Rondul, iulie 2000 (Anul 8, nr. 2166-2191)

2000-07-22 / nr. 2184

SÂMBĂTĂ, 22 iulie 2000 pagina 5 e5 Dan Mihăilă, antrenor principal interimar la Șoimii Danco Ședința desfășurată, joi, după amiază, a mai clarificat situația divizionarei C, Șoimii Danco. A fost achitată o parte din salariile restante, restul urmând să ajungă la jucători până cel târziu miercuri. De asemenea, au fost luate o serie de decizii privitoare la echipă. Astfel, Dan Mihăilă a fost desemnat, oficial, antrenor principal interimar, el urmând să conducă antrenamentele, până la definitivarea viitoarei conduceri tehnice. Nu este exclus, însă, ca acesta să rămână "principal" și pentru sezonul viitor. Până atunci, Mihăilă va con Teodor BOANTĂ duce câte unul și două antrenamente pe zi, iar după stabilirea ultimelor detalii, echipa urmează să plece într-un stagiu de pregătire centralizat și să susțină câteva jocuri amicale. Dan Călinescu, fostul antrenor principal, va ocupa postul de coordonator tehnic, în cadrul centrului de copii și juniori, în timp ce Theodor Bega se va ocupa de partea organizatorică a acestui centru. Prin plecarea maseurului Ilie Banciu, la Gaz Metan Mediaș, acest post a rămas descoperit și urmează să se găsească un alt maseur: în privința jucătorilor, pe lângă cei păstrați în lot, la sfârșitul campionatului trecut, vor mai rămâne, la Șoimii, Cocon și Mărginean, iar Adi Munteanu a fost angajat în cadrul clubului, menținându-și însă și statutul de jucător. Olimpiu Scridon va întări, din sezonul viitor, "legiunea" sibiană de la Viromet Victoria, echipă cu care a semnat un contract, în timp ce Rădulescu, Pampea și Tara vor trebui să își caute o altă formație la care să joace; în funcție de resursele financiare, lotul va fi completat cu jucători noi, președintele Dumitru Pelican declarând că are deja numele unor fotbaliști și al unui antrenor care să vină la Sibiu, însă acestea vor fi date publicității abia după ce se vor semna contractele. Tot săptămâna viitoare, când Dumitru Pelican și Ionică Anghel vor reveni, la Sibiu, se va discuta cu Ioan Deac, managerul general al SC Compa și problema bazei sportive, dorința conducerii Șoimii fiind de a se juca în continuare pe același teren. Călărie Faza zonală a Campionatului national Teodor BOANTĂ Cea de a doua fază zonală a Campionatului național de călărie a început, ieri, la Sibiu, la Baza hipică din cartierul Vasile Aaron. Timp de trei zile, aproximativ 20 de concurenți vor încerca să obțină rezultate cât mai bune, în vederea fazei finale. Numărul relativ mic de participanți se explică prin faptul că, în această perioadă, se mai desfășoară alte două astfel de competiții, la București și Timișoara. Ieri dimineață, a fost programată ședința tehnică, iar după amiază s-a dat startul în prima probă. Concursul de astăzi va începe la ora 16, iar mâine, în ultima zi a concursului, probele vor începe la ora 10:00. Sibiul va fi reprezentat de sportivii CSM: Ionel Bucur, Gruia Deac, Nicolae Canta, Adrian Tocoanță, Nicoleta Predea, Ion Popa, Alexandru Marin, Ion Avrigean și Ioan Tămâian. Tenis de masă 27 de diplome pentru persoanele cu handicap neurolocomotor Steluța POP în ciuda problemelor fizice cu care se confruntă, persoanele cu handicap din Sibiu participă cu succes la majoritatea competițiilor rezervate acestor categorii de sportivi. Conform informațiilor dezvăluite în cadrul conferinței de presă de ieri, desfășurată la sediul Asociației Umanitare a Handicapaților Neurolocomotori Sibiu, de la ultimele concursuri, desfășurate la Galați, în perioada 13-15 iulie, Cupa "Danubius" și Campionatele naționale de tenis de masă, cei opt sibieni participanți au adus 27 de diplome, au obținut 9 medalii și au fost declarați vicecampioni naționali obținând și un loc doi pe echipe. La concursurile de la Galați, organizate de Federația Română a Sportului pentru Handicapați, au participat persoane cu handicap neurolocomotor din 18 județe din țară. Sibienii care au reprezentat orașul la cele două competiții sunt: David Răulea, Nicușor Priporeanu, Marcela Brad, Sorin Davel, Gheorghe Brăteșan, Dani Morariu, Nicu Boboloț și Doinița Pârâianu. în luna august, în perioada 3 - 5, urmează o nouă competiție, cu participare internațională, care se va desfășura în Lugoj, apoi, la începutul lunii septembrie, Sibiul va fi reprezentat la Campionatele naționale de atletism pentru persoanele cu handicap neurolocomotor. Deși, anul trecut, din lipsă de bani, pentru transport și cazare, sibienii nu au putut participa la competițiile din Cehia și Spania, președinta Asociației Umanitare a Handicapaților Neurolocomotori Sibiu, Marcela Brad, speră că, în viitor, situația se va schimba. La conferința de presă, a participat și primarul Klaus Johannis care a promis că va fi alături de aceste persoane și va încerca să le sprijine, de câte ori va fi nevoie. Marcela Brad a ținut să mulțumească pe această cale, primarului Sibiului, directorului Direcției de Sănătate Publică, Minerva Boitan, dr. Dăncăneț și sponsorilor Casa Moraru și S.C. Vitrumex - Avrig, care au făcut posibilă participarea persoanelor cu handicap neurolocomotor, la competițiile mai sus prezentate. Cei care doresc și își permit să vină în sprijinul persoanelor cu handicap neurolocomotor din Sibiu, sunt rugați să sune la telefon 211137.  Turul Franței: 1 Commesso le-a stricat petrecerea nemților Italianul Salvatore Commesso a câștigat, la sprint, cea de-a 18-a etapă din Turul Franței, desfășurată pe o rută în afara țării organizatoare: .ausanne (Elveția) - Freiburg Germania), 252 km. învingătorul a acoperit distanța în 6 ore, 8 minute, 15 secunde, învingându-l "la fotografie" pe kazacul Alexandr Vinokurov, component al echipei Deutsche Telekom. Cel de-al treilea clasat, francezul Jacky Durand, a sosit cu o întârziere de 1:05 față de Commesso. Deși a trecut linia de sosire după mai bine de 16 minute de învingător, americanul Lance Armstrong își păstrează tricoul galben. El are un avans de 5:37 în fața germanului Jan Ullrich în clasamentul general și de 6:38 înaintea spaniolului Joseba Beleki. (MEDIAFAX) RONDUL Cupa UEFA Intertoto, turul 3. Ceahlăul merge la victorie în acest week-end, se vor disputa meciurile retur din cel de-al 3-lea tur al Cupei Intertoto, competiție în care este angrenată încă și Ceahlăul Piatra Neamț. Deși au remizat pe teren propriu cu Austria Viena, elevii lui Toader Șteț vor încerca să se autodepășească în confruntarea de sâmbătă, pentru a-și continua aventura europeană. în eventualitatea în care s-ar califica, Ceahlăul o va întâlni, în faza semifinală, pe învingătoarea disputei dintre Udinese și Aalborg. Clubul italian AC Milan a confirmat că este interesat de brazilianul Rivaldo de la FC Barcelona. Vicepreședintele milanez Adriano Galliani a precizat însă că jucătorul ar putea ajunge pe "San Siro", numai dacă Luis Figo nu va pleca de la Barga. Portughezul este curtat insistent de Real Madrid, care oferă 57 milioane de dolari pentru a-l achiziționa de la marea rivală. Galliani a explicat că dacă Figo părăsește Barcelona, catalanii nu-i vor da drumul și lui Rivaldo, pentru a nu slăbi prea mult echipa. Președintele lui AC Milan, Silvio Berlusconi, a declarat, recent, că vrea să aducă la club unul dintre primii cinci fotbaliști ai lumii, cel dintâi vizat fiind englezul David Beckham, însă gruparea sa, Manchester United, a refuzat orice discuții pe această temă. Milan îi dă târcoale lui Rivaldo Matthaus a ajuns rezervă în SUA Internaționalul german Lothar Matthaus a fost anunțat de conducerea actualului său club, New Jersey MetroStars, că nu i se mai poate garanta un loc de titular. Managerul Nick Sakiewicz a declarat, după o discuție cu liberul în vârstă de 39 de ani, că germanul și-a pierdut postul în primul 11, după ce a fost găsit pe o plajă, lăfăindu-se la soare, deși trebuia să urmeze un tratament de recuperare, în urma unei accidentări. Atacantul belgian Luis Oliveira va evolua în următorul sezon la echipa italiană Bologna, fiind transferat gratis de la o altă formație din Serie A, Cagliari. El a fost informat de clubul din Sardinia că este liber să-și găsească un contract în altă parte, după ce Cagliari a retrogradat în această vară în Serie B. Bologna i-a oferit lui Oliveira (31 de ani) un angajament pe un sezon, dacă va trece examenul medical. Fundașul turc Alpay Ozalan a fost transferat la clubul englez Aston Villa, de la Fenerbahce Istanbul, pentru 7 milioane de dolari. în vârstă de 27 de ani, jucătorul a semnat un contract pe patru sezoane cu gruparea din Birmingham. Alpay a făcut parte din naționala Turciei, la Euro 2000, fiind eliminat în partida cu Portugalia. La două zile de la acest incident, fotbalistul s-a încăierat cu un taximetrist în centrul Istanbulului, confirmând astfel reputația de "băiat-problemă". Oliveira a schimbat echipa Alpay în Premier League Campioana Spaniei, Deportivo La Coruna, l-a achiziționat pe mijlocașul brazilian Emerson de la Tenerife, plătind 8,3 milioane de dolari. La Coruna Fost jucător la Middlesbrough, Emerson va s-a întărit avea o clauză de reziliere gigantică la clubul galician, de 50 milioane de dolari. CU Emerson 09.30 Sporturi extreme: Emisiunea YOZ 11.00 Atletism: Trial olimpic al SUA, la Sacramento 12.00 Fotbal. Meci în scop de binefacere 13.30 Motociclism: Marele Premiu al Germaniei 16.15 Motociclism: Marele Premiu al Germaniei 17.30 Ciclism: Turul Franței, etapa a 20-a: Belfort - Troyes 19.00 Atletism la Sacramento 21.00 Atletism: Concursul cu invitați la Chemnitz 22.30 Atletism: Trialul olimpic al SUA la Sacramento 23.30 Ciclism: Turul Franței, rezumatul etapei 00:30 Știri 00:45 Sporturi extreme: festivalul Big-Air (r).