Sălăjeanul, septembrie 2005 (Anul 2, nr. 307-332)

2005-09-01 / nr. 307

2 Sălăjeanul de scurt Prelungire Durata de funcționare a Asociației „Casa Mea”, care sprijină constiutirea asociațiilor de locatari din Zalău, a fost prelungită până la data de 31 decembrie 2005. în acest sens, Asociației i-au fost alocate prin Hotărâre de Consiliul Local 12.150.000 lei, ce reprezintă Cotizația și contribuția CS Zalău pentru o perioadă de 6 luni. Corp B Investiția necesară la Locuințele sociale în Căminul ACI - Corp B este de peste 1 milion RON (300.345 euro), potrivit studiului de fezabilitate întocmit, care a fost aprobat prin HCL. Din această sumă, 261.505 euro reprezintă lucrările de construcții montaj. Modernizare Lucrările de modernizare a străzilor Lacului, Pârâului, Cascadei și Tipografiei vor fi executate de către Direcția Generală ADP Zalău, potrivit unei hotărâri a Consiliului Local. Valoarea investiției, conform studiului de fezabilitate, este de 7,6 miliarde lei, din care construcții montaj - 6,9 miliarde. Suma repartizată din bugetul local pe anul 2005 este de 1,6 miliarde lei, la care se adaugă 979,5 milioane - contribuția locuitorilor străzii menționate. Achiziții SC Publiserv SA Zalău va primi, cu acordul consilierilor municipali, suma de 354.022 RON din fondul de dezvoltare pe anul 2004. Din această sumă Publiserv Zalău va achiziționa un autoclav electric 75 litri, un aparat de distilat apă de 6 l/oră, un conductometru, 3 aparate de determinare a clorului rezidual și un boiler electric de 40 litri. Banii vor fi puși la dispoziția SC Publiserv SA Zalău până la sfârșitul lunii septembrie. Pagină realizată de Gabriela BARBUR Politică - Administrație _____________________________________________Joi, 1 septembrie 2005 Gabriela BARBUR oan Almaș (PPCD/PNȚCD) este noul viceprimar al orașului Jibou, candidat unic, ales cu 14 voturi pentru înședința Consiliului Local de marți. Alegerea unui nou viceprimar a fost impusă de demisia lui Eugen Bălănean (PUR), înregistrată cu data de 22 august. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Jibou, Oana Gheorghe, ne-a declarat că Bălănean a demisionat din motive „personale”. O „bătălie” câștigată Este ciudat, zicem noi, parcursul lui Eugen Bălănean în funcția de viceprimar al orașului Jibou. Ales viceprimar de către consilieri în urma constituirii Consiliului Local Jibou, Bălănean a fost suspendat din funcție în 22 februarie, printr-un ordin al prefectului Andrei Todea. Motivul: incompatibilitatea dintre funcție și calitatea de acționar al unei societăți comerciale. Eugen Bălănean a „câștigat acțiunea în precontencios” împotriva Instituției Prefectului; în consecință, ordinul prefectului a fost revocat, iar Bălănean a rămas viceprimar al orașului Jibou. „S-a votat omul” Virgil Țurcaș, președintele PPCD (PNȚCD), a apreciat că la Jibou „s-a votat în primul rând omul. Sigur, ne bucură acest lucru, deoarece pentru orice partid un viceprimar înseamnă mult, atât din punct de vedere electoral, politic, cât și din punct de vedere administrativ. Aspirația fiecărui partid este să-și pună în valoare oamenii în administrație, în slujba cetățenilor”. Țurcaș a spus că pentru partidul pe care îl reprezintă, funcția pe care o ocupă Ioan Almaș poate fi un capital de imagine: „Avem o organizație destul de importantă acolo și sperăm că prin prestația lui să câștigăm capital electoral”. I Oare ce l-a apucat? ■ după ce a câștigat „duelul” cu prefectul Andrei Todea, viceprimarul Jiboului, Eugen Bălănean și-a dat demisia din „motive personale” ■ în locul său a fost ales Ioan Almaș (PPCD/PNȚCD) Sălajul are o strategie pentru atragerea investitorilor străini Direcția de Relații Externe și Managementul Proiectului din cadrul Consiliului Județean Sălaj a elaborat strategia de promovare a investițiilor străine pentru județul Sălaj, concentrată asupra a șase direcții strategice: industria, agricultura, serviciile, infrastructura, turismul și promovarea județului Sălaj pentru atragerea de investiții străine directe. Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean Sălaj, a declarat că prin elaborarea acestui plan s-a încercat „identificarea zonelor în care ar trebui să atragem investitori, și locali și străini și să facem o ofertă, trimițând-o la ARIS (Agenția Română pentru Investiții Străine)”. Marc a adăugat că strategia este și un instrument de lucru util la întâlnirile cu delegații din străinătate sau din țară, întâlniri la care primul lucru despre care se discută este unde se dorește să se facă investiții. Autostrada Transilvania, de bază în ceea ce privește infrastructura, obiectivele specifice ale strategiei sunt: dezvoltarea unui sistem de finanțare a investițiilor în infrastructură, dezvoltarea și implementarea unui program de îmbunătățire a rețelei de drumuri spre est și spre orașele mari din regiune, dezvoltarea racordării la internet a județului, a administrației locale și a instituțiilor publice, finalizarea investițiilor de modernizare a sistemului de distribuție a apei potabile, precum și a rețelelor de canalizare și gaz. Din punctul de vedere al resurselor, infrastructura rutieră este suficientă ca repartizare pe teritoriu, dar insuficientă ca anvergură și ca nivel de întreținere, infrastructura de alimentare cu apă, electricitate și gaz este satisfăcătoare în orașe și în curs de dezvoltare la nivel rural. Rețeaua de drumuri este structurată, în principal, în jurul DN1F, drum modernizat și au fost elaborate proiecte de reabilitare pentru drumurile județene Ciucea-Crasna-Vârșolț și Drumul Nordului (DJ 108 D, DJ 108 A, DJ 193). Acțiunile pe care se contează în dezvoltarea infrastructurii și atragerea investițiilor sunt construirea autostrăzii Brașov-Borș, punerea la dispoziția firmelor județene, române și străine de spații în regim favorabil investițiilor pe marginea autostrăzii; modernizarea șoselelor Ciucea- Crasna-Vârșolț și a Drumului Nordului; construirea șoselei de centură a Zalăului și conectarea acesteia la autostradă, crearea unei zone economice în regim favorabil investițiilor în jurul intersecției și punerea la dispoziția investitorilor a spațiilor pentru panouri publicitare, extinderea rețelelor de apă și gaz în mediul rural. Primăria comunei Șimișna Solicită oferte de preț pentru lucrări de reparare a degradărilor de tipul gropilor- îmbrăcăminților asfaltice și reparare a degradărilor de tipul gropilor la drumuri pietruite. Informații suplimentare la sediul Primăriei Șimișna, Tel./fax 0260-639503. Data limită de depunere a ofertelor este 14.09. 2005, ora 14.00. PRIMAR Prof. Simion STEGAR Componența Comisiei de fond funciar Zalău Comisia de fond funciar a municipiului Zalău a fost ultima comisie constituită conform Legii 247 din județ. După mai multe amânări, cauzate de neprezentarea reprezentanților proprietății, comisia s-a constituit luni, avându-l ca președinte pe primarul Radu Căpâlnașiu, ca vicepreședinte pe viceprimarul Dorel Sabo, iar ca secretar pe Stelian Petroviță. în componența comisiei au mai intrat Pamfil Porumb, inginer Serviciul Fond Funciar, Florin Stanca, specialist topograf, Lucian Băican, consilier juridic și Martin Octavian, șeful Ocolului Silvic Zalău. Reprezentanții proprietarilor în această nouă comisie constituită ca urmare a modificării legilor proprietății sunt: Nicolae Bosâncean, Ana Onicaș, Vasile Crișan și Pusok Francisc. Componența acestei comisii trebuie validată prin Ordin al prefectului, însă nu se va modifica nimic, deoarece Andrei Todea a declarat că legea nu îi dă prerogativele să intervină și să modifice componența comisiilor locale de fond funciar. Masterat în "MANAGEMENTUL DEZVOLTĂRII AFACERILOR" Camera de Comerț și Industrie Sălaj în colaborare cu Universitatea "Babeș Bolyai" din Cluj Napoca, Facultatea de Științe Economice, Catedra de Management, organizează la Zalău în anul universitar 2005 - 2006, Masteratul în "MANAGEMENTUL DEZVOLTĂRII AFACERILOR". Se pot înscrie absolvenți, cu diplomă de licența, de la orice specialitate (nu numai economiști). Termenul de înscriere este cel târziu 16 septembrie, înscrierile se fac la Camera de Comerț și Industrie Sălaj. Pentru relații suplimentare ne puteți contacta la Tel: 026066.10.30, persoana de contact Codruța Nerțan. alajeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Zalău, str. Andrei Șaguna nr. 6. tel ./fax 0260 - 618622 mobil: 0744 - 664556 e-mail. media grup Szalau .astral.ro ISSN 1584 -7047 director Diana Roateș redactor șef Daniel Săuca secretar general de redacție Gabriela Barbur redactori social Cristina Pop Andrei Briscan redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bicăzan tehnoredactor Kulcsár Mária corector Sorin Rusu contabil Aureliana Toma agent marketing - publicitate Emanuela ioslf distribuție Sorin Ariton 0746-644496 Tiparul executat la SC GARAMONO TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0260618622. Cotidianul Sârâjeanul folosește serviciile informative ale agențiilor de presă Rompres și Cticknews,