Semmelweis Egyetem Tanévkönyv, 2011-2012
A Semmelweis Egyetem és Központi Szervei
SEMMELWEIS EGYETEM / KÖZPONTI SZERVEK Stratégiai, Működésfejlesztési és Igazgatásszervezési Főigazgatóság IGAZGATÓ (1. em. 105.1.) Az Alumni Iroda feladata az Egyetem, az öregdiákok (alumni), oktatók, vendégoktatók és kutatók közötti kapcsolat ápolása. Az Alumni Iroda informálja tagjait az Egyetem által legfontosabbnak ítélt szakmai kérdésekről és fejleményekről, oktatási és tudományos hírekről. Tájékoztatást nyújt továbbá szakmához kapcsolódó eseményekről, ösztöndíjakról és továbbképzési lehetőségekről. Szakmai és közösségi programokat szervez, valamint aktívan segíti tagjai szakmai és személyes kapcsolatteremtését. Az alumni tagság betekintést enged az egykori hallgatóknak, egyetemi polgároknak az Egyetem mai életébe, az ott folyó oktató és tudományos munkába. A Karrier Irodákkal szorosan együttműködve állásajánlatokat közvetít, továbbképzéseket biztosít alumni tagjai részére, valamint aktív közreműködést vállal évfolyam- és csoporttalálkozók megszervezésében, lebonyolításában, és segítséget nyújt az egykori társak, tanárok megtalálásához. Különböző kedvezményeket biztosít tagjai részére, melyet tagkártya kiváltásával vehetnek igénybe a közeljövőben. A kitűzött célt fogja szolgálni a készülő Semmelweis Közösség portál is, amely elősegíti a fennálló kapcsolatok meghosszabbítását s azt, hogy az öregdiákok hosszútávon is kötődjenek az Alma Materhez s ahhoz a szűkebb szakmai közösséghez, akikkel az évek során együtt tanultak, ill. oktató- és/vagy kutatómunkát végeztek. Az alumni tagság regisztrációhoz kötött. Várjuk az Egyetemen (legalább 2 évet) végzett hallgatók, illetve jelenlegi és volt oktatók, kutatók jelentkezését. Az Alumni Iroda aktuális híreiről, ill. tevékenységéről bővebbet honlapján olvashatnak. A Stratégiai, Működésfejlesztési és Igazgatásszervezési Főigazgatóság fő célja, hogy az akadémiai etetemi vezetés adminisztratív munkáját stratégiai szempontrendszer alapján támogassa és szervezetfejlesztési lépéseket kezdeményezzen, illetve vigyen végbe az egyetemi folyamatok hatékonyságának növelése érdekében. A Főigazgatóság főbb feladatai a stratégiai tervezésen túl az Egyetem konszolidációjának és reorganizációs programjának koordinálása, a régóta húzódó szervezeti, gazdálkodási, irányítási reformok kivitelezése, részvétel az Egyetem napi operatív irányításában, a szervezeti folyamatok korszerűsítése, pályázati központ működtetése, európai és hazai pályázati források felkutatása, az informatika rendszerek átalakítása. A stratégiai főigazgató felügyeli az Orvosszakmai, Finanszírozási és Minőségbiztosítási Igazgatóságot, amely felelős az Egyetem orvosszakmai munkájának koordinálásáért, az OEP-pel és az egészségügyi ellátást irányító hatóságokkal történő kapcsolattartásért. Bevezették az Integrált Informatikai Rendszert, melynek medikai része támogatja az egyetemen ellátott betegek jogszabályoknak és finanszírozási szempontoknak megfelelő lejelentését, biztonságos, hiteles teljesítményadatokat biztosít a felsővezetői döntések meghozatalához. Az Informatikai Igazgatóság részt vesz az infokommunikációs hálózatok fejlesztésében és üzemeltetésében, segítséget nyújt a végfelhasználók számára az informatikai problémák megoldásában, részt vesz a hallgatók és dolgozók képzésében és az egyetemi alaptevékenységekhez kapcsolódó rendszerek üzemeltetésében. ORVOSSZAKMAI, FINANSZÍROZÁSI ÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI IGAZGATÓSÁG 1085 Budapest, Üllői út 26. 1. em. 105. tomka.marianna@semmelweis-univ.hu KORÁNYI PROJEKT LEBONYOLÍTÓ SZERVEZET 1082 Üllői út 78/A.__________________________________________________________________ PROJEKTVEZETŐ Földesné Nagy Anna , 06-20-666-3179 H foldesne.nagy.anna@hotmail.com projekt koordinátor Farkas Gábor Я 06-20-666-3188 H szemi88@hotmail.com Dr. Jákó Kinga Я 459-1560, 459-1500/55462 06-20-825-0351 гл 459-1561, belső: 55461 H ofmi@rekhiv.sote.hu jako@rekhiv.sote.hu TITKÁRSÁGVEZETŐ Thomka Marianna 459-1560, 459-1500/55460 06-20-825-9647 я 459-1561, belső: 55461 h ofmi@rekhiv.sote.hu SEMMELWEIS EGYETEM