Sălăjeanul, aprilie 2005 (Anul 2, nr. 177-202)

2005-04-01 / nr. 177

2 Sălăjeanul pe scurt Plombări, deocamdată Patru angajați ai primăriei Sălățig, împreună cu angajați ai centrului agricol, vor lucra, două săptămâni de acum încolo, la completarea bonurilor valorice pentru agricultori. Primarul comunei Sălățig, Molnár József, a apreciat că, cu toate că doar o treime din cei care au declarat lucrări pe suprafețele arabile în toamnă s-au înscris pe listele pentru subvenții, completarea bonurilor valorice este o muncă anevoioasă. Potrivit declarațiilor primarului, administrația locală din Sălățig lucrează la plombarea drumurilor comunale, din fonduri de la bugetul local, până la semnarea contractului de finanțare pentru un proiect Sapard, în valoare de aproximativ 40 miliarde de lei, prin care se vor reabilita 13,5 kilometri de drumuri comunale. Primărie retrocedată Primăria Poiana Blenchii își propune să finalizeze lucrările la construcția dispensarului uman, lucrare abandonată în 1986 când construcția era realizată în proporție de 80 la sută. Pentru identificarea sursei de finanțare necesară, primăria Poiana Blenchii va primi și sprijinul Consiliului Județean Sălaj. Primarul David Harangoș a declarat că a obținut trecerea acestei clădiri de sub incidența Direcției de Sănătate Publică în domeniul privat și că trebuie grăbită finalizarea lucrărilor de construire, mai ales acum când clădirea în care se află sediul primăriei a fost revendicată de fostul proprietar și trebuie găsită o nouă locație. O altă prioritate a administrației publice a comunei Poiana Blenchii o constituie drumurile județene extrem de deteriorate care, potrivit declarațiilor lui Harangoș, sunt cuprinse în programul de reparații pe anul 2005 al Consiliului Județean Sălaj. Recensământ auto Comuna Bănișor va participa, începând cu luna aprilie, la recensământul traficului pe drumurile județene, pentru care Consiliul Județean Sălaj va asigura fondurile necesare pentru salarizarea și instruirea persoanelor care vor face recenzarea. Primarul comunei, Ioan Gheorghe Pop, ne-a informat că punctul de recenzare va fi stabilit în localitatea Pecei; în acest moment, majoritatea angajaților din Primăria comunei Bănișor lucrează la completarea și distribuirea bonurilor valorice pentru agricultori, proces care va fi finalizat până la sfârșitul acestei săptămâni. (Gabi B.) Firgină realizată de Daniel SĂUCA POLITICĂ - ADMINISTRAȚIE vineri, 1 aprilie 2005 Daniel SAUCA________ daniel.sauca@salajeanul.ro Conferință de presă stil „mărturisire” ieri la PD Sălaj, cu Viorel Stanca pe cale să devină „pesimist cu probe”. De ce? Pentru că „facem și noi ce putem respectând legea” (de exemplu în chestiunea schimbărilor la deconcentrate), dar de săptămâna viitoare se va pune pe chat telefoane la București, „în stilul meu”. Cam supărat dl. Stanca pe București, ca și pe echipele de control ce sunt trimise de acolo în teritoriu, deoarece sunt formate din oameni „care aparțin vechiului sistem” și, evident, ar fi culmea să provoace schimbarea unor șefi puși de PSD. Dar, „se va pune piciorul în prag, pentru că nu mi se pare normal ca programul Alianței DA să fie îndeplinit de oameni ai PSD. Vom face tot efortul pentru a-i schimba”. Cum, în condițiile în care nu se va modifica legea funcționarului public, în așa fel încât directorii de deconcentrate să aibă mandat cât Guvernul? „Rămâne să fie controlate la sânge deconcentratele”. Știți de controalele de la IPJ, Stanca a anunțat că se află în derulare și un control de la București la Parchet, „o să vină și la domnii de la judecătorie”. Controale au loc și la SC Drumuri și Poduri, comisia formată din consilieri județeni urmând să-și prezinte raportul în jurul datei de 15 aprilie. Ca membru în consiliul de administrație de la Muzeul Județean de Istorie și Artă, Viorel Stanca a spus că miercuri va prezenta un raport „cu măsurile care se impun”, fără a da alte detalii. „Treburile nu sunt în regulă” „Din informațiile pe care le am, în nici o instituție deconcentrată din Sălaj, inclusiv poliție, procuratură și instanțe, treburile nu sunt în regulă”, a declarat Viorel Stanca. Dar, adjunctul șefului IPJ, Matei Ardelean, în opinia lui Stanca, este de apreciat pentru că „s-a dat la corupți” și, prin urmare, „dacă va fi schimbat, va fi o pierdere pentru poliție”. Președintele PD Sălaj a mai spus, ieri, că Aurica Grec, directorul Agenției de Protecție a Mediului și Laurențiu Butiri („a fost și rămâne apolitic”), directorul Direcției Generale a Finanțelor Publice Sălaj vor rămâne în funcții pentru că sunt profesioniști. Viorel Stanca, Aurica Grec, membru PD, după alegerile din 2004, după ce a fost membru PSD, la presiunile ce ar fi fost făcute de fostul deputat Radu Liviu Bara, după ce Grec a fost membru PD înainte de alegerile din 2000. Asta a spus Stanca. Care a adăugat că este bine ca un profesionist ca Aurica Grec să rămână în funcție. Altă „bombă”. Ioan Abrudan, actualul vicepreședinte al Consiliului Județean, ar urma să fie numit inspector școlar general, interimar până la concurs, în toamnă, după ce și-au dat acceptul pentru această „manevră” președintele PD, Emil Boc și ministrul Educației și Cercetării, Mircea Miclea. In locul lui Abrudan, știți povestea, ar urma să fie propus de către Alanța D.A., conform lui Stanca, Mircea Ghiurco, „care are Samtidul în degetul mic”. Stanca a declarat că Abrudan poate să rămână membru PSD, „nu mă deranjează”, dar că mișcarea este oportună pentru că Abrudan nu se regăsește în funcția de vicepreședinte al CI, locul său fiind la Inspectoratul Școlar, unde este mult mai bine văzut ca Drida sau Hațegan. Și încă o „perlă” Viorel Stanca, Abrudan „e lovit de un romantism revoluționar”, în sensul că îi place învățământul, acceptând chiar o micșorare a salariului pentru a reveni la Inspectorat. „Este un om deștept, profesionist”. Iar Mircea Ghiurco va fi un vicepreședinte de CJ „mai bun decât Nosa și Abrudan”. Alte declarații Viorel Stanca: „Probabil Grad la Cultură”, „domnișoara Marincaș va pleca, va primi o funcție în DSP”, „va fi un liberal la Publiserv”... Sprijin pentru autostradă Viorel Stanca a mai declarat ieri că PD Sălaj susține proiectul Autostrăzii Transilvania, Borș - Brașov și că a cerut conducerii centrale a partidului să nu se renunțe la acest proiect. Urmează ca finanțarea autostrăzii, din ceea ce i s-a comunicat de la București, să se materializeze de anul viitor, după ce controlul efectuat asupra proiectului a spus că totul este ok. Președintele PD Sălaj a mai spus că organizația județeană a fost analizată la nivel central, concluzia fiind că este „o organizație foarte bună, activă, fără probleme”. Când vor avea alegeri în PD Sălaj? „Mă interesează și pe mine acest lucru, dar deocamdată nu vă pot spune nimic”, de la nivelul conducerii partidului semnalul fiind să se aștepte semnarea tratatului de aderare al României la UE, alegerile din PSD, „să vedem ce vor face liberalii” ș.a. Viorel Stanca show, loan Abrudan - inspector școlar general ■ șefii de la Mediu și Finanțe rămân în funcție ■ Matei Ardelean „dacă va fi schimbat va fi o pierdere pentru poliție” ■ Mircea Ghiurco, viitor vicepreședinte al Consiliului Județean ■ „De luni încep să dau telefoane (la București) în stilul meu” Privatizarea SC Drumuri și Poduri - o necesitate Directorul SC Drumuri și Poduri Sălaj SA, Ioan Gârda, ne-a declarat că aproximativ 70 la sută din angajații unității s-au aflat în această perioadă în șomaj tehnic. Ioan Gârda a adăugat că se are în vedere rechemarea salariaților la muncă începând cu data de 1 aprilie. Unul dintre motivele pentru care o parte din salariații societății au intrat în șomaj tehnic este faptul că nu se află în derulare lucrări de reparații pe drumurile județene. Ioan Gârda a mai adăugat că în scurt timp vor demara lucrări de pietruire pe câteva drumuri comunale și se așteaptă primirea de comenzi de la Consiliul Județean pentru reabilitarea de drumuri județene. Despre situația de la SC Drumuri și Poduri Sălaj SA, președintele Consiliului Județean Sălaj, Tiberiu Marc, a declarat că este un lucru obișnuit care se întâmplă în fiecare an. Tiberiu Marc a mai afirmat că o parte din salariații societății intră în șomaj tehnic având în vedere că în perioada de iarnă activitatea acestora se reduce, în afară de acțiunile de deszăpezire. Potrivit președintelui CJS, salariații sunt rechemați la muncă imediat după sezonul rece când demarează lucrări specifice de reabilitare și întreținere a drumurilor. Tiberiu Marc a subliniat, recent, că ar fi necesară privatizarea SC Drumuri și Poduri Sălaj SA, prin majorarea capitalului social, astfel încât această societate să devină un operator mai mare și care să-și poată extinde obiectul de activitate. (AL.) Săptămâna politică sălăjeană ■ Un eveniment politic a fost conferința de presă de ieri de la PD Sălaj, redată mai sus, asupra căreia avem vreme să revenim, și cu punctele de vedere al celor implicați sau nu în mod direct. ■ Alegeri în organizația municipală PSD Zalăuieri. Un eveniment politic care va lămuri probabil încotro se îndreaptă organizația județeană a principalului partid de opoziție. ■ Conferința de presă a prefectului Andrei Todea, de marți, poate fi considerată un eveniment politic, fie și pentru supărarea exprimată că schimbările la deconcentrare se amână nefiresc de mult. ■ Președintele Consiliului Județean, Tiberiu Marc, a declarat că ar fi bine ca proiectul de pachet de legi privind restituirea integrală a terenurilor agricole și forestiere, precum și a imobilelor naționalizate să fie prezentat și autorităților locale, pentru consultare, având în vedere efectele de amploare ale acestui pachet de legi. Declarație ce a venit și după o conferință de presă a deputatului PNL de Sălaj, Cătălin Micula, care a prezentat câteva din ideile ce se vor regăsi în aceste legi. Cu care Guvernul intenționează să-și asume răspunderea în Parlament. (D.S.) Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Str. Andrei Șaguna nr. 6, telefax 0260 - 618 622 e-mail. mediagrup@zalajL astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584-7047 director Diana Roateș secretar general de redacție Mihaela Moldovan editor Daniel Săuca redactori: Gabriela Barbur, Andrei Briscan, Gina Bicăzan, Adrian Lungu, Radu Marton, Cristina Pop corector: Ioana Susa contabil: Aureliana Toma tehnoredactor: Kulcsár Mária distribuție: Sorin Ariton 0743 - 880768 Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Responsabilitatea juridică pentru conținutul materialelor revine în exclusivitate autorilor. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0260 618 622. Cotidianul Sălăjeanul folosește serviciile informative ale agențiilor de presă Rompres și Clicknews.