Sălăjeanul, iunie 2008 (Anul 5, nr. 1074-1095)

2008-06-09 / nr. 1080

luni, 9 iunie 2008 publicitate --------——----------------r-------•••••—...............................mrnrrrrrorirrrrr0 Tiiri in«»rT»mr^----mrrrrin..iiiirimvir»niff"T'»MiiMii[íiH niMrTiiifiniiiTifiim»iiiiiiiiiiRri»MW[rtii'iiwi SĂLĂJEANUL 3 Interviu cu loan ȘIMONCA, candidatul PNL la Primăria orașului Șimleu Silvaniei fi 1. Unde ați dispărut timp de 3 ani din Șimleu Silvaniei? începând cu 01.03.2005 am fost angajat ca Director Programe Investiții în cadrul Companiei Naționale de Investiții SA București. 2. Ce este CNI SA? Cu ce se ocupă? CNI SA este organizată ca societate pe acțiuni în baza Ordonanței nr.25/2002, și are ca obiect de activitate derularea unor programe guvernamentale, ce sunt finanțate de la bugetul de stat, sau credite externe sau din alte surse legal constituite - cum ar fi profitul Loteriei Române. 3. Care sunt programele finanțate de către CNI SA? Cel mai cunoscut este programul național de construcție a sălilor de sport pe baza unor proiecte pilot elaborate și aprobate de către organele în drept în condițiile respectării tuturor prevederilor legale, în cadrul acestui program, începând cu 19.04.2005, au fost elaborate proiecte noi, respectiv: Sala de competiție cu corpuri anexe separate pentru sportivi și spectatori având 150 locuri în gradene și care respectă dimensiunile terenului de handbal, baschet, volei și tenis prescrise de federațiile de specialitate la nivel European. Din acest proiect au fost realizate (sau se găsesc în construcție) un număr de 220 obiective noi, din care în județul Sălaj (Sărmășag, Nușfalău, Peticei, Hida, Cehu Silvaniei și Someș-Odorhei urmează a se demara în acest an). Sala de gimnastică școlară este o sală de sport de dimensiuni reduse, care permite practicarea exercițiilor de gimnastică prevăzute în programa școlară, destinată în general școlilor din mediul rural. Pe baza acestui proiect au fost realizate până în prezent 210 obiective la nivel național, din care în județul Sălaj 3 (Zimbor, Bocșa și Camăr), iar în acest an vor începe lucrările la Dragu. în cadrul acestui program există un subprogram pentru reabilitarea sălilor de sport existente și construite înainte de 1970. Au fost demarate lucrările de reabilitare a sălii de sport de la Liceul Ion Ossian din Șimleu Silvaniei -valoarea lucrărilor fiind de 1.336.000 lei, și sunt în curs de avizare Studiile de Fezabilitate de la 3 Săli din municipiul Zalău, în anul 2008 au fost aprobate Studiile de Fezabilitate la Bazinul de înot Olimpic, la bazinul didactic școlar și la bazinul de polo. Programul național de construcție a bazinelor de înot prevede construirea a 40 bazine didactice școlare, 20 bazine de polo+bazin didactic de antrenament și 10 bazine olimpice+bazin didactic de antrenament. Am derulat un program de reabilitare termică a 20 blocuri de locuit și a 20 obiective sociale situate în diferite județe-program finanțat de biroul de cooperare de pe lângă ambasada Elveției. Am demarat împreună cu Ministerul Culturii și Cultelor un program național de construcție de locașuri de cultură în localități cu populație sub 3.000 de locuitori Tipul 1, cu populația 3000-5000 locuitori Tipul 2 și cu o populație de peste 5000 locuitori tipul 3. Paralel se derulează și programul de reabilitare a locașurilor de cultură existente în localități urbane și periurbane. Din banii MDLPL- fonduri proprii- se finanțează lucrări de intervenții de urgență în construcții vulnerabile și care prezintă pericol public. Din această categorie au fost finanțate lucrările de stabilizare de pe strada Crinului, în valoare de 336000 lei, și consolidarea cetății feudale din Șimleu Silvaniei, în valoare de 2000000 lei. 4. Care este motivul pentru care în orașul Șimleu Silvaniei nu ați realizat obiective noi din cadrul proiectelor CNI SA? Așa cum prevede Ordonanța 25/2002- cu completările ulterioare-obiectivele noi de investiții se realizează în parteneriat cu autoritățile publice locale, în sensul că autoritățile pun la dispoziția CNI SA terenul necesar în mod gratuit pe perioada realizării investiției și asigură finanțarea utilităților. Din totalul solicitărilor (circa 10.000 până în prezent) niciuna nu a fost adresată de către primăria Șimleu Silvaniei nici pentru sala de sport nouă și nici pentru bazin de înot, cu toate că am solicitat personal d-lui primar Septimiu Țurcaș, de nenumărate ori, acest lucru. Este greu de înțeles refuzul sistematic și atunci am identificat singura școală în administrarea Consiliului Județean Sălaj (Centrul de Școlar pentru Incluziune) și acolo am găsit înțelegere, dosarele cu solicitările fiind finalizate, iar obiectivele de investiții sunt incluse în lista sinteză a sălilor de sport, respectiv bazine de înot. Există certitudinea că măcar la această școală CNS SA să poată finanța o sală de competiție cu 150 locuri în tribune și un bazin de înot didactic școlar. Bineînțeles că aceste obiective vor fi destinate populației orașului Șimleu Silvaniei dar în condițiile de administrare impuse de către Consiliul Județean Sălaj respectiv contra-cost dacă gratis nu a dorit d-1 primar Țurcaș. 6. Cu ce v-ați completat pregătirea profesională în ultimul timp? Faptul că înainte de începerea activității în cadrul CNISA am urmat cursurile post-universitare de audit energetic în construcții în cadrul Universității Tehnice din Cluj- Napoca, obținând diplomă de absolvire, mi-a permis să mă prezint la examenul de autorizare. în urma examenului am obținut atestatul cu seria RA nr.00659/2007 ca auditor energetic gradul I în construcții și instalații, în conformitate cu prevederile legii 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor. Pot să spun că în prezent sunt singurul inginer din județul Sălaj care posedă un asemenea atestat. Am urmat, de asemenea, cursurile de masterat cu specializarea Integrare europeană, politica și economie europeană curs de zi, în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative cu durata de 1,5 ani (promoția 2006-2008). 7. Care sunt motivele pentru care credeți că cetățenii orașului Șimleu Silvaniei v-ar vota în turul 2? Este momentul să mulțumesc tuturor șimleuanilor care m-au votat și au făcut ca să se spulbere siguranța d-lor Stanca și Țurcaș, care se considerau invincibili și erau siguri că la Șimleu Silvaniei se va câștiga din turul I. Realitatea este că 8.000 de cetățeni cu drept de vot din oraș (majoritatea nemulțumiți de activitatea primarilor din ultimii 8 ani), nu au ieșit la vot. Acum au șansa să voteze schimbarea și să mă mandateze să fac și pentru orașul Șimleu Silvaniei ceea ce am făcut pentru alte sute de orașe și comune din România. Apoi, faptul că proiectele de dezvoltare pe care le-am propus pentru orașul Șimleu Silvaniei sunt proiecte reale (deși nepricepuții le consideră fantasmagorice), care vor duce la dezvoltarea localității, la îmbunătățirea condițiilor lor de viață, la schimbarea înfățișării orașului și la îmbunătățirea condițiilor de studiu în școli. Pentru infrastructura orașului am proiecte concrete, pe care le-am derulat în toată țara, în diferite localități unde primarii au dorit să colaboreze cu CNISA, în folosul locuitorilor acestor localități. Garantez că în timpul mandatului voi aplica aceste proiecte și în orașul Șimleu Silvaniei. în timpul activității derulate în cadrul CNISA am învățat regulile și rigorile instituțiilor financiare internaționale și sunt în stare că așa cum am convins Bordul BDCE Paris să finanțeze proiectele în timpul acestor ani, așa cum am convins Ambasada Elveției să finanțeze proiecte de reabilitare termică, să obțin finanțări și pentru proiectele din orașul Șimleu Silvaniei. Proiectele propuse sunt: 1. Reabilitarea termică a blocurilor de locuit. 2. Construirea unei Săli de sport de competiție cu 150 locuri în tribune. 3. Construirea unui Bazin de înot tip didactic școlar. 4. Reabilitarea Casei de Cultură. 5. Consolidarea malurilor râului Crasna, prin punerea în siguranță a malului stâng și amenajarea unui parc cu locuri de joacă și spații de promenadă pe malul drept. Construirea a 3 stăvilare (inclusiv punți de traversare spre parc) pentru ridicarea nivelului apei râului și oxigenarea acesteia. 6. Reabilitarea Școlii generale nr.2 HOREA și construirea unei Săli de gimnastică școlară la aceasta școală. 7. Reabilitarea Școlii Generale nr.1 SILVANIA corpul B. 8. Reabilitarea Spitalului orășenesc Șimleu Silvaniei. 9. Construirea a 80 de apartamente noi ANL, destinate specialiștilor. 10. Identificarea spațiului și construirea unui parc industrial, atragerea de investitori pentru crearea de noi locuri de muncă. 11. Finalizarea lucrărilor de intervenție de urgență la cetatea feudală Șimleu Silvaniei. 12. Finalizarea lucrărilor de intervenție de urgență pentru strada Crinului. 13. Finalizarea lucrărilor de reabilitare a sălii de sport de la liceul Ion Ossian. 14. Includerea orașului Șimleu Silvaniei în cadrul programului național de reabilitare a instalațiilor de apă și canalizare în localitățile cu populația sub 50.000 locuitori. 15. Amenajare de centre educaționale în cartiere. 16. Reabilitarea drumului de ieșire din oraș spre Cehei, în condiții de protecție a clădirilor. 17. Amenajarea de trotuar pietonal pe str.22 Decembrie 1989 și pe str.Tudor Vladimirescu, până la ARA. 18. Reabilitarea străzilor Simion Bărnuțiu, Mihail Sadoveanu, până la ieșirea din oraș spre Bădăcini, Stadionului, Aurel Vlaicu, Horia, Cloșca Crișan, Panduri Ialomiței, Fierarilor, Bihorului, Grădinilor, Mărului și a aleilor dintre blocuri. 19. întocmirea Studiilor de fezabilitate pentru centurile de ocolire a orașului spre racordul autostrăzii. 20. Amenajarea torenților de apă de pe Măgura și a pâraielor dinspre Cehei Bic și Pustă. 21. Amenajarea parcărilor din oraș și a locurilor de joacă pentru copii. 22. Realizarea unui campus școlar în cadrul Grupului Școlar Ion Ossian. 23. Reabilitarea Școlii Generale Cehei. 24. Monitorizarea permanentă a circulației în oraș. 25. Repararea podului peste râul Crasna din Cehei. 27. Finalizarea proiectului pădurii parc (proiect respins la finanțare, din păcate, deoarece nu era bine făcut - deși primăria a plătit 10.000 euro pentru proiectare) și obținerea finanțării acestuia.