Rondul, iulie 2000 (Anul 8, nr. 2166-2191)

2000-07-07 / nr. 2171

VINERI 7 iulie 2000 pagina 5 mmm Cu mai puțin de o lună înainte de începerea sezonului s “Situația la Gaz Metans este dezastruoasă” Cu mai puțin de o lună înaintea startului noii ediții de campionat, situația la divizionara A Gaz Metan Mediaș este confuză. Deși s-au numit directorii regiilor Romgaz, care au rămas la Mediaș, Marcel Piteiu (Exprogaz) și Gabriel Coconea (Transgaz), președintele Ilie Vlad este circumspect în privința viitorului echipei. “încă nu sau instalat bine, dar puteți fi siguri că la ei sportul va fi pe ultimul plan, în acest moment, situația echipei este dezastruoasă”, spus Vlad. Din acest motiv, nu s-au început nici Teodor BOANTA lucrările de mărire a capacității stadionului, programate să demareze după terminarea campionatului 1999-2000. “Eu mă bucur că am reușit să ofer condiții optime de pregătire echipei. Cei care au puterea de decizie ar trebui să se gândească la faptul că au de susținut o echipă, au o responsabilitate. Totuși, cred că situația se va rezolva, dar trebuie ca acest lucru să se facă întrun timp cât mai scurt”, a mai precizat președintele medieșean. în aceste zile, echipa se află în cantonament la Sâmbăta de Sus, unde va mai sta până în 14 iulie. Cu toate că situația financiară nu strălucește, conducătorii echipei de pe Târnavă încearcă, în aceste zile, transferarea fundașului Mihart, de la Astra Ploiești, fotbalist care a mai trecut și pe la FC Inter, și a lui Nicolae Iorga, de la Jiul Petroșani. Pentru transferul atacantului medieșean, Gaz Metan este dispus să ofere Jiului suma de 40.000 de dolari - față de 60.000, cât cer petroșănenii - și un jucător la schimb. în ciuda căldurii insuportabile “Mica Buclă” ajunge la Sibiu Teodor BOANTA Turul ciclist al României ajunge astăzi, la Sibiu. Sosirea sportivilor este programată în jurul orei 16:30, linia de finiș fiind în Piața Mare. Ora ar putea suferi unele modificări, din cauza căldurii mari. Tot din cauza caniculei, din etapa de ieri, dintre Buzău și Sf. Gheorghe, s-a renunțat la 80 de kilometri, cicliștii oprindu-se de două ori pe traseu, nerezistând valului de căldură. Nefăcând față concursului, echipa Bulgariei a fost nevoită să se retragă din competiție. Cel mai bine clasat ciclist român este Pavel Lupaș, purtător al tricoului verde, înaintea etapei a șaptea. Turul Ciclist al României, din acest an, este dominat de sportivii turci, de la echipa profesionistă Brisa Spor, care sau instalat la conducere, încă din prima etapă. La Sibiu, caravana va trece prin parcarea hotelului Bulevard, urmând ca sprintul final să se dea pe strada Nicolae Bălcescu, iar premierea va fi în Piața Mare. AyȚim A 1 j -4*. Cupa Consulatului General German Consulatul General German la Sibiu organizează, mâine, cea de-a treia ediție a Cupei “Consulatului” la fotbal. Ediția din acest an se va desfășura sub semnul fairplay-ului, acesta fiind și motto-ul competiției. Spre deosebire de anii precedenți, una din modificările principale ale regulamentului constă în faptul că echipa care va acumula cinci cartonașe galbene, va fi exclusă din competiție. Vor participa 16 echipe, împărțite în patru grupe. Din grupa A, fac parte: Prefectura, Poliția, LibDress/ Euroconf și Krupp Bilstein Compa, din grupa B, Consulatul General, Limprom, Ion Art Glass și echipa Presei, grupa C, Consiliul Județean, Universitatea “Lucian Blaga”, Primăria și Procuratura, iar ultima grupă, Krupp Compa Arcuri, Flörke&Kothen, Direcția Vămilor și împăratul Romanilor. Meciurile se vor desfășura pe stadionul Municipal, cu începere de la ora 9, echipele trebuind să se prezinte la stadion la ora 8,15. Se vor juca două reprize a câte 10 minute, iar câștigătoarele fiecărei grupe se vor califica pentru fazele superioare. (Teodor BOANTĂ) FC Național are datorii de 67 de milioane de lei Clubul FC Național are o datorie în valoare de 67 de milioane de lei la conducerea Complexului Sportiv Național “Lia Manoliu”, în urma triajului organizat de gruparea “bancară”, pe 27 februarie, a declarat, miercuri, directorul general al acestui complex sportiv, Gheorghe Bogdan. “Așteptăm ca băncile să ne vireze bani în cont, pentru a ne achita de această datorie. Vom plăti și eventualele penalități rezultate din neachitarea la timp a banilor. Clubul «bancar» mai are și alte datorii”, a declarat purtătorul de cuvânt al grupării din Parcul cu Platani, Silviu Mărculescu. La triunghiularul disputat pe stadionul “Național” din complexul “Lia Manoliu”, au participat formațiile FC Argeș Dacia Pitești, FC Național București și echipa de tineret a clubului Dinamo București. (MEDIAFAX) Gustavo Bartelt, la Rayo Vallecano Atacantul argentinian al formației Aston Villa, Gustavo Bartelt, va evolua, începînd din sezonul viitor, la clubul din prima divizie spaniolă Rayo Vallecano, a informat, miercuri, cotidianul sportiv „Marca”, citat de AFP. Potrivit cotidianului citat, Bartelt, care se află sub contract cu gruparea AS Roma, fiind împrumutat clubului englez în acest sezon, va fi din nou cedat, pentru un sezon. Atacantul argentinian, în vârstă de 25 de ani, care a evoluat la formația argentiniană Lanis, nu a avut niciodată un post de titular de la sosirea sa în Europa, în anul 1998 (MEDIAFAX) Emile Mpenza nu mai vrea la Schalke 04 Atacantul belgian al formației Schalke 04, Emile i Turul Franței: I Wust, la sprint Germanul Marcel Wust a câștigat, pentru prima dată în carieră, o etapă în Turul Franței, impunânduse la sprint, în runda a 5-a (Vannes - Vitre, 202 km), cu timpul de 4 ore, 19 minute, 5 secunde. El i-a devansat pe compatriotul său, Erik Zabel, și pe italianul Stefano Zanini. Turneul internațional de box “Centura de Aur”, programat în perioada 8-13 august, la București, se va desfășura în incinta patinoarului “Mihai Flamaropol”, din cadrul Complexului Sportiv Național “Lia Manoliu”. Pentru această competiție, conduîn clasamentul general, conduce în continuare francezul Laurent Jalabert, urmat la 12 secunde de spaniolul David Canada și la 16 secunde de americanul Lance Armstrong. Următoarea etapă: Vitre- Tours (198,5 km), cerea Federației Române de Box a trimis invitații de participare pentru sportivi din zece țări, aceștia urmând să trimită confirmarea până pe data de 10 iulie. în perioada 10- 15 iulie, la Baia Mare se vor desfășura campionatele naționale de box. (MEDIAFAX) Mpenza, intenționează să părăsească gruparea germană, de transferul său fiind interesate cluburile engleze Tottenham și Newcastle, a anunțat, miercuri, cotidianul sportiv “Bild”, citat de AFP. Potrivit cotidianului citat, responsabilii clubului Newcastle ar fi oferit grupării Schalke 04 suma de 13,2 milioane de euro, pentru transferul lui Mpenza, în timp ce Tottenham ar fi oferit o sumă mai mare. Atacantul belgian și-ar fi exprimat însă dorința de a evolua la o echipă franceză. Mpenza, în vîrstă de 22 de ani, s-a transferat la Schalke 04, în luna ianuarie, de la Standard Liege, pentru suma de 8,7 milioane de euro. (MEDIAFAX) “Centura de Aur” I se tine în patinoarul “Mîhai Flamaropol RONDUL Toldo și Rui Costa continuă cu Fiorentina Pentru prima dată în istoria clubului Steaua București, echipa de fotbal nu-și mai propune în mod oficial câștigarea campionatului. De comun acord cu conducerea grupării din Ghencea, antrenorul Victor Pițurcă a fixat ca obiectiv pentru sezonul care urmează ocuparea unui loc de participare în cupele europene. Acest obiectiv este considerat Steaua realist de noua achiziție a roș-albaștrilor, . _ atacantul Ion Vlădoiu. “Nu avem încă un lot CODOara ștacheta foarte puternic, dar aceasta nu înseamnă că nu ne dorim titlul”. Clubul spaniol Real Madrid a dezvăluit că a primit o ofertă de 29 milioane de dolari pentru atacantul francez Nicolas Anelka, din partea unei grupări al cărei nume este ținut secret, deocamdată. Președintele Realului, Lorenzo Sanz, a precizat că este dispus să negocieze, dar a adăugat că ultimul cuvânt îl are staff-ul tehnic: “Antrenorii sunt cei care vor decidă dacă Anelka se poate transfera în altă parte. Trebuie să ne întărim lotul pe câteva posturi deficitare, dar cred ca cei mai buni jucători din lume se află deja la Real Madrid”. Sanz: “Antrenorii vor decide dacă Anelka poate pleca” sport Dino Zoff și-a menținut decizia de a renunța la funcția de selecționer al Italiei și după întâlnirea cu președintele forului fotbalistic de la Roma, Luciano Nizzola. Tehnicianul, în vârstă de 58 de ani, și-a anunțat marți demisia, în urma criticilor dure la adresa sa, formulate de patronul lui AC Milan, Silvio Berlusconi. “Decizia lui Zoff este una excesivă. Eu sper încă să revină la Zoff nu revine sentimente mai bune. Nu este normal să arunci prosopul, doar pentru că cineva te asupra critică”, opinează Nizzola. demisiei Clubul englez Arsenal Londra este pe punctul de a achiziționa un al cincilea internațional francez, pe atacantul Sylvain Wilford, legitimat în prezent la Bordeaux. "Tunarii” oferă 22,7 milioane de dolari pe jucătorul care a relansat finala lui Euro 2000, impresarul lui Wilford declarând că tranzacția se va realiza în cursul acestei săptămâni. Dacă ajunge la Arsenal, Sylvain îi va avea coechipieri pe Puzderie de cu'e9" sa" de la națională Patrick Vieira. . . Emmanuel Petit, Thierry Henry și Robert francezi la pjres sub comanda unui antrenor de Arsenal asemenea francez Arsene Wenger. Unul dintre cei mai talentați tineri jucători din Anglia, Cari Cort, component al naționalei “under 21”, a semnat un contract pe cinci sezoane cu Newcastle United, fiind transferat pentru 10,6 milioane de dolari de la retrogradata Wimbledon. “Nu-mi vine să cred că am ajuns la un club atât de mare și ” . Portarul italian Francesco Toldo și mijlocașul portughez Manuel Rui Costa și-au prelungit contractele cu AC Fiorentina, până în 2004, respectiv 2005. Ambii au avut nevoie doar de câteva minute petrecute în biroul patronului Vittorio Cecchi Gori pentru a-și da acordul în acest sens. “Sunt foarte mulțumit de noua înțelegere și cred că vom construi o mare echipă la Florența”, a spus Toldo, declarat cel mai bun portar de la Euro 2000. Noul antrenor al Fiorentinei, turcul Fatih Terim, a primit de la Cecchi Gori 68 milioane de dolari, pentru a aduce în lot jucătorii pe care și-i dorește. nmispâgr sunt încântat că voi lucra cu un antrenor ca Cort la Bobby Robson”, a declarat noul venit. Newcastle 09.00 Natație: la Helsinki, Finlanda 10.00 Ciclism: Turul Franței (1) 11.00 Golf: USPGA Tour 12.00 Natație: Campionatul European de la Helsinki 13.00 Magazinul sporturilor cu motor 14.00 Motocros CM de la Kester, Belgia 14.30 Moto MP al Marii Britanii 17.15 Ciclism: Turul Franței etapa a șasea: Tours- Limoges 19.00 Natație: Campionatele Europene, la Helsinki, Finlanda, semifinale și finale 21.00 Auto FedEx CART Series 22.00 Box: meciuri din gale internaționale 23.00 Ciclism: Turul Franței (r) 00,00 Sports Center 00,15 Natație: Campionatele Europene, la Helsinki, Finlanda, rezumatul zilei 1.15 Moto MP al Marii Britanii: calificări (r) 2.15 Sports Center