Rondul, iulie 2000 (Anul 8, nr. 2166-2191)

2000-07-13 / nr. 2176

joi, 13 iulie 2000 pagina 7 Navomodelism Marius Cheșcu - campion național la clasa C4 ? Săptămâna trecută, s-a desfășurat, la Constanța, Campionatul Național de navomodelism, rezervat seniorilor. Asociația Sportivă "Voința" Sibiu, a participat la această întrecere cu doi sportivi, ambii reușind să se întoarcă cu medalii. Astfel, Marius Cheșcu a devenit campion național la clasa C4, demonstrând, încă o dată, că Teodor BOANTĂ nu are rival în țară. Cea de-a doua medalie a obținut-o Gheorghe Aldea, la clasa C1. Sibianul a ocupat locul secund, intrând în posesia "argintului". Acest campionat național a fost ultima verificare pentru Marius Cheșcu, acesta urmând să participe, împreună cu echipa României, la sfârșitul lunii, la Campionatul mondial de navomodelism, care se va desfășura la clasa C4 și sperăm să fie cât mai "strălucitoare". "Dacă totul va decurge bine, are șanse chiar la medalia de aur", ne-a declarat președintele A.S. "Voința", Gheorghe Paraschiv, Marius Cheșcu Clubul italian Lazio Roma a stabilit un nou record mondial pe piața transferurilor, plătind o sumă estimată la 54 milioane de dolari, pentru aducerea în lot a atacantului argentinian Hernan Crespo, de la AC Parma. Gruparea romană va plăti 20 milioane de dolari cash și îi va ceda la Parma pe mijlocașii Matias Almeyda și Sergio Conceicao, în schimbul lui Crespo. Titulari în sezonul precedent, la Lazio, cele două "piese de schimb" sunt evaluate la 16, respectiv 18 milioane de dolari, în locul lui Conceicao. Lazio intenționează să- l achiziționeze pe olandezul Boudewijn Zenden, de la FC Barcelona. Record mondial în I Calcio: Crespo contra bani plus Almeyda și Conceicao în urma realizării tranzacției Lazio Parma, ierarhia transferurilorrecord arată astfel: Jucătorul Țara Transferat de la Tansferat la Suma Hernan Crespo Argentina Parma Lazio 54 milioane dolari Christian Vieri Italia Lazio Inter Milano 50 Nicolas Anelka Franța Arsenal Real Madrid 36 Denilson Brazilia Sao Paulo Betis Sevilla 35 Christian Vieri Italia Atletico Madrid Lazio 28 Ronaldo Brazilia Barcelona Inter Milano 27 Rivaldo Brazilia La Coruna FC Barcelona 26 Andrei Șevcenko Ucraina Dinamo Kiev AC Milan 25 Turul Franței I Jonathan « vaughters a suferit un traumatism cranian Ciclistul american al echipei Credit Agricole, Jonathan Vaughters, care a căzut, luni, în timpul desfășurării celei de-a zecea etape a Turului Franței, a suferit un traumatism cranian, care nu va avea urmări grave, au anunțat surse din cadrul echipei sale, citate de AFP. Directorul sportiv Roger Legeay a declarat, la ieșirea din spitalul Lourdes, unde ciclistul a fost transportat, că acesta își pierduse cunoștința, fiind ținut sub observație. Vaughters, în vârstă de 27 de ani, urma să fie externat, marți, după efectuarea unor investigații suplimentare. Ciclistul american, care s-a izbit cu capul într-un parapet, a fost rănit la față, sângerând din abundență, după căderea suferită. Roger Legeay a precizat că Jonathan Vaughters consideră că accidentul s-a produs în urma alunecării pe o pată de ulei care se afla pe șosea. Vaughters, care, în anul 1999, a fost coechipierul lui Lance Armstrong, la echipa US Postal, a câștigat proba contratimp, de la Mont Ventoux, din cadrul Turului Dauphine. (MEDIAFAX) Patinaj Lotul național de juniori se pregătește în Bulgaria Lotul național de juniori de patinaj artistic se află, din data de 9 iulie, la Sofia, într-un cantonament finanțat de Federația Internațională de Patinaj (ISU), a declarat secretarul general al Federației Române de Patinaj (FRP), Mihai Timiș. Patinatorele românce Simona Pungă, Alina Udroiu, Roxana Boantă, toate de la CSS Brașov, și Adrian Matei, din București, vor rămâne la pregătire în Bulgaria, până pe data de 23 iulie, alături de sportivi din țara gazdă, Olanda, Cehia și Polonia. Lotul de patinaj viteză al României, alcătuit din Marius Băcilă, Ioan Chiujdea, ambii de la clubul Tractorul Brașov, și Andreea Lazăr, de la Sport Club Miercurea Ciuc, însoțiți de antrenorul Horia Timiș, va efectua, în perioada 14-25 iulie, la Berlin, un stagiu de pregătire. "Nu vor face deplasarea sportivele Daniela Oltean și Daniela Jakab, care au examene la facultate", a adăugat Mihai Timiș. (MEDIAFAX) Căpitanul nejucător al echipei de Cupa Davis a Australiei, John Newcombe, a refuzat, marți, să comenteze renunțarea tenismanului Mark Philippoussis la semifinala contra Braziliei, nedorind să provoace polemici în cadrul echipei, înainte de disputarea partidelor care încep pe data de 14 iulie, informează AFP. Philippoussis a anunțat că nu va putea participa la semifinala Cupei Davis, acuzând o inflamare la genunchiul stâg, pentru care are nevoie de o pauză. Patrick Rafter, finalist al turneului de la Wimbledon, a pus la îndoială motivele invocate de Philippoussis pentru a nu mai participa la Cupa Davis, dar acesta a răspuns printr-un comunicat că Rafter este informat greșit. Newcombe a declarat, la sosirea sa la Brisbane, unde se vor disputa partidele din semifinala Cupei Davis, că nu dorește să adâncească acest conflict, deoarece echipa trebuie să se concentreze la meciurile pe care le are de jucat. Singurul comentariu oficial al lui Newcombe, după confirmarea forfaitului lui Mark Philippoussis, a fost că jucătorul are, într-adevăr, nevoie de odihnă. Rafter i-a cerut în schimb, lui Philippoussis, să se decidă odată pentru totdeauna în legătură cu participările sale la Cupa Davis. Philippoussis nu a răspuns în mod direct la aceste insiau jări, dar managerul său a publicat un comunicat, în care se precizează că "Nick (tatăl jucătorului) și Mark sunt decepționați de comentariile lui Patrick Rafter și consideră că este informat greșit, deoarece Mark s-a retras din cauza unei inflamări la genunchiul stâng". (MEDIAFAX) Tenis - Cupa Davis John Newcombe nu dorește să provoace polemici f RONDUL Doi sibieni la Campionatul European Sibienii Marius Șimon (50 kg) și Vălean Purece (55 kg), legitimați la CSȘ "Șoimii" - CSM și pregătiți de antrenorul Ioan Domnar, vor participa la Campionatul european de cădeți. Competiția, prima la acest nivel, va fi găzduită de Oradea, în perioada 22-23 iulie. "Cu toate că ambii au șanse la medalii, sperăm ca măcar unul din cei doi să urce pe podium", a spus directorul adjunct al CSȘ "Șoimii", prof. Ioan Chindriș. (T.B.) O ■c 3 în acest sfârșit de săptămână, la București, se vor desfășura etapele cu numărul trei și patru, din cadrul Campionatului național. Inițial, etapele erau programate pentru începutul lunii iulie, dar au fost amânate pentru 16- 17 iulie. La concurs, va participa AS "Voința", toți cei șase componenți fiind apți pentru concurs. (T.B.) Clubul iugoslav Partizan Belgrad a făcut o afacere excelentă, cedându-l pe atacantul Mateja Kezman la PSV Eindhoven pentru 14,7 milioane de dolari. Golgheterul ultimei ediții a campionatului sârb și component al naționalei iugoslave la Euro 2000, Kezman (21 de ani) a semnat un contract pe 5 sezoane. "Suporterii mei din Belgrad știu cât de apropiat mă simt de Partizan, dar acum a venit vremea să plec. PSV este locul ideal pentru a-mi începe cariera europeană", a declarat Kezman. Blatter. "Am avut șansa să intrăm în istorie și am ratat-o" Dirt-Track Etapele trei și patru, la București Președintele FIFA, Sepp Blatter, și-a recunoscut dezamăgirea, după ce Africa de Sud a ratat șansa de a organiza Cupa Mondială din 2006, în favoarea Germaniei, după controversatul non-combat al reprezentantului Oceanului, Charles Dempsey, care sa abținut de la vot, în ultimul tur de scrutin. "A fost cea mai mare dezamăgire din cariera mea. Am avut șansa să intrăm în istorie și am ratat-o" a spus Blatter. El l-a acuzat pe Dempsey că a avut tupeul să mai strige si-n gura mare că el s-a abținut: "Mai bine ar fi intrat în cabina de vot și ar fi anulat buletinul. Era, oricum, mai onorabil decât ceea ce a făcut". După cum se știe, Germania a obținut în scrutinul final 12 voturi, cu unul mai mult decât Africa de Sud, care spera să devină prima reprezentantă a "Continentului negru" organizatoare a unui turneu final de CM. CB Kerman la PSV Celtic a dat 9 milioane pe Sutton Atacantul englez Chris Sutton a devenit cel mai scump jucător transferat în Scoția, fiind achiziționat de Celtic Glasgow, pentru 9 milioane de dolari de la gruparea londoneză Chelsea, în vârstă de 27 de ani. Sutton, unul dintre prietenii lui Dan Petrescu, a fost dorit cu insistență de noul antrenor al lui Celtic, Martin O'Neill. Precedentul record al transferurilor din Scoția era deținut tot de Celtic, care plătise anul trecut 8,7 milioane de dolari, pe israelianul Eyal Berkovic. 09.30 Jocuri Olimpice (r) 10.30 Ciclism. Turul Franței (1) 12.00 Tenis: Turneul ATP de la Gstaad, Elveția 13.30 Ciclism: Turul Franței - etapa a douăsprezecea .14.30 Ciclism: Turul Franței, etapa a X-a 19.00 Curse de mașini sport: Cupa Mondială FIA, la Road America SUA 20.00 Sporturi cu motor: Emisiunea "Racing Line" 21.00 Sumo: Marele turneu de la Tokyo 22.00 Atletism: Campionatele africii 23.00 Ciclism: Turul Franței: rezumat 01.00 Sporturi cu motor: Emisiunea "Racing Line" 02.00 Curse de camioane la Nogaro, Franța (r).