Sălăjeanul, august 2005 (Anul 2, nr. 280-306)

2005-08-02 / nr. 281

editorial Despre imaginea provinciei Daniel SAUCA Au fost Zilele Zalăului - 2005, Festivalul Zilele Romane. în presa centrală și regională de ieri - dintre ziarele pe care le-am putut consulta, majoritatea cred nici un cuvânt despre manifestarea din municipiul reședință al județului. Se prea poate să fi curs gârlă cu informații, relatări în alte media, mai mândre și mai electronice, dar și aici nu cred să fi dat pe dinafară, dacă nu ieri, azi. Oricum, o sugestie, propunere, recomandare, idee ar putea fi ca Zilele Zalăului să nu mai aibă loc concomitent cu Festivalul de Artă Medievală de la Sighișoara. Despre festivalul din Cetatea Sighișoarei se scrie, se relatează în fiecare an, destul de probabil și pentru că „aparatul” de mediatizare este bine pus la punct sau mai bine decât altele Este posibil și ca evenimentul de la Sighișoara să fie mai important decât Zilele unui oraș ca Zalaul, dar e cert că nu întotdeauna banul e cel care „dictează și atitudinea, să-i spunem așa a prost^ aturale și regionale. Unii dintre olegii de breaslă pe care i-am văzut sâmbată la Zalău afișau o atitudine atât de arogantă și de „sicurită”, încât e bine dacă au transmis câteva secunde materiale de la Zilele Romane. Nici presa locală, ciudat sau nu, nu a fost prea interesată de eveniment, cu excepțiile de rigoare De exemplu, la conferința de presă a maeștrilor de la Phoenix , au participat ziariști locali doar de la Sălăjeanul și Radio Transilvania. O conferință de presă cu protagonist Nicu Covaci nu e un eveniment?! Noi, cât ne-a stat în putință, am scris despre Zilele Zalăului, chiar mult mai mult, și mai bine (să lăsăm la o parte falsele modestii), decât alții care au și beneficiat de o atenție mai mare din partea primăriei. Mă rog, fiecare cu treaba lui sau cu gașca lui, după caz. Oricum, recomand pentru viitoarele ediții ca presa locală să fie tratată unitar, altfel ajungem din nou la povești interesante. Mai nou, până și PNL Sălaj își dă comunicatele doar într-un singur ziar. Treaba lor. Despre imaginea provinciei? Păi, nu prea există, ca și fondurile Ispa pentru Transilvania. Vineri a avut loc la Zalău un eveniment important dezbaterea publică a strategiei de dezvoltare a Transilvaniei de Nord, la care au participat parlamentari, președinți de consilii județene, primari din șase județe. Ei bine, nu a apărut nici un rând în presa centrală și regională despre această dezbatere publică. Cine este de vină? Să nu-mi spuneți că nu este nimeni de vină. Marți, 2 august 2005 C onsilierul județean al PNL, Viorel Fianu, ne-a declarat telefonic că ieri a fost prezentat angajaților de la SC Drumuri și Poduri Sălaj SA, al cărei unic acționar este Consiliului Județean, în noua sa calitate de director general al societății, în urma întâlnirii Adunării Generale a Acționarilor, Hanu a fost convocat de executivul CJ și de către Consiliul de Administrație pentru a fi prezentat angajaților. Dorin Penciuc, președintele PNL Sălaj, a afirmat că Viorel Hanu era una dintre persoanele recomandate pentru a fi directorul general al societății, care numai în prima jumătate a acestui an a înregistrat pierderi de 8 miliarde. întrucât noua funcție este în incompatibilitate cu calitatea de consilier județean, locul lui Viorel Hanu în CJ va fi ocupată de unul din următorii supleanți. G. BARBUR 2,5 miliarde pentru Festivalul „Zilele Romane“ Mamele salariate ar putea primi 8 milioane pentru creșterea copilului Vinde în condiții ți la prețuri avantajoase toată gama de materiale de construcții, amenanajări ți finisaje ' materiale pentru fundații ' materiale pentru zidărie și sisteme de acoperiș ' materiale pentru amenajări interioare, exterioare ți finisaje ' instalații sanitare - apă, accesorii ' ceramică fină - gresie, faianță ' adezivi, ipsos glet ' uși din lemn masiv, M.D.F. , sistemul gips-carton, profile și accesorii 1 lacuri ți vopsele ' materiale pentru pardoseli, parchet clasic, parchet laminat ' materiale hidro-fono termoizolante ' produse metalurgice: oțel beton, PC striat, bare abrazive Ocasa pentru a ta! pe str. 22 Decembrie 1989 (Crasnei) nr. 250 tel. 0260 660 190 • 0260 606 162 Costume de schit exportate în Elveția și Germania Relansarea cozilor la farmacii EURO USD AUR 3,5014 2,8672 39,7692 % % % vremea Marii Nori risipiți Maxim 29 ° C Marți noaptea Cer senin Minim 18 ° C