să impulsioneze munca de achiziţii şi colectare pentru a asigura astfel aprovizionarea oamenilor muncii cu cele necesare, aprovizionarea pentru iarnă constituind una din principalele sarcini imediate ale sfaturilor populare. Sfaturile populare vor putea să îndeplinească cu succes sarcinile ce le revin, să ridice necontenit nivelul activităţii lor, dacă vor şti să-şi orienteze activitatea spre îndeplinirea sarcinilor cele mai importante şi urgente în fiecare moment. In scopul îmbunătăţirii continue a muncii, este necesar ca fiecare sfat popular, fiecare comitet executiv, să se îngrijească îndeaproape ca sarcinile să fie cunoscute temeinic până la ultimul activist. Studiind cu grijă Hotărîrile partidului şi guvernului nostru, activiştii sfaturilor populare vor şti să-şi orienteze just activitatea lor, vor avea posibilitatea să lupte cu mai mult succes pentru realizarea sarcinilor. Deasemeni, o atenţie deosebită trebue să acorde comitetele executive alcătuirii planurilor de muncă pe obiective concrete şi cu răspunderi precise, axând întreaga activitate pe obiectivele cele mai principale în perioada actuală. Sfaturile populare şi comitetele lor executive vor trebui să ducă o susţinută luptă ca fiecare activist care munceşte în organele locale ale puterii de stat să-şi ridice necontenit nivelul cunoştinţelor politico-economice. Sprijinindu-se pe cunoştinţe cât mai temeinice — fiecare având datoria de a se specializa în problemele sectorului în care lucrează — activiştii sfaturilor populare vor putea munci mai bine, mai cu spor. Este nevoie în acelaş timp să fie întărită munca de îndrumare şi control, să fie ridicată această muncă la un nivel superior. Trebue spus că în această privinţă sfaturile populare mai au încă serioase lipsuri. Se mai practică şi acum metode birocratice de îndrumare, iar controlul se efectuează de multe ori sistem fulger prin regiuni şi raioane, aşa cum se întâmplă în regiunile Suceava, Iaşi şi altele. A întări munca de îndrumare şi control înseamnă a merge pe teren, a sprijini efectiv organele subordonate, a epura acolo cele mai potrivite metode de muncă, a verifica temeinic felul în care acestea îşi îndeplinesc sarcinile. Acest lucru nu se poate îndeplini însă fără o luptă perseverentă împotriva birocratismului şi formalismului în muncă. Despre varietatea metodelor prin care sfaturile populare din ţara noastră îşi pot îmbunătăţi activitatea, ne vorbeşte glorioasa experienţă a sovietelor din U.R.S.S. Studierea experienţei sovietice este şi în acest domeniu un izvor nesecat de învăţăminte, tezaur asupra căruia activiştii din sfaturile populare vor trebui să se aplece cu mai multă grijă, să-l folosească cu pricepere. Comitetele excutive ale sfaturilor populare nu trebue să precupeţească nici un efort pentru a da un nou avânt muncii lor, întărind necontenit legăturile cu masele, dezvăluind cu ajutorul acestora lipsurile ce mai există în muncă şi luând măsuri pentru lichidarea lor, întărind mun£a de îndrumare şi control, sfaturile populare şi comitetele lor executive vor reuşi să ridice întreaga lor activitate la un nivel superior, corespunzător cu măreţele sarcini pe care etapa actuală a construirii socialismului le pune în faţa organelor locale ale puterii de stat, în faţa întregului popor muncitor. Victoria brigăzii stahanovistului Iuliu Haidu PETROŞANI (de la trimisul nostru) — Eri la ora 11 dimineaţa brigada de mineri de sub conducerea cunoscutului stahanovist Iuliu Haidu care lucrează la lucrările de înaintare din mina Petrila şi-a îndeplinit sarcinile ce-i reveneau din planul cincinal Un ajutor preţios la obţinerea acestei victorii a brigăzi, stahanovistului Iuliu Haidu l-a constituit desfăşurarea largă a întrecerii socialiste cât şi însuşirea, şi aplicarea creatoare a metodelor sovietice: graficul ciclic, Antonina Jandarova Voronin şi Cotlear. La ieşirea din mină, un mare număr de mineri, soţii şi copii de mineri, au salutat în cadrul unui meeting noua realizare a brigăzii stahanovistului Iuliu Haidu. In cuvântul său stahanovistul luliu Haidu a mulţumit pentru primirea făcută arătănd că victoria brigăzii sale se datoreşte însuşirii şi aplicării melevie-or stahanoviştilor sovietici Cu această ocazie el s'a angajat ca în cinstea zilei de 20 decembrie, ziua alegerilor de deputat în sfaturile populare, să realizeze împreună cu brigada sa câte două norme zilnic. El a arătat că înţelege să întâmpine ziua alegerilor de deputaţi în sfaturile populare cu noi victorii în muncă pentru a se dovedi demn de încrederea ce i-a fost acordată de cetăţenii circumscripţiei electorale raionale nr. 32, care l-au propus candidatul lor în alegerile pentru sfatul popular al raionului Petroșani. Şi-au îndeplinit planul anual ORAŞUL STALIN (de la subredacţia noastră). Colectivul atelierelor automotoare C.F.R. Oraşul Stalin, care deţine steagul roşu de întreprindere fruntaşă pe ţară în ramura respectivă a obţinut un nou succes. Astfel, zilele trecute muncitorii, inginerii şi tehnicienii acestei întreprinderi au primit cu bucurie vestea că începând din ziua de 21 octombrie întreprinderea lor dă produse în contul anului 1954 La obţinerea acestor succese au contribuit aplicarea de către 82 la sută din numărul muncitorilor a metodelor sovietice şi folosirea din plin a rezervelor interne de producţie. Prin construirea unui dispozitiv de tăiere, stahanovistul Dezideriu Kiş a reuşit să reducă cu aproape jumătate timpul de executare a pistoanelor. Colectivul secţiei turnătorie in frunte cu inginerul Cornel Borzea a introdus deasemeni o inovaţie care constă din turnarea oţelului în cuptorul rotativ ceea ce a mărit simţitor productivitatea muncii Economice realizate în decursul anului de întregul colectiv se ridică la suma de peste 3 mlioane lei. In cursul anului, în întreprindere au fost organizate 21 schimburi de experienţă între secţii şi două pe întreprinderi. In urma acestei munci colectivul atelierelor automotoare C.F.R. a reuşit să obţină o creştere a productivităţii muncii de 28 la sută faţă de sarcinile planificate şi să reducă preţul de cost cu 15 la sută. î Anul X! !\'r. 2827 ! ! 4 pagini I \ 20 bani { i - I ! Duminică \ î 1 noembrie 1953 1 \_! IN NUMĂRUL DE AZI — ZAHARIA STANCU : O zi de vară - Fragmente dintr'o povestire (pag. 2 a). — Cei mai buni fii ai poporului propuşi candidaţi in alegerile de deputaţi pentru sfaturile populare (pag. 3 a). — Pe marginea Hotărîrii Consiliului de Miniştri al R.P R şi a CC. al P.M.R cu privire la îmbunătăţirea şi dezvoltarea sistemului de contractare şi achiziţie de animale şi produse animale. — Răspunsuri la întrebările cititorilor. (pag 3 a). Hotărîrea Consiliului de Miniştri al U R S S şi a C.C al P C.U S „Cu privire la lărgirea producţiei mărfurilor alimentare şi îmbunătăţirea calităţii lor" (pag. 3-a). OII IOSUB, A SOLOMON : Cronica in ternaţională (pag 4-a). — In legătură cu convocarea Conferinţei politice pentru Coreea. (pag. 4-a). — A 8-a sesiune a Adunării Generale a ONU. (pag 4-a). In cinstea zilei de 7 noembrie şi a alegerilor de deputaţi în sfaturile populare Mai multe bunuri de larg consum în industria locală In avântul întrecerii socialiste desfăşurată în cinstea zilei de 7 noembrie şi a alegerilor de deputaţi în sfaturile populare, comitetul executiv al sfatului popular al Capita. Iei traduce în viaţă angajamentele luate privind sporirea producţiei bunurilor de larg consum în întreprinderile locale. Sortimente noi au fost produse în întreprinderile locale „Produse-lemn“ şi „Textile-piele“. Pentru o mai bună aprovizionare a pieţii cu obiecte de îmbrăcăminte la întreprinderea „Textile-piele“ au fost confecţionate până la 25 octombrie 2020 bluze, 484 bluze de vânt, precum şi 2760 garnituri lenjerie pentru copii. Deasemeni muncitorii şi tehnicienii acestei întreprinderi au produs peste angajamentul luat 160 plăpumi și 155 grosuri de nasturi mari de sidef. In cursul lunii octombrie colectivul de muncă al întreprinderii „Apometru-turnătorie“ a executat peste sarcina de plan 1.600 grosuri ace, agrafe de păr, iar mimelterii și tehnicienii întreprinderii „Victoria“, au dat peste sarcina de plan 220 kg cremă de ghete, 1300 globuri pentru pomul de iarnă, realizând totodată şi 415 kg. esenţă de uleiuri aromate. ★ ★ ★ ★ UN PUTERNIC AGREGAT PENTRU INDUSTRIA SIDERURGICĂ In cinstea zilei de 7 noembrie şi a alegerilor de deputaţi în sfaturile populare, metalurgiştii de la uzinele „23 august“ au produs prima turbosufiantă în întregime sudată pentru industria siderurgică. Această turbosufiantă proiectată la I.P.R.O.M. este cel mai puternic agregat de acest fel construit în ţara noastră. In clişeu: Inginerul Adolf Kottlar, proiectant, împreună cu Petre Petrică, şeful secţiei mecanică grea a uzinelor„23 august“ în faţa agregatului terminat. Stahanovistul Spiridon Dumitrescu şi Marin Pătraşcu execută ultimele lucrări de finisare. Fotonicu vasile In contul anului viitor PLOEŞTI (de la subredacţia noastră) Nu de multă vreme, muncitorii, tehnicienii şi inginerii oficiului de foraj al trustului Câmpina au trăit clipe sărbătoreşti. Pentru munca lor plină de avânt ei au primit steagul roşu de producţie al Ministerului Industriei Petrolului. Acest fapt a stimulat pe petroliști. Munca lor entuziastă a fost încununată de roade. La data de 30 octombrie ei au raportat că planul anual al oficiului a fost îndeplinit la 28 octombrie orele 23, dată de la care ei lucrează în contul celui de al patrulea an al cincinalului. Colectivul acestui oficiu de foraj a realizat în această perioadă o depăşire a vitezei comerciale planificate de 30,30 la sută şi o depăşire a productivităţii muncii pe cap de muncitor de 17,85 la sută. Deasemeni preţul de cost al metrului forat a fost redus pe primele nouă luni ale anului cu 16,86 la sută. Au terminat însămânţările de toamnă ARAD (dela corespondentul nostru). — Avântaţi în întrecerea patriotică şi dornici de a întâmpina ziua de 7 noembrie şi alegerile de deputaţi în sfaturile populare cu noi succese, ţăranii muncitori din comuna Mişca, raionul Criş, s’au străduit să termine însămânţările în timpul cel mai scurt. Folosirea justă a atelajelor ca şi respectarea regulilor agrotehnice au contribuit in bună măsură la terminarea însămânţărilor în epocile optime. Sprijiniţi îndeaproape de comitetul executiv al sfatului popular, ţăranii muncitori din comună au reuşit să termine însămânţările de toamnă încă de la data de 22 octombrie, însămânţând 700 ha. grâu. Până la aceeaşi dată, au terminat însămânţările şi membrii întovărăşirii agricole din comună. Pe ogoarele întovărăşiţilor, ca şi pe cele ale unor ţărani muncitori ca Pascu Sarga, Teodor Duma, Ioan Moţ şi alţii au şi răsărit grâul, orzul şi secara. Activitatea desfăşurată de ţăranii muncitori din comuna Mişca trebue să constitue o pildă pentru acele comune unde însămânţările se desfăşoară încă anevoe. Este de datoria comitetului executiv al sfatului popular al raionului Criş să extindă şi să popularizeze experienţa fruntaşilor. Deasemeni şi comitetul executiv al sfatului popular al regiunii. Arad, regiune în care însămânţările nu se desfăşoară încă la nivelul posibilităţilor existente, are datoria de a urmări ca experiența comunelor şi raioanelor fruntaşe să fie extinsă, aceasta constituind o contribuție importantă la lupta pentru terminarea însămânţărilor în timpul cel mai scurt. Tractoriştii de la S. M. T. Roman sprijină ţăranii muncitori IAŞI (de la subredacţia noastră). Desfăşurând larg întrecerea socialistă în cinstea zilei de 7 noembrie şi a alegerilor ele deputaţi, tractoriştii de la S.M.T. Roman au reuşit să termine planul de arături şi însămânţări la majoritatea gospodăriilor colective şi întovărăşirilor agricole cu care au făcut contracte, situându-se în fruntea S.M.T. pe regiune. Efectuând arături de bună calitate pe tarlalele întovărăşirilor din satele Bozienii de Sus, Dulceşti, Rugînoasa şi Văleni, membrii brigăzii a 3-a de tractorişti condusă de Nicolae Bostan, au început să lucreze ogoarele mai multor ţărani cu gospodării individuale. Aşa de pildă, au fost însămânţaţi cei 70 ari ai ţăranului cu gospodărie mică, Pavel Gobarău din Bozienii de Sus, tarlaua lui Vasile Lefter din acelaş sat pe o suprafaţă de 55 ari, a lui Catinca Grigore Blănaru şi ale multor ţărani muncitori. In fruntea celor care s-au evidenţiat pentru efectuarea muncilor agricole de toamnă la timp şi în bune condiţione agrotehnice, se situează tractoriştii stahanovişti Vasile Hâncu, care şi-a depăşit norma cu 16 la sută, Ion Asandei, Ion Mancaş din brigada a 9-a şi mulţi alţii. Lima Prieteniei . Ca și în celelalte domenii de activitate, succesele noastre pe tărâm cultural sunt strâns legate de ajutorul multiplu pe care ni-1 acordă Uniunea Sovietică. In domeniul teatrului, una din formele prin care acest ajutor se manifestă este prezentarea în tara noastră a operelor dramaturgiei sovietice şi ale clasicilor ruşi, opere de un înalt nivel artistic şi ideologic, care odată cu educarea publicului nostru nou, care frecventează astăzi sălile de teatru, educă şi pe oamenii de teatru. Dramaturgia sovietică ajută şi sprijină puternic dezvoltarea dramaturgiei noastre originale. Ea ajută pe scriitorii noştri, ea ajută colectivele teatrelor noastre pentru a colabora în mod creator cu scriitorii. Metoda ştiinţifică cu care oamenii de teatru pun în practică învăţămintele teatrului sovietic, este metoda genialului om al teatrului sovietic, Stanislavschi Metoda lui Stanislavschi ne dă îndreptarul sigur pentru înlăturarea oricărei reprezentări formaliste, pentru a reda pe scenă oameni vii, adevăraţi ; ea ne dă posibilitatea să redăm în spectacolele noastre aspecte adevărate ale vieţii. Dar ajutorul dramaturgiei sovietice noi îl primim şi prin alte multiple mijloace Filmele sovietice şi spectacolele filmate care ne dau prilejul să cunoaştem realizările marilor regizori şi actori sovietici, sunt pentru noi, oamenii de teatru, pe lângă o desfătare artistică, şi o înaltă şcoală .Materialul documentar în care se dezbat problemele dramaturgiei, pe care îl găsim în presa şi publicaţiile sovietice, materialul documentar care ne vine de la teatrele sovietice ce au pus în scenă piesele pe care Ie prezentăm la noi, este un ajutor preţios pentru regizori şi actori, în studierea şi adâncirea spectacolelor noastre. Oamenii de teatru sovietici care vin în ţara noastră şi care, cu o mare competenţă,căldură şi dragoste ne împărtăşesc — prin contactul nemijlocit pe care-l iau cu colectivele noastre — din înaintata lor experienţă . Alexandru Finţi Maestru Emerit al Artei din R.P.R, vizitele pe care oamenii de teatru din ţara noastră le-au făcut în U.R.S.S., întâlnirile cu regizorii sovietici, spectacolele de neuitat pe care le-am admirat în teatrele sovietice, sunt pentru noi o şcoală, un îndreptar viu de urmat, învăţând din stilul înaintat de muncă al colectivelor teatrale sovietice, colectivele noastre teatrale, în munca pe care o depun pentru realizarea unui nou spectacol, iau contact direct cu viaţa, cu sectorul de activitate pe care trebue să-l realizeze pentru a cunoaşte specificul domeniului respectiv şi oamenii care muncesc în el. Pentru punerea în scenă a piesei lui Lavreniev „Ruptura”, o parte din realizatorii spectacolului au lucrat câteva zile pe un vas, cot la cot cu echipajul Pentru a se familiariza, pentru a cunoaşte cât mai adânc viaţa muncitorilor metalurgişti, colectivul Teatrului Naţional Studio, care joacă piesa „Schimbul de onoare“ a mers la uzinele ,,23 august" unde a putut lua contact nemijlocit cu viaţa muncitorilor din uzină. Spiritul colectiv în care muncesc oamenii de teatru sovietici ne stă permanent ca o pildă în faţă Fiecare membru al colectivului participă în mod creator la munca întregului colectiv ; electricianul, decoratorul, tâmplarul, actorul care deţine un rol de mai mică sau mai mare întindere, toţi contribue la rezolvarea problemelor de creaţie ale întregului spectacol, astfel ca ideia din piesă să fie redată cât mai puternic, cât mai convingător. Vizitele oamenilor de teatru sovietici la noi în ţară, printre care criticul de artă Marcov, a marelui actor Cercasov, şi acum, a regisorului principal al Teatrului Comsomolului, Sofia Vladimirovna Berseneva-Ghiaţintova, au pentru noi caracterul unor importante evenimente a căror amintire rămâne mereu vie în mijlocul nostru, ale căror învăţăminte ne slujesc pentru pregătirea fiecărui nou spectacol. Prezenţa in mijlocul nostru a autorului piesei „Trenul blindat“, Vsevolod Ivanov, cu puţin timp înaintea premierei acestei piese pe scena Teatrului Armatei, a însemnat pentru regizor şi pentru întreg colectivul teatrului, un sprijin puternic pentru exartenul, greu pe care colectivul trebuia să-l treacă cu acest spectacol. Acum, prezenţa tovarăşei Ghiaţintova, în ţara noastră este de un mare ajutor colectivului care va avea de realizat opera lui Cehov, „Livada cu vişini“. De la teatrul şi oamenii de teatru sovietici noi învăţăm despre importanţa artistului-cetăţean care consideră problemele spectacolului ca problemele lui de viaţă. Această nouă atitudine, caracteristică pentru artistul-cetăţean, este motorul care determină patosul revoluţionar care trebue să cuprindă spectacolul şi să înflăcăreze pe spectatori. De la teatrul şi oamenii de teatru sovietici, noi învăţăm cum trebue redaţi eroii care împing viaţa înainte, cum trebue redată unitatea lor, şi totodată caracteristicile lor individuale, în contrast cu destrămarea personagiilor negative care se opun mersului înainte al societăţii şi care sunt în cele din urmă strivite de forţa maselor. Contactul multiplu şi complex cu învăţătura şi experienţa dramaturgiei sovietice, ajutorul de nepreţuit pe care noi îl primim din partea oarmenilor de teatru sovietici, reprezintă pentru noi, cel ce lucrăm în domeniul teatrului, o chezăşie sigură a dezvoltării necontenite, a înfloririi pe calea realismului socialist a teatrului românesc care are nobila misiune să oglindească în operele sale epoca de măreţe transformări revoluţionare pe care le trăim, lupta poporului nostru pe calea vieţii fericite pe care şi o făureşte. Săptămâna muzicii sovietice la posturile de radio Dintre numeroasele manifestări artistice şi culturale ce se desfăşoară în ţara noastră cu prilejul Lunii Prieteniei Româno-Sovietice, face parte şi Săptămâna muzicii sovietice. In cadrul acestei săptămâni oamenii muncii din țara noastră vor putea asculta la posturile noastre de radio - concerte, cuprinzând lucrări din cele mai diferite genuri muzicale: muzică populară, simfonică, muzică de cameră, de operă, muzică de estradă și cântece de masă, în interpretări de o deosebită valoare artistică. Primul concert din cadrul Săptămânii muzicii sovietice va fi transmis astăzi 1 noembrie, la ora 18:50 pe lungimea de undă 351 metri. Luni 2 noembrie, la ora 17 va fi transmis pe aceeaşi lungime de undă cel de al 2-lea concert. Programul acestui concert cuprinde „Uvertura solemnă", de Glier, scrisă de marele compozitor sovietic cu prilejul celei de a 20-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. Din programul acestui al doilea concert mai fac parte printre altele: „Suita Turcmenă“ de V. Muhatov, „Cântecul culegătorului de bumbac“, ,,Piese pentru orchestră" de Weinberg. Săptămâna teatrului sovietic Exemplul însufleţitor al teatrului sovietic  Festivalul filmului muzical In cinstea Lunii Prieteniei Româno-Sovietice, Consiliul orăşenesc ARLUS Bucureşti, în colaborare cu Direcţia Difuzării Filmelor şi întreprinderea Cinematografică Regională Bucureşti, organizează între 1 şi 7 noembrie în cadrul Săptămânii muzicii sovietice „Festivalul filmului muzical“. În cadrul acestei săptămâni vor fi prezentate după următorul program filmele: 1 noembrie : „Pe aripile cântului” (Rimschi Corsacov) ; 2 noembrie: „Concertul maeştrilor artei ucrainiene“ ; 3 noembrie: „Creatorul operelor muzicale nemuritoare“ (Mussorgschi) ; 4 noembrie: „Marele concert"; 5 noembrie: „Compozitorul Glinca" ; 11 noembrie: „Primul spectacol"; 7 noembrie: „Dincolo de Dunăre“. Spectacolele vor avea loc în sala cinematografului Patria la orele 18 și 20,30.