Sălăjeanul, iulie 2007 (Anul 4, nr. 836-857)

2007-07-02 / nr. 836

Președintele PNL Sălaj, Cătălin Micula: „Am fost acuzați de troc, că ne-am lăsat șantajați de PSD” Președintele PNL Sălaj, deputatul Cătălin Micula, a prezentat, în cadrul conferinței de presă de la finele săptămânii, câteva aspecte legate de activitatea politică la nivel național, după terminarea sesiunii parlamentare de primăvară, încheiată și prin respingerea „suitei de moțiuni de cenzură și adoptarea unei moțiuni simple”. paginai Centrul Zalăului paralizat de lucrătorii DGADP Mai marii DGADP Zalău au hotărât că marcajele trecerilor de pietoni din oraș trebuie refăcute atunci când traficul este mai intens. pagina 1 De astăzi, taxă verde pentru electrocasnice De astăzi, taxa verde se plătește pentru toate electronicele, electrocasnicele și sursele de iluminat. pagina 4 De la 1 iulie, 188.000 de sălăjeni își vor face analize . Aproximativ 188.000 de persoane din Sălaj vor trebui să se prezinte, începând cu data de 1 iulie, la medicul de familie pentru a-și face analize, deoarece începând de acum, va demara Programul de evaluare a stării de sănătate a populației. pagina 6 PUBLICITATE_________________________ SOCIETATE COMERCIALĂ solicită oferte de preț pentru construcția unui sediu-birouri. Relații la tel. 0729 038 746. Școala din Bădăcin retrocedată parohiei Gina BICĂZAN -----------------------------------------C omisia specială de retrocedări de la București a hotărât ca Școala Gimnazială „Iuliu Maniu” din Bădăcin, revendicată în baza Legii 247/ 2006, să fie retrocedată Parohiei greco-catolice Bădăcin. Preotul Cristian Borz, paroh al Bădăcinului, a afirmat că în această perioadă se fac demersurile necesare întăbulării clădirii, construită în anii 1930 de marele om politic Iuliu Maniu și lăsată prin testament Episcopiei Greco-Catolice de Oradea. La rândul lui, episcopul greco-catolic de Oradea, Virgil Bercea, a luat hotărârea ca Școala Gimnazială „Iuliu Maniu” din Bădăcin, precum și toate celelalte unități de învățământ retrocedate episcopiei, să-și păstreze funcționalitatea. In acest sens va fi întocmit un contract între Parohia greco-catolică Bădăcin și Primăria Pericei, contract care va stipula că unitatea de învățământ va putea funcționa în continuare în acea clădire, fără să se perceapă vreo taxă. Piatra de temelie a actualei unități de învățământ a fost pusă la data de 10 septembrie 1933, urmând să poarte numele lui Ioan și Clara Maniu, părinții lui Iuliu Maniu, amândoi decedați la vremea respectivă și se dorea ca ea să fie un loc de pelerinaj național, în momente de comemorare a evenimentelor și a personalităților marcante ale județului Sălaj. Prin intermediul ziarului simleuan „Gazeta de Duminecă”, societatea studenților sălăjeni făcut un apel, invitându-i „pe toți aromânii de bine, cari înțeleg rostul unei instituțiuni de cultură românească, aici la granița de Nord-Vest a țării”, pe data de 10 septembrie 1933, la Bădăcin, pentru a comemora împlinirea centenarului lui Ioan Maniu și pentru a participa la sfințirea „pietrei fundamentale” la casa națională ridicată de către societatea studențească. Numărul participanților la acest eveniment a fost, potrivit relatărilor presei vremii, de 5.000 de persoane. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orbán: „România a dormitat în domeniul infrastructurii” Ministrul Transporturilor, Ludovic Orbán, a efectuat, la finele săptămânii trecute, o vizită „fulger” în județele Bihor și Sălaj, ocazie cu care a inspectat modul în care decurg lucrările la autostrada Transilvania. Legat de cazul Bechtel, Orbán a spus că „Dobre (fostul ministru al Transporturilor - n.r) nu s-a văzut niciodată cu reprezentanții Bechtel”. „Mai mult, a demarat renegocierea contractului: într-un an și două luni au fost plătiți 40 de milioane de euro, fără să se facă nimic. Pe Băsescu și Dobre i-a durut în papuci de autostradă”. *' y '• JhginftT Biodiesel Servicii Program ăile zilei Toată motorina introdusă pe piață trebuie să conțină, de astăzi, biodiesel. Conform regulamentului în vigoare, de la 1 ianuarie 2008, motorina trebuie să aibă un conținut de biocombustibil de minimum 3 la sută. De la 1 iulie 2009, toată benzina comercializată în România trebuie să conțină cel puțin 4 la sută biocarburant. Benzinăriile sunt obligate să afișeze la pompă conținutul de biocarburant din motorină. Combustibilul biodiesel este produs din resurse regenerabile: rapiță, floareasoarelui și porumb. El se utilizează la motoarele diesel. Biodieselul reduce cu aproape 90 la sută emisiile de dioxid de carbon și cu 98 la sută pe cele de sulf. Populația își poate schimba, începând de astăzi, furnizorul de electricitate, odată cu liberalizarea totală a pieței de energie. Cu alte cuvinte, consumatorii vor putea să opteze, cel puțin teoretic, pentru furnizorii care le oferă cele mai mici prețuri. Se așteaptă ca în perioada următoare abonații să primească în cutiile poștale oferte atractive din partea companiilor de electricitate, care să-i convingă să renunțe la vechile contracte. Aproximativ opt milioane de consumatori ar putea să renunțe la serviciile furnizorilor tradiționali. Programul național de evaluare a stării de sănătate a populației va începe de astăzi, a anunțat ministrul Sănătății, Eugen Nicolăescu, urmând ca 11 milioane de români să fie invitați la analize până la sfârșitul anului. Programul se va desfășura timp de 15 luni, asigurații urmând să primească, treptat, scrisori, prin care sunt invitați la analize. Ministrul a mai declarat că în urma rectificării bugetare de joi, ministerul său a primit sume importante. Banii primiți vor fi direcționați către plata datoriilor farmaciilor și către modernizarea spitalelor județene de urgență. PUBLICITATE