Sălăjeanul, iunie 2008 (Anul 5, nr. 1074-1095)

2008-06-02 / nr. 1074

2 SĂLĂJEANUL Validarea alegerilor se face în 20 de zile de la data scrutinului Ana TUDORAN Validarea alegerii primarului și a președintelui consiliului județean se face în termen de 20 zile de la data desfășurării alegerilor, iar consiliile locale și județene se constituie în 20 de zile de la data desfășurării alegerilor, stabilește o Ordonanță de Urgență aprobată de Guvern. Conform actului normativ, rezultatul validării sau invalidării alegerii președintelui consiliului județean se aduce la cunoștință publică. Hotărârea de validare sau invalidare a președintelui consiliului județean poate fi atacată de cei interesați la instanța ierarhic superioară în termen de 2 zile de la aducerea la cunoștință publică. Instanța superioară se pronunță în termen de 2 zile de la sesizare, hotărârea fiind definitivă și irevocabilă, în termen de 2 zile de la rămânerea definitivă și irevocabilă a hotărârii de validare, președintele consiliului județean care a fost validat depune în fața președintelui tribunalului și a prefectului, în ședință publică, următorul jurământ în limba română: „Jur să respect Constituția și legile țării și să fac, cu bunăcredință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor județului. Așa să-mi ajute Dumnezeu!” Președintele consiliului județean care refuză să depună jurământul este considerat demisionat de drept. Jurământul poate fi depus și fără formulă religioasă. Constituirea consiliilor județene se face în termen de 3 zile de la data depunerii jurământului de către președintele consiliului județean. Convocarea consilierilor declarați aleși pentru ședința de constituire se face de către președintele consiliului județean. La ședința de constituire pot participa prefectul sau reprezentantul său. Ședința este legal constituită dacă participă cel puțin două treimi din numărul consilierilor județeni aleși. în cazul în care nu se poate asigura această majoritate, ședința se va organiza, în aceleași condiții, peste 2 zile, la convocarea președintelui consiliului județean. Dacă nici la a doua convocare reuniunea nu este legal constituită, se va proceda la o nouă convocare de către președintele consiliului județean, peste alte 2 zile, în aceleași condiții, în situația în care consiliul județean nu se poate reuni nici la această ultimă convocare, din cauza absenței, fără motive temeinice, a consilierilor, președintele consiliului județean va declara vacante, prin dispoziție, locurile consilierilor aleși care au lipsit nemotivat de la cele 3 convocări anterioare, urmând să fie completate cu supleanți. Dacă locurile vacante nu pot fi completate cu supleanți înscriși pe listele de candidați respective, se va proceda la organizarea alegerilor pentru completarea locurilor vacante în termen de 30 de zile, în condițiile Legii pentru alegerea autorităților administrației publice locale. Dispoziția președintelui consiliului județean prin care se declară vacante locurile consilierilor care au lipsit nemotivat poate fi atacată de cei în cauză la instanța de contencios administrativ, în termen de 5 zile de la comunicare. Hotărârea instanței este definitivă și irevocabilă. Absența consilierilor de la ședința de constituire este considerată motivată dacă se face dovada că aceasta a intervenit din cauza unei boli care a necesitat spitalizarea sau a făcut imposibilă prezența acestora, a unei deplasări în străinătate în interes de serviciu sau a unor evenimente de forță majoră. Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56 tel.: 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef loan SELUȚAN secretar general de redacție Cristina PUIE redactori Adrian LUNGU, Silvia PRODAN, Bianca BĂICAN, Ana TUDORAN reprezentant vânzări Georgiana NICOARA responsabil de număr Ana TUDORAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Ou>Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. politică - administrație ............................. ............mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmriw t mwwwiTnirmi ilifuiMnMluni, 2 iunie 2008 Primul buget multianual al României postdecembriste Guvernul va propune, în premieră, anul acesta, Parlamentului un proiect de buget multianual care să cuprindă proiecte ambițioase de infrastructură, conform declarațiilor ministrului Economiei Finanțelor, Varujan Vosganian, și Vosganian a spus că acest proiect de buget multianual va aduce în dezbaterea parlamentară o serie de proiecte, pe care guvernele care vor veni ulterior „vor trebui să le reia”, conferind astfel continuitate în implementarea unor programe importante, precum cele de infrastructură. Ministrul Economiei și Finanțelor a spus, conform Antena3.ro, că are în vedere, printre altele, aeroporturile, șoselele rapide, autostrăzile și infrastructura feroviară. Vosganian a precizat totodată că propunerea acestui buget multianual în acest moment nu reprezintă lipsă sau transfer de responsabilitate. El și-a exprimat speranța că viitorul guvern nu-și va schimba culoarea politică, așa încât va putea continua și pune în practică ce a promis. „Nu vom transfera responsabilități pentru că vom stabili și resursele, iar resursele sunt stabilite în funcție de realizările din acești ani”, a spus Vosganian. Ministrul a explicat faptul că Guvernul propune acest program bianual, deoarece 2008-2010 este al doilea ciclu al Strategiei Lisabona, pentru care au fost stabilite ținte clare. Vosganian a spus că acest program va cuprinde, pentru prima oară, o prognoză de creștere economică pentru fiecare județ, fiind implicate toate nivelurile administrative, pe termen lung. PUBLICITATE FERESTRE SI USITERMOPAN CU 6 camere WELTNAUS Qgeaian I hani?Sfereastr vă oferă profiléu exclusiv cu 6 camere ISO 9001 In plus. ai: m Profile 100% ecologice importate exclusiv din GERMANIA clasa ”A” m Sticla low-E cu Argon (1.1 W/m2K) Feronerie Roto NT de înaltă siguranță și sistem de microventilație 4P Agrementări tehnice pentru toate elementele cât și pentru toată fereastra conform normelor din Uniunea Europeană ■ 50% reducere la taxa de abonament 6 luni în primul an și 6 luni în al doilea an de contract ■ Trafic inclus dublu pentru Pocket E-mail și Pocket E-mail . Internet. 6 luni Alege pe aceeași cartela SIM un abonament Pocket E-mail sau Pocket E-mail & Internet pentru a naviga pe internet sau pentru a trimite e-maiuri de pe mobil și timp de 6 luni ai trafic dublu la același preț. ■ Internet Unlimited Start, Internet Night , Weekend și Internet Unlimited Home, cu oferte speciale pentru 6 luni ■ Cu Internet Unlimited Start beneficiezi în primele 6 luni de o limită de utilizare de 6 GB/lună în loc de 1,5 GB/lună. * Cu Internet Unlimited Night Weekend ai 6 luni internet nelimitat la orice oră, nu numai seara și în weekend • PortSnSr OrSPICI © ■ Cu Internet Unlimited Home beneficiezi 6 luni de o limită de utilizarea de 12 GB/lună în loc de 6 GB/lună.. tel: 616633 fax:606131 C.Coposu(fosta Republicii) nr. 37 ■________ ________________ ne. * Promoție valabilă pentru contractele încheiate până la sfârșitul lunii August bbil Tel